Így ne legyél csalás áldozata

Sajnos egyre gyakoribbak azok az esetek, amikor megpróbálnak bennünket becsapni. A biztonsági megoldások, mint mindenhol, csak követik a rafinált csalók tevékenységét. Nevezetesen bankkártya adatainkkal visszaélve jelentős pénzeket csalnak ki tőlünk.

Legyünk óvatosak és kövessük azokat a biztonsági előírásokat, amit akár a banktól, akár a kártyaszolgáltatótól kapunk. Fontos tudni, hogy a bankok sohasem küldenek emailen adatkérést. Ilyet az internetes bankunk felületén intéznek csak, ez pedig biztonságos.

Ha valaki emailen a bankkártyánk adatait vagy jelszavunkat kéri, SOHA NE KÜLDJÜK EL neki az adatokat, hanem a levelet JELENTSÜK mint LEVÉLSZEMÉT vagy CSALÁS.

Az utóbbi évek leggyakoribb csalása volt az úgynevezett „unokázós” csalás. Általában idős embereket vettek célba. A csaló a célpontot telefonon hívta azzal, hogy a lányának, fiának, unokájának, keresztlányának sürgősen pénzre van szüksége. Például összetört ittasan egy drága Mercedest, de „megbeszélte”, hogy ha fizet, akkor nem lesz gond a dologból. Ha ilyen telefont kapunk, ne dőljünk be azonnal a segélykiáltásnak. Kérdezzünk olyan dolgokat, amiket csak az érintett rokonunk tudhat. Ha csak egy kérdésre is nem kapunk választ, azonnal értesítsük a rendőrséget!

A nemzetközi internetes kereskedelem fejlődése alapjaiban változtatta meg vásárlási szokásainkat. De van ennek egy sötét oldala is: az online csalások és átverések. Fontossá vált  felismerni a hamis weboldalakat, webshopokat és online reklámokat, hogy így csaljanak ki tőlünk pénzeket. Alaposan vizsgáljuk át az oldalt, és ha nincs például „felhasználás és adatvédelem” és csak kártyás fizetési mód létezik, azonnal kezdjünk gyanakodni. Ne vásároljunk olyen weboldalakról se, ahol nincs feltüntetve a cégnév és az ügyfélszolgálat elérhetősége, illetőleg az nem tűnik valódinak. Ha ismeretlen helyről vásárolunk, válasszuk az utánvétes fizetést!

Ezek a webhelyek hamis reklámokkal próbálják felkelteni a vásárlók figyelmét. Beleértve a közösségi médián megjelenő hirdetéseket. Ezek sokszor hamis reklámok. Híres márkák termékeit kínálják ésszerűtlenül alacsony áron. A legnépszerűbb közösségi médián keresztül (Facebook, Instagram), viszont a termék maga még közel sem néz úgy ki, mint amit a reklámokban lehet látni. Mindig nézzük meg, vannak-e visszajelzések. Az már eleve gyanús, ha ugyanaz a hivatkozás többször is megjelenik.

Téged próbáltak már átverni?
  • Szavazzon!

Figyeljünk arra, milyen applikációt töltünk le a mobilunkra vagy tabletünkre. Számtalan illegális alkalmazás található. A lehető legjobban hasonlítanak az eredetire, hasonló a felület az arculat és még védjeggyel is el van látva. Igazából ezek hamis weboldalakra irányítanak, ahol később személyes és pénzügyi információkat csalnak ki tőlük.

Leggyakoribb csalás típusok az előreutalás, a jótékonysági céllal történő gyűjtés, befektetési csalás és a piramisjátékok. Mindig legyünk gyanakvók, ha valami túl szép, hogy igaz legyen. Adománykérő e-mailekre ne válaszoljunk, amiben helyesírási hibák vannak, vagy magyartalan a szöveg. Semmiképp ne adjunk ki telefonon személyes adatot. Különösen ne a bankszámlánk vagy a hitelkártyánk adatait!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

A világ legnagyobb horgászversenye a Balatonon II. rész + RECEPT

Néhány érdekes adat a résztvevők eredményeiről.

Így a legegyszerűbb a műszaki vizsga időpontfoglalása ügyfélkapun keresztül – lépésről lépésre mutatjuk

Mindjárt lejár az autó műszakija? Nehogy megbüntessenek, így foglalj online vizsga időpontot pillanatok alatt!

Késik a vonat és bérleted van? Így kérd a visszatérítést a MÁV-tól

A késési biztosítás a bérlettel és a napijeggyel utazókat is megilleti.

Tényleg tilos az esővizet a szennyvízcsatornába bekötni? Ezt mondja a jog

Tilos az esővizet a szennyvízcsatornába vezetni – és komoly bírság járhat érte. Megmutatjuk, mit mond erről a törvény, hogyan ellenőrzik, mit tehetsz helyette, és milyen megoldásokkal kerülheted el a büntetést.

Ennyi a garantált bérminimum 2025-ben

A garantált bérminimum 2025-ben: bruttó 348 800 Ft, nettó 231 952 Ft havi szinten – részletes lebontás, kinek jár, és mi jön 2026–2027-ben.

Jótállás, szavatosság, garancia: Mi a különbség?

Sokan nem tudják, mi a garancia és szavatosság különbsége, pedig ez eldönti, visszaviheted-e a hibás terméket.