Átregisztráltál az Ügyfélkapu pluszra, mégsem tudsz belépni? Ezt kell tenned, és működik

Előfordulhat, hogy az Ügyfélkapu plusz nem működik, pedig látszólag sikeres volt a regisztráció. Ezt nem is lehet azonnal észrevenni, hanem a regisztrációt követő belépéskor tapasztaljuk, hogy „nem enged be” az Ügyfélkapu plusz. Hogyan fordulhat elő, hogy valaki rendben megcsinálja az átregisztrálást és mégis problémába ütközik belépéskor? Van egy fontos lépés, amit könnyű eltéveszteni vagy figyelmen kívül hagyni. Aggodalomra azonban semmi ok, könnyedén orvosolható utólag is a probléma.
Ha az Ügyfélkapu plusz nem működik, akkor valószínűleg kimaradt ez a lépés
Megcsináltuk a regisztrációt, látszólag minden rendben. Szeretnénk használni az Ügyfélkapu pluszt, de vagy valamilyen hibakódot ír ki vagy azt írja, hogy nem megfelelő a felhasználónév vagy a jelszó. Pedig ugyanezzel a felhasználónévvel és jelszóval csináltuk a regisztrációt, tehát elvileg nem lehet benne hiba.
Jó, ha tudjuk, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy bár látszólag igen, de a gyakorlatban mégsem sikerült befejezni a regisztrációt.
Milyen fontos lépés maradhatott ki a regisztráció során?
Amennyiben az Ügyfélkapu plusz nem működik, előfordulhat, hogy újra kell csinálni a regisztrációt. Arra kell nagyon figyelni, hogy miután a regisztrációnál beolvastuk a QR-kódot, lejjebb kell görgetni az oldalt és ott kapunk egy törlőkódot. Ezt a törlőkódot el kell menteni. A mentés után pedig be kell pipálni, hogy megtörtént a törlőkód mentése.
A regisztráció véglegesítéséhez azonban még rá kell kattintani a befejezés gombra. Ezzel kerül véglegesítésre a regisztráció. Ha ez kimarad, akkor észrevétlenül úgy lépünk ki, hogy nem véglegesítjük a regisztrációt és valójában nem történik meg a regisztráció.
Ha a fentieket tapasztaljuk, meg kell ismételni a regisztrációt
Az ismételt regisztráció során érdemes az alábbiakra figyelni:
Amennyiben okos telefon segítségével végezzük a regisztrációt, a QR-kód beolvasását követően el kell menteni a QR-kód képét és kódját is. Miért van erre szükség? Ha esetleg másik eszközön is használni szeretnénk, akkor kelleni fog a belépéshez, mert többször már nem mutatja az oldal.
Asztali gép használatával a „nem tudom beolvasni a QR-kódot” gombra kell kattintani és az alatta megjelenő kódot kell szintén elmenteni.

- A legfontosabb tehát, hogy a QR-kód beolvasását követően a törlőkódot le kell menteni a „törlőkód mentése” kék feliratra kattintva.
- Majd az alatta lévő „a fenti törlőkód mentéséről gondoskodtam” felirat előtti négyzetet is be kell pipálni.
- Végezetül rá kell kattintani a „befejezés” gombra.
Az átregisztrálás akkor sikeres, ha a régi, sima Ügyfélkapus felületen már nem tudunk belépni, csak az Ügyfélkapu pluszon keresztül.
Nem mentetted el a QR-kódot?
Ez esetben meg kell nyitni az ugyfelkapu.gov.hu oldalt, és meg kell nyitni az „ügyfélkapu beállítások” menüpontot. Itt ki kell választani a „beállítás másik eszközre” menüpontot, így kapunk egy új QR-kódot, amellyel végezzük el a fenti mentési folyamatot.
További kérdéseid vannak? Valami nem érthető? Keresd ügyfélszolgálatunkat, kollégáink két munkanapon belül segítenek!
Hasznosnak találtad ezt a cikket?
Küldd el másoknak is: