Nem tudok belépni az Ügyfélkapuba, miért? Megoldások a leggyakoribb problémákra
Sokaknak okozott problémát átállni az Ügyfélkapu+ rendszerére és sajnos azóta is elfordulnak hibák, működésbeli gondok. Felhasználói oldalról gyakran egy apró figyelmetlenség, egy elfelejtett jelszó miatt nem tudunk belépni, máskor azonban maga a rendszer a makacskodik. Honnan tudom, hogy mi az oka, amiért nem tudok belépni az ügyfélkapuba? Mutatjuk a lehetséges buktatókat.
Nem mentettem el a törlőkódomat. Most akkor többé nem tudok belépni az Ügyfélkapuba?
Ez az egyik leggyakoribb probléma, ami elő szokott fordulni. Na de semmi ok az aggodalomra, pár egyszerű lépéssel megoldható a helyzetet és még csak személyes ügyintézést sem igényel a folyamat.
- Keresse fel az ugyfelkapu.gov.hu weboldalt.
- Válassza ki az Ügyfélkapu beállítások menüpontot.
- Keresse meg a Beállítás másik eszközre opciót (ezen a ponton fog kapni egy új QR kódot),
- majd olvassa be a kapott QR kódot és ezután mentse le a törlő kódot!
- Kattintson a Törlőkód mentése (kék) gombra.
- Pipálja be a Törlőkód mentéséről gondoskodtam jelölőnégyzetet,
- és végül kattintson a Befejezés gombra.
Egy fiókhoz több okostelefon
Szintén egy nagyon gyakori hiba, amikor egy Ügyfélkapu+ fiókhoz több okostelefont próbálunk csatlakoztatni. Nem lehetetlen, de csak akkor, ha a beállítás során az eredeti QR kódot (vagy a hozzá tartozó titkos kulcsot) elmentettük, vagy a Beállítás másik eszközre funkciót használva új QR kódot generálunk. A kétfaktoros azonosítás lényege, hogy a kódgeneráló kulcs csak a felhasználó birtokában lévő eszközökön legyen elérhető.

Nem tudok belépni az Ügyfélkapuba külföldi telefonszámmal
A fő probléma, hogy a rendszer a hitelesítés és adatok rögzítése során magyarországi telefonszámot vár el az Ügyfélkapu regisztrációjához. Mivel a rendszer elutasíthatja a külföldi számot, ez megakadályozza a továbblépést és a bejelentkezést.
Ez nem a DÁP
Sokan elég könnyen összetéveszthetik az Ügyfélkapu+ rendszerét a másik új és sokat reklámozott rendszerrel, a DÁP-pal. A kettő nem ugyanaz, tehát attól még, hogy regisztráltam az Ügyfélkapu+-ba, nem fogok tudni bejelentkezni a DÁP-ba, mert a két rendszer nem azonos.
További kérdésed van a DÁP-ról? Ügyfélszolgálatunk ingyen, két napon belül megválaszolja!
Amikor a rendszerrel van a baj
Ha nem tudunk belépni az Ügyfélkapuba és már minden lehetséges hibánkat számba vettük, akkor valószínűleg a rendszer gyengélkedik. Ez lehet szimplán csak egy üzemzavar vagy egy karbantartási szünet, amiről általában szokták értesíteni a felhasználókat. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak időtúllépés történt. Ilyenkor nincs más tennivaló, mint újra megpróbálni belépni. Fontos, hogy ne stresszeljünk rá azonnal a problémára; nézzünk vissza pár órával később, a legtöbb esetben már gond nélkül be tudunk lépni.



