Baj volt a KFC-rendeléssel? Visszakapod a pénzed, ha a reklamációnál erre az egy dologra figyelsz

Hogyan lehet panaszt tenni a fogyasztóvédelemnél? Jótállás vagy szavatosság? Netán az elállási jog részletei érdekelnek? Ügyes-bajos helyzetekre keressük a megoldásokat minden nap. Mai témánk a hibás étel rendelések. Kifolyt, kihűlt, hiányos, megégett vagy egyszerűen nem az, amit rendeltél? Ha KFC panasz merül fel, fontos tudni: jogod van reklamálni. Nemcsak a józan ész, hanem a fogyasztóvédelmi törvény is melletted áll. A KFC saját általános szerződési feltételei szerint minden vásárló panaszát kötelesek kivizsgálni. Legfeljebb 14 napon belül, írásban válaszolniuk kell. Ez akkor is igaz, ha az ételt nem közvetlenül tőlük, hanem egy futárcégen keresztül rendelted meg.

Hova fordulhatsz?

A panaszt bejelentheted közvetlenül a KFC-nek: a weboldalukon keresztül, vagy a mailcímükre érkező kérdésekre, észrevételekre szintúgy két napon belül válaszolnak ígéreteik szerint. Fontos, hogy a reklamáció során csatolj fényképet, rendelési számot, dátumot, s írd le, pontosan mi a probléma. Viszont ennél sokkal hatásosabb, ha a rendelés esetén a futárszolgálatokhoz fordulsz inkább. Ha a Foodora vagy a Wolt volt megbízva, első körben hozzájuk kell fordulni – ők továbbítják a panaszt a KFC felé. A KFC a jelenlegi hivatalos kommunikációja szerint ilyen esetekben is köteles elbírálni a reklamációt. Érdemes a visszaigazoló emailt vagy applikációs értesítést is elmenteni, mert ez lesz a reklamáció alapja.

Mindig dokumentálj

A reklamáció sikerének záloga, ha megfelelően dokumentálod a problémát. Ez lehet egy fotó a szétnyílt csomagról, a hiányzó termékről, vagy épp a hibás tételről. Ha ez megvan, és az adatokat is csatolod, akkor az ügyintézés zökkenőmentesebb. A magyar jog szerint minden fogyasztói reklamáció hivatalos elbírálás alá esik, és amennyiben a szolgáltató nem válaszol vagy nem rendezte az ügyet, a vásárló jogosult a békéltető testülethez, vagy akár fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.

Kérdésed van a panasztétellel kapcsolatban? Elbizonytalanodtál? Írj Ügyfélszolgálatunknak, két nap alatt ingyenesen választ adunk!

Mi történik, ha nem reagálnak?

A legnagyobb hibát akkor követed el, ha nem jelzed a problémát. Magyarországon 2025 tavaszán a Foodorát például 50 millió forintra bírságolták, mert nem megfelelően kezelte a panaszokat. Ez jól mutatja, hogy a hatóság komolyan veszi az ügyeket. Ha a KFC vagy a futárcég nem válaszol vagy elutasít, van jogorvoslati lehetőség: a területileg illetékes békéltető testülethez lehet fordulni, vagy a fogyasztóvédelemhez bejelentést tenni. Fontos tudni: panaszt nem csak a vásárlás napján lehet benyújtani, hanem jellemzően néhány napon belül is – de ne halogasd sokáig.

Ha a rendelésed hibás volt, nem kell elviselni. Legyen szó KFC panasz esetről vagy futárcégen keresztül történt hibáról, hivatalos lehetőséged van kártalanítást kérni. Dokumentálj, írj panaszt, és ha kell, vidd tovább. Nem te vagy a hibás, ha a rendelésed nem érkezik meg rendben – de neked kell megtenni az első lépést

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Erika tartozást örököl, Csillát kirúgja a párja. De ki ez a fószer a szekrényben?! Elindult a Hóvége-szappanopera

Vadidegenek címmel indította el minisorozatát lapunk a közösségi oldalain.

Hiába csavargatod a gombodat, idén is támadnak az álkéményseprők

Az elmúlt években megszaporodott az átverések száma, rengeteg csaló kéményseprő próbál bejutni a lakásokba.

Szemérmetlenül keveset fizettünk a Hervisben: ezért éri meg az alkalmazást telepíteni

Ezért éri meg a Hervis app letöltése! Szuper kedvezményeket mutatunk.

Nem érted, miért ilyen alacsony a nyugdíjad? Elmagyarázzuk!

Sokan szembesülnek vele, hogy túl alacsony a nyugdíj. Ennek több oka is lehet. Mutatunk párat.

Hol tudod megnézni, mi van a neveden? Így kérdezheted le a lakástól az autóig

Íme egy komplett útmutató, hogyan ellenőrizheted, mi van a neveden.