Van, aki már októberben megvette a karácsonyi játékokat a gyerekeknek, de a legtöbben novemberben szánják rá magukat a vásárlásra, decemberben csak kevesen keresgélnek. Egy felmérésből az is kiderül, mennyit költünk játékokra: akad olyan, aki az átlagos összeg ötszörösét is képes a tökéletes ajándék(ok)ra áldozni.
Mint kiderült, tavalyhoz képest közel 20 százalékkal többet költünk idén a karácsonyra. A kiadásokra átlagosan 118 ezer forintot szánunk, az ajándékokra 47 ezer forint a keret. A többség ragaszkodik a karácsonyfához, az ünnepi sütés-főzéshez, ezekből még akkor sem adnak alább, ha szűkös a költségvetés. Na de mi a helyzet a gyerkőcökkel? Mennyi az annyi?
Karácsonyi játékok: 15 ezer az átlag, de van, aki 80 ezer sem akadály
Az idén karácsonykor átlagosan 15,5 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben és 12 ezer forintot a hagyományos áruházakban – derül ki a REGIO Játékkereskedelmi Kft. felméréséből. Az átlagos kosárérték 3,5, illetve 10 százalékkal haladja meg a tavalyit.
Az összes ajándékra a kutatásban résztvevők 35 százaléka 40-80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz.
A játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul
A cég tapasztalatai szerint idén is az éves forgalom 40 százaléka fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni. A karácsonyi időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni.
„A karácsonyi játékvásárlás egyik fontos jellemzője, hogy erre az ünnepre tartogatják a szülők a legnagyobb értékű ajándékokat, ráadásul a gyerekek ilyenkor akár 3-4 játékot is kaphatnak egyszerre” – mondja Gyaraki Dávid, a REGIO ügyvezető helyettese. Az igazi roham a karácsonyi ajándékokért november közepén kezdődik, melyet a vállalat friss, 2300 fő részvételével végzett kutatása is megerősít.
Tízből hatan indulnak a beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást, decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie. A szakértő szerint az internetes vásárlás még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt az online tranzakciószám.
A REGIO felmérése alapján minden második 14 éven aluli gyermek több mint 3 ajándékot fog kapni idén karácsonyra. Leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt. A legnépszerűbbek idén a kreatív-, fejlesztő- és társasjátékok, de a LEGO és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játékbabák is közkedvelt meglepetésnek számítanak.