Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Kényelmes és gyors ügyintézést biztosít. Ha valaki egyéni vállalkozást indít, akkor kötelező ügyfélkaput nyitnia. Magánszemélyként is nagyon sok ügyet intézhetünk otthonról.
Az ügyfélkapun történő ügyintézésnél nincs sorban állás, várakozás. Használatával a hivatali ügyek könnyebben, gyorsabban és személyes utánajárás nélkül is intézhetőek. Továbbá lehetőség nyílik a magánszemélyt érintő adatok lekérdezésére is. Az Ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció. Ezt személyesen bármely okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán tehetjük meg.
Elkészíthetjük és beküldhetjük személyi jövedelemadó a bevallásunkat. Így nem kell a postán sorba állnunk. Igényelhetjük személyi azonosító okmányaink pótlását. Megnézhetjük, hogy munkáltatónk bejelentett e, befizette e a Társadalombiztosítási járulékot utánunk. Így nem kell attól tartani, hogy csak az orvosnál vagy a gyógyszertárban derül ki: nincs is érvényes jogviszonyunk.
A földhivatali-nyilvántartásba is betekinthetünk. Lekérhetünk egy nem hiteles vagy úgynevezett „e-hiteles” tulajdoni lapot, térképmásolatot. Lakásvásárlás előtt ez bizony nagy segítség lehet! Adóigazolás is kérhető. Szintén gyakran van szükség adóigazolásra, főleg hitelkérelem vagy valamilyen támogatás igényléséhez. Ezért sem kell már sorban állnunk.
Anyakönyvi kivonat és erkölcsi bizonyítvány igénylése is lehetséges. Azonban jelenleg csak a 2014. július 1. utáni eseményekről kérhetünk adatot. Családtámogatási ügyekben is eljárhatunk az ügyfélkapun. Ha valaki jogosult anyasági támogatásra, családi pótlékra, gyermeknevelési támogatásra, fogyatékossági támogatásra, már azt is egyszerűen igényelheti otthonról. Lakcím, tartózkodási hely módosítására is használhatjuk.
Időt, fáradságot spórolhatunk így meg! Mindenkinek ajánlott az Ügyfélkapu!