A NAV nullás igazolás online kérése viszonylag egyszerűen intézhető Ügyfélkapun keresztül. Nem kell hozzá sem könyvelő, sem adóhatósági ügyfélszolgálat. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan a leggyorsabb.
A NAV nullás igazolás online lekérésére akkor van lehetőség, ha rendelkezünk hozzáféréssel az Ügyfélkapuhoz. A másik dolog, ami még kell hozzá, az az Általános Nyomtatványkitöltő nevű adóhatósági program. Ez utóbbiban az ‘IGAZOL’ nevű nyomtatványt keressük és nyissuk meg, arra lesz szükségünk.
Ha a nyomtatványkitöltő letöltődött, meg kell nyitni a programot, majd kiválasztani az előbb említett ‘IGAZOL’ nyomtatványt. Adóigazolás kérésekor az úgynevezett ‘A’ lapot is ki kell tölteni értelemszerűen. A hivatalos nevén nemleges adóigazolás néven futó NAV nullás igazolás online kérése esetén a nyomtatványban sárgával megjelölt részek kötelezően kitöltendők. Az adóigazolás típusa jelölőnél az ‘N’ lehetőséget (nemleges adóigazolás) kell kiválasztani, hiszen az igazolást arról kérjük, hogy nincsen adóháátralékunk. A 3. pontban szükséges kitölteni a b) jogcímet (pl. hitelfelvétel), valamint mmeg kell jelölni az e) és az f) jelölőnégyzetet, ezek a bővített igazolásra és a fizetési kezdvezmények meglétéről (hiányáról) adnak majd információt. Figyeljünk oda, hogy ezeket jelöljük be, mert az igazolást ezek nélkül is megkapjuk a NAV-tól, csak éppen nem fogják elfogadni a legtöbb helyen (pl. hitelfelvételnél ezek mindenhol kellenek, banktól függtlenül).
Ha még nincs ügyfélkapus regisztrációd, mindenképpen érdemes megcsináltatni minél előbb, mert rengeteg ügyintézést megkönnyíthet.