Ügyfélszolgálat: „Ez nem holmi csengeri örökösnő, hanem Nigéria, asszonyom!

Videónkból kiderül, hogy telefonos csalók áldozata kereste fel ügyfélszolgálatunkat. Persze eleinte még nem is tudta a rászedett hölgy, hogy átverték. Vigasztalhatja a tudat: Ma már ritkán használt módszert alkalmaztak a bűnözők.

A magát nigériai hercegnek, vagy a nigériai herceg ügyvédének kiadó csalások ma már nagyon ritkák. Az e-mailek hőskorában voltak nagyon gyakoriak az ilyen jellegű csalárd üzenetek.

Ma már sokkal gyakoribb, hogy a rendőrség nevében telefonálnak. Vagy a bankunk nevében. Esetleg egy SMS-t küldenek arról, hogy csomagunk jött, de frissítenünk kell a szállítási adatokat, majd ezután vesznek rá egy vírusos alkalmazás telepítésére, vagy adataink megadására.

bankkártya adatait adja meg telefonon

Józan ész a telefonos csalók ellen!

Legyünk óvatosak és kövessük azokat a biztonsági előírásokat, amit akár a banktól, akár a kártyaszolgáltatótól kapunk. Fontos tudni, hogy a bankok (ahogyan a NAV sem) sohasem küldenek emailen adatkérést.

Ha valaki emailen a bankkártyánk adatait vagy jelszavunkat kéri SOHA NE KÜLDJÜK EL neki az adatokat, hanem a levelet JELENTSÜK, mint LEVÉLSZEMÉT vagy CSALÁS. Ha pedig olyan csomag érkezéséről kapunk üzenetet, amit meg sem rendeltünk, egyből tudhatjuk: csalással van dolgunk. 

Hogyan ismerjük fel a csalókat?

Az egyik legfontosabb, hogy mindig figyeljünk a gyanús jelekre. A csalók gyakran sürgető hangnemet használnak, arra próbálnak rávenni, hogy azonnal cselekedjünk, mielőtt átgondolnánk a helyzetet. Ha valaki azt állítja, hogy valami sürgős problémát kell megoldani, például a bankkártyánkkal gond van, vagy bírósági ügyünk van, de nem kapunk hivatalos értesítést postai úton is, érdemes kétszer is meggondolni a válaszadást. Ezek a nyomásgyakorlások a pánikkeltésen alapulnak, ami a csalók egyik legfőbb eszköze.

Mit tegyünk, ha csalásra gyanakszunk?

Amennyiben úgy érezzük, hogy egy telefonhívás, SMS vagy e-mail gyanús, azonnal lépjünk kapcsolatba a hivatalos szervezettel, akire hivatkoznak. Hívjuk fel a bankunkat, vagy a rendőrséget közvetlenül, és kérdezzünk rá, valóban ők küldtek-e értesítést. Ne használjuk azokat az elérhetőségeket, amelyeket a csalóktól kaptunk, hanem mindig a hivatalos csatornákat vegyük igénybe. Ha pedig már áldozattá váltunk, ne habozzunk értesíteni a hatóságokat, hiszen ez segíthet megakadályozni, hogy mások is hasonlóan járjanak.

Maradt még kérdésed? Más témával kapcsolatban szeretnél segítséget kérni? Keresd a Hóvége ügyfélszolgálatát!
További tartalmakért pedig kövess minket TikTokon és Youtubeon is!

Kapcsolódó

Hiába keres valaki sok pénzt, ha nem szereti, amit csinál – Te szereted a munkádat?

Az tanári motiváció nem a csak fizetésen múlik, hanem azon, hogy valaki élvezze a munkáját, szeresse a diákokat és örömét lelje a tanításban.

Pár lépés rossz helyen, és jön a 46 ezres csekk – minden gyalogosnak kötelező olvasmány!

Egy lépés a zebrán akár 46 ezer forintba is kerülhet! Tudd meg, miért fontos az gyalogos szabályok betartása.

Mikor lesz az óraátállítás? Ezt csináld, hogy ne készítsen ki

Előre vagy hátra? Többet alszunk vagy kevesebbet?
Nyitólap
Mikor utalják?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Ügyfélszolgálat