Mi a teendő, ha nem érkezett meg a nyugdíjas utalvány? Siessen, már csak eddig kérheti!
Sok nyugdíjas jelezte, hogy nem érkezett meg a nyugdíjas utalvány, pedig a kézbesítés október közepéig lezárult. Jó hír azonban, hogy van lehetőség az ismételt kiküldés kérésére – de csak rövid ideig. Mutatjuk, mit kell tennie, ha az utalvány még mindig nem jutott el Önhöz.
Meddig lehet pótolni, ha nem érkezett meg a nyugdíjas utalvány?
Az élelmiszer-utalványok postai kézbesítése szeptember 1. és október 15. között zajlott. A programban több mint 2,3 millió jogosult kapott 30 ezer forint értékű támogatást, amelyet hideg élelmiszerekre – például pékárura, húsra, zöldségre vagy gyümölcsre – lehet beváltani az év végéig.
Ha valaki nem tudta átvenni az utalványt, a postás értesítőt hagyott a postaládában. Ezzel 10 munkanapon belül átvehető volt a küldemény a kijelölt postán. Azok, akik ezt lekésték, most ismételt kiküldést kérhetnek, legkésőbb november 14-ig.
Hová kell fordulni, ha sem utalványt, sem értesítőt nem kapott?
Amennyiben nem érkezett meg a nyugdíjas utalvány, és a postaládában sem talál értesítést, akkor valószínűleg hibás kézbesítési cím szerepel a nyilvántartásban. Ilyenkor a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságot kell értesíteni, akár online, akár levélben, és kérni az újraküldést az új címre. Ehhez a lakcímváltozás bejelentésére szolgáló űrlapot kell kitölteni, és megküldeni a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnak. Ez az űrlap elérhető az Ügyfélkapu Pluszon keresztül, vagy lehet teljesen személyesn is intézni a Kormányablakokban. Az ismételt kiküldéshez szükséges még egy dokumentumot kitölteni, és a lakcímváltozást bejelentővel együtt elküldeni az előbb említett helyre. Ez a dokumentom elérhető a Magyarorszag.hu oldalon a „Kérelem nyugdíjbiztosítási ügyben” menüpont alatt.
Telefonos és e-mailes segítség a gyors ügyintézéshez
Ha valaki biztosra akar menni, érdemes telefonon is érdeklődni. Az alábbi elérhetőségek állnak rendelkezésre:
- Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság: 1811, külföldről: +36 (1) 327-3308
- Magyar Posta ügyfélszolgálat: (1) 767-8282, e-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
Ezeken a csatornákon ellenőrizhető a küldemény azonosítószáma (ragszám), illetve az is, hogy hol akadt el a kézbesítés.
Ha van még kérdése a nyugdíjas utalvány újraküldését illetően, akkor keresse bizalommal kollégánkat az ingyenesen elérhető Ügyfélszolgálatunkon!

Ne halogassa – már csak pár napig pótolható!
Aki még nem jelezte a problémát, annak most kell lépnie: november 14. után már nem kérhető újraküldés, így a 30 ezer forintos támogatás elveszhet. Ha tehát nem érkezett meg a nyugdíjas utalvány, érdemes azonnal felvenni a kapcsolatot a Nyugdíjfolyósító Igazgatósággal vagy a Magyar Postával.



