Mutatjuk, hogyan kell igényelni a munkanélküli segélyt

Az álláskeresési járadék (korábban és ismertebb nevén: munkanélküli segély) igényléséhez nyomtatványt kell használni. A legfontosabb, hogy álláskeresőként minél hamarabb bejelentkezzünk az állami nyilvántartásba. Arra is van lehetőség, hogy ha tudjuk a felmondás dátumát, és a papírjaink is kezünkben vannak, magunk indítsuk el az eljárást, mert ezzel időt nyerünk.
- Személyesen kell megjelenni a megyei, területi kormányhivatal foglalkoztatási osztályán (a járási munkaügyi központban), ezt nem úszhatjuk meg.
- A munkaügyi központban a szükséges dokumentumok benyújtásával valósulhat meg a regisztráció.
- Később át lehet térni az elektronikus ügyintézésre (erre 2013 óta van lehetőség, és jellemzően egyébként rá is szoktak kérdezni az ügyintézők, de jó, ha tudjuk), ehhez ki kell tölteni és alá kell írni egy ún. elektronikus kapcsolattartási nyilatkozatot.
A bejelentéshez szükségesek:
- korábbi foglalkoztatásokat igazoló dokumentumok
- a legutolsó munkahely felmondási papírjai
- vállalkozó esetén a tevékenységről megszüntető igazolásra, illetve a tartozásmentességi okirat
- Természetesen a szokásos személyes okmányok is kellenek: személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ-kártya, adókártya, TB-kiskönyv.
A hivatal ezt követően lehetőség szerint 8 napon belül megküldi hivatalosan is a döntést az álláskeresőnek. A kérelem beadásától pedig már ellátási jogviszonyba kerül, azaz ezekre a napokra már álláskeresési járadékra jogosult.
A munkanélküli segély mellett családi pótlékot is érdemes igényelni. Mutatjuk, hogyan kell. Ügyfélkaput csináltál? Nagyon egyszerű és érdemes.