Nem tudok belépni az Ügyfélkapuba, miért? Megoldások a leggyakoribb problémákra

Sokaknak okozott problémát átállni az Ügyfélkapu+ rendszerére és sajnos azóta is elfordulnak hibák, működésbeli gondok. Felhasználói oldalról gyakran egy apró figyelmetlenség, egy elfelejtett jelszó miatt nem tudunk belépni, máskor azonban maga a rendszer a makacskodik. Honnan tudom, hogy mi az oka, amiért nem tudok belépni az ügyfélkapuba? Mutatjuk a lehetséges buktatókat.

Nem mentettem el a törlőkódomat. Most akkor többé nem tudok belépni az Ügyfélkapuba?

Ez az egyik leggyakoribb probléma, ami elő szokott fordulni. Na de semmi ok az aggodalomra, pár egyszerű lépéssel megoldható a helyzetet és még csak személyes ügyintézést sem igényel a folyamat.

  1. Keresse fel az ugyfelkapu.gov.hu weboldalt.
  2. Válassza ki az Ügyfélkapu beállítások menüpontot.
  3. Keresse meg a Beállítás másik eszközre opciót (ezen a ponton fog kapni egy új QR kódot),
  4. majd olvassa be a kapott QR kódot és ezután mentse le a törlő kódot!
  5. Kattintson a Törlőkód mentése (kék) gombra.
  6. Pipálja be a Törlőkód mentéséről gondoskodtam jelölőnégyzetet,
  7. és végül kattintson a Befejezés gombra.

Egy fiókhoz több okostelefon

Szintén egy nagyon gyakori hiba, amikor egy Ügyfélkapu+ fiókhoz több okostelefont próbálunk csatlakoztatni. Nem lehetetlen, de csak akkor, ha a beállítás során az eredeti QR kódot (vagy a hozzá tartozó titkos kulcsot) elmentettük, vagy a Beállítás másik eszközre funkciót használva új QR kódot generálunk. A kétfaktoros azonosítás lényege, hogy a kódgeneráló kulcs csak a felhasználó birtokában lévő eszközökön legyen elérhető.

mérges nő számítógépezik

Nem tudok belépni az Ügyfélkapuba külföldi telefonszámmal

A fő probléma, hogy a rendszer a hitelesítés és adatok rögzítése során magyarországi telefonszámot vár el az Ügyfélkapu regisztrációjához. Mivel a rendszer elutasíthatja a külföldi számot, ez megakadályozza a továbblépést és a bejelentkezést.

Ez nem a DÁP

Sokan elég könnyen összetéveszthetik az Ügyfélkapu+ rendszerét a másik új és sokat reklámozott rendszerrel, a DÁP-pal. A kettő nem ugyanaz, tehát attól még, hogy regisztráltam az Ügyfélkapu+-ba, nem fogok tudni bejelentkezni a DÁP-ba, mert a két rendszer nem azonos.

További kérdésed van a DÁP-ról? Ügyfélszolgálatunk ingyen, két napon belül megválaszolja!

Amikor a rendszerrel van a baj

Ha nem tudunk belépni az Ügyfélkapuba és már minden lehetséges hibánkat számba vettük, akkor valószínűleg a rendszer gyengélkedik. Ez lehet szimplán csak egy üzemzavar vagy egy karbantartási szünet, amiről általában szokták értesíteni a felhasználókat. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak időtúllépés történt. Ilyenkor nincs más tennivaló, mint újra megpróbálni belépni. Fontos, hogy ne stresszeljünk rá azonnal a problémára; nézzünk vissza pár órával később, a legtöbb esetben már gond nélkül be tudunk lépni.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Dús és fürtös haj ettől a filléres kencétől: nem lesz seprűs, száraz a göndör frizura

Olcsó és hatásos ápoló termékek göndör hajra, amik nem ragadnak.

Rotációs kapára kell jogsi? És ha kereket szerelek rá?

Mikor először hallottam a kérdést, azt hittem, vicc, aztán rájöttem, hogy teljesen komoly.

Kell-e a fogászatra beutalót kérni? Rendelési időben, azon kívül és a hosszú hétvégén – mutatjuk, mit tehetsz

Ellátnak vagy elküldenek? Nincs több bizonytalanság, tisztázzuk a kérdést.

Öten 1 hónapig csak gyedből: félidős helyzetjelentés

Maurer-Nagy Kinga tiktokkihívása, miszerint egy hónapig kizárólag a GYED-ből, pontosan 315 505 forintból él majd a család, már a félidőhöz ért.

5 álomszép ajtódísz falevélből: minden van hozzá otthon

Az ősz a kreatív kézműveskedés ideje – ebben a cikkben öt egyszerű, természetes alapanyagokból készíthető dekorációt mutatunk be, amelyekhez otthon elérhető eszközök szükségesek.

Pár lépés rossz helyen, és jön a 46 ezres csekk – minden gyalogosnak kötelező olvasmány!

Egy lépés a zebrán akár 46 ezer forintba is kerülhet! Tudd meg, miért fontos az gyalogos szabályok betartása.