Nyugdíjasok, figyelem! Így a legegyszerűbb a megszűnő Ügyfélkaput átregisztrálni
Az Ügyfélkapu plusz hamarosan átveszi az Ügyfélkapu helyét. Az összes nyugdíjjal kapcsolatos hivatalos ügyet egy helyen lehet majd intézni. A nyugdíj ügyekhez tartozó dokumentumokat is eltárolja a rendszer, így jócskán leegyszerűsödik az ügyintézési folyamat. És még értesít is a rendszer, ha lejár valamilyen személyes okmány vagy határidő. Megmutatjuk pontosan mi a menete az Ügyfélkapu plusz asztali számítógépen való regisztrációnak és milyen nyugdíjjal kapcsolatos ügyeket lehet intézni.
Ügyfélkapu plusz asztali számítógépen
Aki rendelkezik már Ügyfélkapuval, annak igen gyors és egyszerű a regisztráció folyamata az Ügyfélkapu plusz asztali számítógépen történő regisztrációval is. A Szárnysegéd oktatóvideója alapján a bejelentkezést követően a rendszer automatikusan felkínálja az átállás lehetőségét, ahol a felhasználónak csak a felhasználási feltételeket kell elfogadnia.
Segítünk mit kell tenni lépésről lépésre, amennyiben valaki nem okostelefonnal, hanem kizárólag asztali számítógép használatával szeretne regisztrálni.
1. Először is számítógépünkön nyissuk meg az ugyfelkapu.gov.hu oldalt. Itt kattintsunk a bejelentkezésre, ezt követően pedig kattintsunk a fehér hátterű Ügyfélkapura.
Adjuk meg a felhasználónevünk és jelszavunk, majd kattintsunk a bejelentkezésre. A bejelentkezés után kattintsunk az Ügyfélkapu plusz igénylése gombra, amely itt található:
2. Ezután következne, hogy az okostelefonnal rendelkezők letöltik a telefonra valamelyik hitelesítő programot/applikációt. De nem szükséges okostelefon a regisztrációhoz Ügyfélkapu plusz asztali számítógépen használható hitelesítő programmal is működik.
Ehhez nyissuk meg az Ügyfélkapu plusz asztali gépen működő hitelesítő oldalt: https://totp.app/.
3. Ha megnyitottuk az oldalt, ezt látjuk majd:
4. Térjünk vissza az Ügyfélkapu oldalára és kattintsunk a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez” gombra.
5. Ezután megjelenik egy QR-kód, ezt kellene az okostelefonnal beolvasni, de mi válasszuk ki a kód alatt megjelenő „Nem tudom beolvasni a kódot” feliratot és arra kattintsunk.
6. Ezt követően kapunk egy 16 karakterből álló kulcsot ugyanazon a helyen.
Ezt másoljuk ki, majd a totp.app oldalon kattintsunk az oldal tetején lévő plusz jelre. Az oldal angol nyelven működik, de a hitelesítés szempontjából ez nem érdekes, mert csak annyi a teendő, hogy a plusz jel megnyomása után megjelenő legfelső sorba illesszük be a 16 jegyű kódot. Az alatt lévő sorba pedig írjuk azt, hogy Ügyfélkapu.
7. Kattintsunk a fekete négyzetben lévő „Add” ikonra, így kapunk egy hat számjegyű kódot, ezt kell majd beírni az Ügyfélkapu felületén. De figyeljünk! A rendszer fél percenként új kódot generál, így aránylag gyorsnak kell lenni.
Tehát visszatértünk az Ügyfélkapu felületére, először írjuk be az Ügyfélkapus jelszót a felső sorba: „Ügyfélkapuhoz tartozó jelszó megadása” című sor.
Ezután jön az „Azonosító megadása”, vagyis a totp.app oldalon generált 6 számjegyű jelszó, ezt írjuk be a „Mobilalkalmazásban kapott jelszó” című sorba.
8. Kattintsunk a „Tovább” gombra és meg is vagyunk a regisztrációval. A további belépéseknél is ugyanígy kell majd egyszer használatos jelszót kérni.
Ügyfélkapu plusszal intézhető nyugdíjjal kapcsolatos ügyek
A sikeres átregisztrálást követően lehetőség nyílik online intézni az ellátások igénylését. Beadhatjuk a nyugellátások iránti kérelmeket, úgy mint az öregségi nyugdíj, a nők korkedvezményes nyugdíja vagy az özvegyi nyugdíj. De a szülői nyugdíj és a rokkantsági járadék igénylése is indítható ezen a felületen, ide értve a nemzetközi öregségi nyugdíjat is.
Az igénylés mellett lehetőség van adategyeztetésre is az Ügyfélkapu plusz felületén, például a nyugdíjhoz szükséges szolgálati idő lekérdezése is lehetséges.
Mindenfajta, az ellátások folyósításával kapcsolatos ügyintézésre is van mód. Ilyen lehet, ha megváltozik a címünk és emiatt máshová kérnénk a nyugdíj folyósítását vagy másik számlaszámra szeretnénk kérni a nyugdíj utalást.
Nagy könnyebbséget jelenthet ügyintézés szempontjából annak a lehetősége is, hogy beadható kérelem a jogosult halála esetén fel nem vett ellátások kifizetéséhez is.
Illetve jó hír, hogy nem kell végtelen telefonokat bonyolítani, az Ügyfélkapu Pluszon keresztül belépve bármikor ránézhetünk a folyamatban lévő ügyeink állapotára, hogy éppen hol tart az elbírálás.
További kérdések merültek fel a regisztrációval kapcsolatban? Keresd ügyfélszolgálatunkat, kollégáink két munkanapon belül segítenek!
Hasznosnak találtad ezt a cikket?
Küldd el másoknak is: