Megszűnik az ügyfélkapu, de ilyen egyszerű átregisztrálni az új felületre: 1 perc alatt megvan 

Az Ügyfélkapu hamarosan átadja helyét a modernizált Ügyfélkapu plusznak, amely egyszerűbb, biztonságosabb ügyintézési élményt kínál a felhasználóknak. A váltás részeként majd a Digitális Azonosítási Platform (DÁP) is fokozatosan bevezetésre kerül, amely még magasabb szintű biztonságot nyújt az online ügyintézés során. Az új Ügyfélkapu plusz regisztráció gyors és egyszerű, mindössze egy percet vesz igénybe. Cikkünkben mutatjuk az Ügyfélkapu plusz regisztrációt lépésről lépésre, hogy semmiképp se okozzon problémát az átállás.

Miért váltják le az Ügyfélkaput?

Az Ügyfélkapu plusz bevezetésének célja, hogy lépést tartson a technológiai fejlődéssel és a felhasználói igényekkel. A korábbi Ügyfélkapu rendszert már több mint egy évtizede használjuk, és az idők során számos fejlesztést igényelt volna a folyamatosan növekvő digitális szolgáltatási igények kiszolgálásához. Az Ügyfélkapu plusz megújított biztonsági protokollokkal és modernebb felülettel érkezik, így hatékonyabb és gyorsabb ügyintézést biztosít mindenki számára.

Milyen újításokat tartalmaz az Ügyfélkapu plusz regisztráció?

2025. január 16-tól a bejelentkezés csak DÁP eAzonosítással vagy Ügyfélkapu+ kétfaktoros azonosítással lesz lehetséges az Ügyfélkapuba. Az Ügyfélkapu plusz kétlépcsős azonosítási szolgáltatás 2022. június 4-e óta elérhető, és célja az elektronikus azonosítás biztonságának növelése. Az Ügyfélkapu plusz számos új funkcióval bővült, amelyek megkönnyítik az online ügyintézést: a központi dokumentumtár például egyetlen helyre gyűjti az összes hivatalos iratot, így a korábbi ügyintézésekről szóló dokumentumok könnyen visszakereshetők és tárolhatók. Emellett a folyamatban lévő ügyeinkről valós idejű értesítések küld. Illetve próbálja megkönnyíteni a különböző ügyintézési formákat is.

Miért érdemes mihamarabb átregisztrálni?

Azok a felhasználók, akik nem regisztrálnak át az Ügyfélkapu plusz felületére, idővel elveszíthetik hozzáférésüket az elektronikus ügyintézéshez. Az új rendszerre való átállás nemcsak kényelmesebb, hanem a modernizált adatbiztonsági protokolloknak köszönhetően biztonságosabb is.

Csak egy perc: Ügyfélkapu plusz regisztráció

Az átregisztráció folyamata rendkívül gyors és egyszerű, különösen azoknak, akik már rendelkeznek Ügyfélkapu fiókkal. A Szárnysegéd oktatóvideója alapján a bejelentkezést követően a rendszer automatikusan felkínálja az átállás lehetőségét, ahol a felhasználónak csak a felhasználási feltételeket kell elfogadnia. Mutatjuk lépésről lépésre:

Először is számítógépünkön nyissuk meg az ugyfelkapu.gov.hu oldalt. Itt kattintsunk a bejelentkezésre, ezt követően pedig kattintsunk a fehér hátterű Ügyfélkapura. Az így néz ki:

Adjuk meg a felhasználónevünk és jelszavunk, majd kattintsunk a bejelentkezésre. A bejelentkezés után kattintsunk az Ügyfélkapu plusz igénylése gombra, amely itt található:

Ezt követően pedig töltsük le telefonunkra a következő hitelesítő applikációk valamelyikét: NISZ Hitelesítő, Google Authenticator, Microsoft Authenticator. Ezután folytassuk a folyamatot és ismét kattintsunk a „Tovább az Ügyfélkapu plusz igényléséhez” feliratú gombra.

A következő felületen megjelenő QR kódot szükséges beolvasni a mobilunkra telepített hitelesítő applikációval, ez így néz ki:

Ha nem tudjuk beolvasni a QR kódott, akkor kattintsunk az alatta található „Nem tudom beolvasni a QR kódot feliratra”. Ezt követően kapunk egy 16 karakterből álló kulcsot ugyanazon a helyen. Ezt másoljuk ki és mentsük el egy biztonságos helyre, mert később is szükség lehet rá. Ez valahogy így néz ki:

Ha a hitelesítő alkalmazás/telefonunk nem olvassa be a kódot, akkor adjuk meg neki a 16 karakteres azonosítási kulcsot, ezt követően adjuk újra meg a felületen az Ügyfélkapunkhoz tartozó jelszavat, valamint a mobilalkalmazáson keresztül kapott 6 számjegyű azonosítót. Ezt követően kattintsunk a „Tovább” gombra. Az utolsó lépésben gondosodjunk az Ügyfélkapu plusz törlőkódjának a mentéséről is:

A törlőkód felírását követően jelöljük be a jelölőnégyzetet, majd kattintsunk a „Befejezés” gombra. Így a folyamat végére értünk, és sikeresen beállítottuk az Ügyfélkapu plusz hitelesítést. A két mentett kódot pedig őrizzük meg, hiszen a jövőben még szükségünk lehet rájuk!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Operaház olcsón: 75% kedvezménnyel is nézhetsz előadást, mutatjuk a legjobb ajánlatokat

Sokan úgy gondolják, hogy az Operaház előadásai luxusnak számítanak, pedig ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy jóval olcsóbban élvezhessük a világklasszis produkciókat. Az Operaház kedvezmény programjai között akár 75%-os árengedményt is ki lehet fogni – például a nyilvános főpróbákon.

Lassú vagy eladnád a telefonod? Így töröld az adataidat gyári visszaállítással

Előfordulhat, hogy új készülékre váltanál, és szeretnéd biztonságosan törölni az adataidat. Ilyenkor a telefon gyári visszaállítás a legjobb megoldás: néhány lépés alatt törölhetsz minden személyes tartalmat, és a készüléket olyan állapotba hozhatod, mintha most vetted volna ki a dobozból.

Így vásárolhatsz a legolcsóbban a Media Marktnál: tízezreket spórolhatsz, ha ezt kihasználod

Ha te is azok közé tartozol, akik szeretnek okosan vásárolni, akkor a myMediaMarkt...

AdBlue gyomirtóként? Ezt jobb, ha tudod, mielőtt kipróbálod!

Sokan kísérleteznek az AdBlue gyomirtó használatával, de vajon biztonságos? Tudd meg, miért pusztít el minden növényt!

Így adható el a jelzáloggal terhelt ingatlan: hiába tűnik reménytelennek, van rá lehetőség

A jelzáloggal terhelt ingatlan adás-vétele jogilag szabályozott folyamat, de védelmet nyújt, ha ismerjük minden részét!

Hiányzik pár hónap a nyugdíjadhoz? Így pótolhatja gyorsan a maradék időt

A nyugdíjba vonulás megtervezésekor az egyik legfontosabb szempont a nyugdíjjogosultsághoz szükséges szolgálati idő megléte. Mi van, ha valami hiányzik?