Elvesztetted az okmányaidat, bankkártyád? Mutatjuk, hol keresd
A nagy karácsonyi rohanás közben sajnos előfordul, hogy elkeveredik a pénztárca, kiesik a kulcs, elhagyjuk a telefont, bankkártyát, okmányokat. A kártyát célszerű korlátozni vagy letiltani, de arra azért van némi esély, hogy a becsületes megtaláló leadja valahol a holminkat. De hol keressük és hová vigyük be az elveszett és talált tárgyakat? Összeállítottunk egy listát.
Ha megvan, hogy nagyjából hol hagytad el, az már félsiker. Bevásárlóközpontban, éjszakai járaton, vonaton? Ha minden játszik, mert fogalmad sincs, akkor is érdemes felhívni vagy legalább egy e-mailt írni a következőknek, hátha szerencséd lesz.
Elveszett és talált tárgyak a BKV-nál
Gyanús, hogy a villamoson maradt fent? Hívd az ügyfélszolgálatot a 36 1 3 255 255-ös számon mindennap 6:00–24:00 között (az 1.6-os menüpontot tárcsázd). E-mailt a talalttargy@bkv.hu címre írhatsz. A talált tárgyakat a BKV kezeli, kérésük, hogy a lehető legpontosabban fogalmazd meg, hogy hol és mit hagytál el. Például 2023. július 14-én pénteken 13.00 óra körül a 74-es trolin maradt az esőkabátom, amely XY márkájú és rózsaszín alapon zöld békás. Az elveszett tárgyat személyesen lehet átvenni (Budapest VII. kerület Akácfa utca 18.). Az e-mailre biztosan várni kell majd pár napot, mert időbe telik, mire a telephelyről beszállítják a keresett holmit. További tudnivalók a BKV-nál.
Elvesztettem, hol keressem? – MÁV
Az elveszett tárgyakat általában a vonatokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, a takarítók vagy az utasok találják meg és adják le a vasútállomásokon. Az átvételi helyük állomásonként változik, általában nagyobb állomások személyes ügyfélszolgálatára kerülnek – írja a társaság. A vonatokon vagy vasútállomásokon elveszített tárgyakról a következő számokon érdeklődhetsz, mindegyik éjjel-nappal hívható:+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999.
Az elveszett holmit csak akkor tudják visszaszolgáltatni, ha azt a tulajdonosa egyértelműen be tudja azonosítani. A jó hír: ha bankkártya vagy okmány veszett el és tulajdonos név szerint azonosítható, akkor azt a MÁV elküldi a bankkártya-kibocsátónak, a megtalált személyes okmányokat pedig az azt kiállító hatóságnak (okmányiroda, NEAK stb.) Bővebb infó itt.
Elveszett és talált tárgyak, Volánbusz verzió
Elvesztett tárgyakról, átvételi helyszínekről a MÁVDIREKT ad tájékoztatást a +36 (1) 3494949-es (Telekom-hálózatból: +36 30 499 4999, Yettel-hálózatból: +36 20 499 4999, Vodafone-hálózatból + 36 70 499 4999) telefonszámon. A megtalált vagy mások által talált és átadott tárgyakat a Volán 3 hónapig őrzi meg. Ha a talált tárgyról beazonosítható, hogy kié (útlevél, okmányok, bőröndön címke stb.), a megtalálástól számított 8 napon belül a tulajdonost értesítik. Az elveszett és talált tárgyak kezeléséről itt írnak részletesen.
A repülőtéren hagytad el?
Minden talált tárgy a Budapest Airport területén (légi oldal, földi oldal és utazbiztonsági ellenőrzés) az Excess Baggage Company által üzemeltetett irodába kerül. Azt kérik, hogy az elveszett tárgyat a lostproperty.org weboldalon regisztrálja a tulajdonos. Az elveszett tárgyak bekerülése akár 24-48 órát is igénybe vehet, amelyeket 3 hónapig őriznek meg.
Utolsó szalmaszál
Megesik, hogy mások számára értéktelen, ám a tulajdonosnak nagyon is sokat számító tárgy tűnik el. Például: a gyerek kedvenc plüsse, amit mindenhová magával hurcol és nem hajlandó nélküle aludni. Ilyenkor nem árt szétnézni a helyi Facebook-csoportokban, ez itt pl. közel 30.000 tagot számlál.
Hasznosnak találtad ezt a cikket?
Küldd el másoknak is: