Az Ügyfélkapu a magyar állam elektronikus ügyintézési rendszere. Ezen keresztül biztonságosan, egyedileg azonosítva léphetsz kapcsolatba a közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel és közintézményekkel. Magánszemélyként is hosszú sorbaállástól, várakozástól kímélheted meg magad például az okmányirodában, a NAV-nál vagy épp a földhivatalban.
Ha van ilyened, kérhetsz mindenféle igazolásokat: anyakönyvi kivonatot, erkölcsi bizonyítványt kényelmesen otthon a fotelból. Különböző családtámogatási igényeket is benyújthatsz. Például családi pótlék igénylését. Vállalkozóknak kötelező az ügyfélkapu, ezen keresztül intézhetik a vállalkozásuk ügyeit, beadhatják az adóbevallásukat.
Ügyfélkapu regisztrációra azok jogosultak, akik szerepelnek:
- a személyi adat és lakcímnyilvántartásban,
- a központi idegenrendészeti nyilvántartásban, vagy
- az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában.
Első lépés a regisztráció.
Bővebben itt is tájékozódhatsz: https://regi.segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu
Ezt személyesen a Kormányablakokban kell megtenni vagy a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) kirendeltségein is. Legyenek kéznél a személyazonosító okmányaid, mert szükség lesz rá. A regisztráció során megadott e-mail címedre egy egyszer használatos aktiváló kódot kapsz elektronikus úton. És már kész is, csak aktiválnod kell a fiókodat.