Az Ügyfélkapu plusz kódgeneráló alkalmazás nélkül is használható: mutatjuk, hogyan jelentkezhetsz be még egyszerűbben

Az Ügyfélkapu hamarosan átadja helyét a modernizált Ügyfélkapu+-nak (vagy Ügyfélkapu plusznak), amivel biztonságosabban intézhetjük hivatalos ügyeinket. Az eredeti Ügyfélkapu január 15-én szűnik meg; aki nem vált az új felületre, az 16-tól nem fog tudni bejelentkezni fiókjába. A regisztráción már sokan túl vannak, de a belépéssel még adódhatnak gondok. Erre lehet megoldás az új fejlesztés: ügyfélkapu plusz e-mail azonosítás segítségével is használható.
A korábbi Ügyfélkapu rendszert már több mint egy évtizede használjuk. Az idők során számos fejlesztést igényelt volna, hogy lépést tartson a korral és a felhasználók igényeivel. Ezért adja át helyét az Ügyfélkapu plusznak, ami megújított biztonsági protokollokkal és modernebb felülettel érkezik. Korábban egy lépésről lépésre útmutatót is közzétettünk az „átregisztrálás” folyamatáról, ez itt olvasható. Itt pedig arról írtunk, hogy mit kell tennünk, ha a regisztráció ugyan sikeres volt, de mégsem tudunk utána belépni a fiókunkba.
Mi van akkor, ha nincs okostelefonunk, vagy ha a kétlépcsős, kódgenerálós beléptetés túl nehézkesnek találjuk? Itt a megoldás:

Az Ügyfélkapu plusz e-mail azonosítás használatával is működik
Mától, azaz január 14-től az ügyfélkapu pluszos bejelentkezéshez szükséges biztonsági kódot e-mailben is kérhetjük. Az Ügyfélkapu plusz a hagyományos felhasználónév–jelszó páros mellett egy hatjegyű számsor megadását is megköveteli a belépéshez. Ez a kód minden bejelentkezéskor új, így biztonságosabbá teszi a rendszert, mivel a megszerzett kódokat nem lehet újra felhasználni.
Eddig a kódok generálásához külön alkalmazásra volt szükség, amit össze kellett kötni az Ügyfélkapuval. Ez azonban problémát jelenthetett azoknak, akiknek nincs megfelelő okostelefonjuk, vagy nem jártasak ezeknek az alkalmazásoknak a használatában. 2025- január 14-től azonban már e-mailben is kérhető és a belépéshez szükséges kód, amit az IdomSoft korábban bejelentett. A cég e-mailben értesítette a felhasználókat a változásról, hogy megkönnyítse az Ügyfélkapu plusz használatát.

Fontos, a szolgáltatást a mai naptól vezetik be, eltarhat egy ideig, mire teljesen hozzáférhető lesz mindenki számára.
Az, hogy miért csak most, egy nappal az Ügyfélkapu megszűnése előttre készült el ez a funkció, jó kérdés. A Telex szerint feltehetően eredetileg nem terveztek ezzel a lehetőséggel, csak a kódgeneráló alkalmazásokkal kapcsolatos társadalmi értetlenséget vagy aggodalmat látva döntöttek a lefejlesztéséről.
Hasznosnak találtad ezt a cikket?
Küldd el másoknak is: