Baj volt a KFC-rendeléssel? Visszakapod a pénzed, ha a reklamációnál erre az egy dologra figyelsz

Hogyan lehet panaszt tenni a fogyasztóvédelemnél? Jótállás vagy szavatosság? Netán az elállási jog részletei érdekelnek? Ügyes-bajos helyzetekre keressük a megoldásokat minden nap. Mai témánk a hibás étel rendelések. Kifolyt, kihűlt, hiányos, megégett vagy egyszerűen nem az, amit rendeltél? Ha KFC panasz merül fel, fontos tudni: jogod van reklamálni. Nemcsak a józan ész, hanem a fogyasztóvédelmi törvény is melletted áll. A KFC saját általános szerződési feltételei szerint minden vásárló panaszát kötelesek kivizsgálni. Legfeljebb 14 napon belül, írásban válaszolniuk kell. Ez akkor is igaz, ha az ételt nem közvetlenül tőlük, hanem egy futárcégen keresztül rendelted meg.

Hova fordulhatsz?

A panaszt bejelentheted közvetlenül a KFC-nek: a weboldalukon keresztül, vagy a mailcímükre érkező kérdésekre, észrevételekre szintúgy két napon belül válaszolnak ígéreteik szerint. Fontos, hogy a reklamáció során csatolj fényképet, rendelési számot, dátumot, s írd le, pontosan mi a probléma. Viszont ennél sokkal hatásosabb, ha a rendelés esetén a futárszolgálatokhoz fordulsz inkább. Ha a Foodora vagy a Wolt volt megbízva, első körben hozzájuk kell fordulni – ők továbbítják a panaszt a KFC felé. A KFC a jelenlegi hivatalos kommunikációja szerint ilyen esetekben is köteles elbírálni a reklamációt. Érdemes a visszaigazoló emailt vagy applikációs értesítést is elmenteni, mert ez lesz a reklamáció alapja.

Mindig dokumentálj

A reklamáció sikerének záloga, ha megfelelően dokumentálod a problémát. Ez lehet egy fotó a szétnyílt csomagról, a hiányzó termékről, vagy épp a hibás tételről. Ha ez megvan, és az adatokat is csatolod, akkor az ügyintézés zökkenőmentesebb. A magyar jog szerint minden fogyasztói reklamáció hivatalos elbírálás alá esik, és amennyiben a szolgáltató nem válaszol vagy nem rendezte az ügyet, a vásárló jogosult a békéltető testülethez, vagy akár fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.

Kérdésed van a panasztétellel kapcsolatban? Elbizonytalanodtál? Írj Ügyfélszolgálatunknak, két nap alatt ingyenesen választ adunk!

Mi történik, ha nem reagálnak?

A legnagyobb hibát akkor követed el, ha nem jelzed a problémát. Magyarországon 2025 tavaszán a Foodorát például 50 millió forintra bírságolták, mert nem megfelelően kezelte a panaszokat. Ez jól mutatja, hogy a hatóság komolyan veszi az ügyeket. Ha a KFC vagy a futárcég nem válaszol vagy elutasít, van jogorvoslati lehetőség: a területileg illetékes békéltető testülethez lehet fordulni, vagy a fogyasztóvédelemhez bejelentést tenni. Fontos tudni: panaszt nem csak a vásárlás napján lehet benyújtani, hanem jellemzően néhány napon belül is – de ne halogasd sokáig.

Ha a rendelésed hibás volt, nem kell elviselni. Legyen szó KFC panasz esetről vagy futárcégen keresztül történt hibáról, hivatalos lehetőséged van kártalanítást kérni. Dokumentálj, írj panaszt, és ha kell, vidd tovább. Nem te vagy a hibás, ha a rendelésed nem érkezik meg rendben – de neked kell megtenni az első lépést

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Heti akciók: a Spar viszi a prímet, de érdemes minden versenytársat megnézni

A heti akciók harcát most a Spar nyerte, de az AldiI, Lidl és Auchan sem marad el a kedvezményekkel. Figyelj a szerdai lejáratra, és kövesd a napi frissítéseket.

Vastagbéltükrözés: Kellemetlen, de életet menthet – így igényelheted TB alapon

Tudd meg, hogyan történik a vastagbélszűrés igénylés! Ingyenes, gyors és életet menthet. Cikkünkben elmagyarázzuk a lépéseket.

Közterületi fűnyírás után össszeretkelt autó? Kártérítést is kérhet ezekben az esetekben

A közterületi fűnyírás kárt okozott az autódban? Tudnod kell, kihez fordulj és mikor kérhetsz kártérítést.

Szolgálati idő vásárlása Nők 40-nél: tisztázzuk a félreértéseket

Alapesetben 40 év jogosultsági idő szükséges, amelyből 32 évnek munkával szerzett szolgálati időnek kell lennie.

Hol a legbiztonságosabb a repülőn ülni? Ezt mondja a statisztika

Tényleg van olyan hely, amelyik nagyobb eséllyel menthet meg minket egy katasztrófa esetén?

Mikor nem felelős a másik fél a házastársa adósságáért?

Házasság esetén mindkét fél közösen viseli a terheket, kivéve az alábbi néhány esetet.