Bajod van a bankoddal? Mostantól könnyebb lesz megoldani!

Bárkivel előfordulhat, hogy bankjával, vagy éppen biztosítójával valamilyen nézeteltérése akad. Sőt, olyan is megesik, hogy úgy érezzük, átvertek minket. Mivel a panaszkezelésre szigorú szabályok vonatkoznak, ezeknek az intézése nagyon macerás lehet. Na most ezen javított a Magyar Nemzeti Bank új ajánlása. Mutatjuk:

Sokan fordultak már hozzánk azért, mert úgy érezték, bankjuk átverte őket. Mindenkinek azt tanácsoltuk, és nyomatékosítjuk most is, hogy bármi is legyen a gond, azt írásban panaszként érdemes eljuttatni a bankhoz. A panaszkezelésre ugyanis meglehetősen szigorú szabályok vonatkoznak, amelyeket a pénzügyi intézmények nem szeghetnek meg következmények nélkül. Mostantól pedig ezen a téren még nagyobb szigor jöhet.

Az MNB ugyanis új ajánlást adott ki a pénzügyi szervezetek panaszkezeléséről (ez teljes terjedelmében itt olvasható el). A jegybank hangsúlyozta: „a piaci szereplők számára megfogalmazott iránymutatások az ügyfélbarát és hatékony panaszkezelést mozdítják elő, ami hozzájárulhat a pénzügyi szervezetek és a fogyasztók közötti jogviták kialakulásának, elmélyülésének elkerüléséhez, illetve a szolgáltatók iránti közbizalom erősítéséhez”.

Megkönnyítik az eligazodást

Tapasztalataink szerint sokszor az ügyfelek nem tudnak eligazodni, nem látják át a lehetőségeiket. Ezen is segíthet az „apróbetűk” elleni fellépés. A jegybanki elvárások között szerepel ugyanis, hogy a panaszkezelési szabályzatot legalább 10-es betűmérettel kell elkészíteni, a honlapon elérhetővé tett szabályzatban pedig szükséges biztosítani a tárgyszavas keresés lehetőségét.

Jó gyakorlatnak számít – olvasható az MNB tájékoztatásában –, ha a pénzügyi szervezet honlapján kialakít egy a panaszok előterjesztésére szolgáló felületet. Szeretnék elérni, hogy itt, a weblapon és az ügyfél-kiszolgálási helyiségekben a panaszkezelési szabályzat mellett egy rövid, közérthető tájékoztatást, illetve a jegybanknak a témára vonatkozó Pénzügyi Navigátor Füzetét is elérhetővé tegyék. Friss jegybanki elvárás, hogy az itthon határon átnyúló tevékenységet végző pénzügyi szervezetek is biztosítsák a magyar nyelvű panaszkezelést.

Az ügynököket is vizsgálni kell

Az MNB azt is elvárja, hogy a bankok, biztosítók saját ügynökeiket is folyamatosan monitorozzák. Nem egyszer fordult elő ugyanis – tesszük már mi hozzá –, hogy sok ügyfélpanasz egyetlen vagy néhány közvetítő áldásosnak nem mondható tevékenysége miatt volt. A pénzügyi szervezetek szeretnek elfeledkezni arról, hogy felelnek a megbízásuk alapján eljáró ügynökökért. A jegybanki ajánlás alapján követni kell a közvetítőkkel összefüggő panaszokat és bejelentéseket, de megelőző, szükség esetén pedig korrekciós intézkedéseket is tenni kell az ügyfelek sérelmének kiküszöbölésére.

Telefonon közölt ügyfélpanasz esetén az MNB követendő példának tartja, hogy a pénzügyi szervezet a beszélgetés végén tájékoztatja az ügyfelét: joga van visszahallgatni a hangfelvételt, illetve megkapni az arról készített hitelesített jegyzőkönyvet vagy hangfelvételt. A panasz esetleges elutasítása esetén pedig a jegybank új elvárásként fogalmazta meg, hogy a pénzügyi szervezet tájékoztassa az ügyfelet a jegybankon belül működő Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) tevékenységéről is.

(Forrás: AzÉnPénzem.hu)

Arról, mit tegyél, ha orosz bankban ragadt a pénzed, itt írtunk.

Arról pedig, hogy hogyan ne legyél csalás áldozata, itt írtunk részlketesen.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

„Üres a pénztárcám, hó vége van” – így élnek sokan Magyarországon a hónap utolsó napjaiban

A hó vége a magyaroknak nem csak egy dátum a naptárban. Sokan ilyenkor...

Így szórják a büntetőpontokat a hibázó sofőrökre: ráadásul 80.000 forint a piros lámpás áthajtás

Már azért is járhat büntetés, ha a sárgánál inkább odalépünk- és nem is akármekkora büntetéseket osztogatnak.

Tényleg vagyonokat lehet spórolni az intelligens fogyasztásmérővel? Mi ez és hogyan működik?

Az intelligens fogyasztásmérő (digitális villanyóra) valós időben rögzíti a fogyasztást, és pontosabb számlázást biztosít – de vajon tényleg spórolni is lehet vele?

Méltatlanul bántak veled a kórházban? Kivizsgálják, ha így teszel panaszt

Ha úgy érzed, hogy egy orvos vagy ápoló megalázóan viselkedett, nem tájékoztatott megfelelően, vagy elhanyagolt az ellátás során, jogod van panaszt tenni.

3 százalékos hitellel vásárolható-e haszonélvezeti joggal terhelt ingatlan? Csak ebben az esetben

Az ingatlannak tehermentesnek kell lennie, de van egy de. Sőt, kettő.