Egyre öregebb autókkal közlekedünk Magyarországon

Tovább nőtt az autók átlagéletkora Magyarországon. Az utakon sajnos egyre több az idős, esetenként veszélyes állapotú autó – hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto.

A cég idézi a KSH szeptember végén publikált adatát, amely szerint 15,6 évre nőtt a személygépjárművek átlagos kora a 2022. decemberi 15,4 évről. A magyar utakon több mint 4,14 millió autó jár. Így ez az arány már környezetvédelmi és biztonsági szempontból is kritikus – mutatnak rá.

Nagyrészt több mint 10 éves, öreg autókat hozunk be külföldről is

Tavaly december óta több mint 47 ezerrel emelkedett a magyar rendszámú személyautók száma. Részben új járművekkel, részben import autókkal gyarapodott az állomány. Az import ugyanakkor nem frissítette az autóparkot, ugyanis a június végéig behozott autók 60 százaléka 10 évnél idősebb volt. Így azok, akiknek új járműre nincs pénzük, de autót szeretnének cserélni, továbbra is az idős hazai járművekből válogatnak.

Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója súlyos problémának látja, hogy az öreg autók tulajdonosai járművük eladására készülve az utolsó egy-két évben jellemzően már nem törődnek a karbantartással. Ezek a korszerűtlen, elhanyagolt járművek ráadásul az elvárt környezetvédelmi normákat sem teljesítik. Ezek az autók várhatóan öt éven belül használhatatlanná válnak, vagy gazdasági totálkárosak lesznek.

Tóth Péter a hazai autóállomány átlagéletkorának csökkenésére akkor lát esélyt, ha rendeződik az újautó-értékesítés piaca. valamint akkor, ha csökken az importban megjelenő koros autók száma.

A Magyarországon forgalomban levő autók kor szerinti listáját a Zastava vezeti 36,9 éves átlagéletkorával. A jelenleg is kapható márkák közül – népszerű old timer autóik miatt – a Fiat áll az élen 17,3 átlagévvel. Az Opelek átlagéletkora 11,3 év, a Volkswageneké 12,7 év.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

3 százalékos hitellel vásárolható-e haszonélvezeti joggal terhelt ingatlan? Csak ebben az esetben

Az ingatlannak tehermentesnek kell lennie, de van egy de. Sőt, kettő.

Havi 20.000 forinttal több marad a zsebben, ha ezt megcsinálja – és ehhez alig kell bármin változtatni 

Egyszerű spórolási tippek a mindennapokra, amik bonyolult rendszer és stratégia nélkül is működnek.

Nem hiszed el, milyen járműveket vezethetsz akár jogsi nélkül is – és mire kell külön vizsga!

Tudtad, hogy a jogsi kombájnra nem ugyanaz, mint a traktoré vagy a kamioné? Mutatjuk, mikor vezethetsz gépet jogosítvány nélkül.

Így kevesebb benzint fogyaszt az autó: 3 kevésbé ismert módszer, ami tényleg működik

Elég, ha csak néhány dolgot szem előtt tartunk vezetés közben és akár 30%-al csökkenthetjük az autó fogyasztását.

Kedvezményes tarifával használható, brutál jól fűt: mutatjuk, mi mindent tud a légcsatornázható hőszivattyú

A légcsatornázható hőszivattyú alacsony beruházással, kedvezményes tarifával működtethető, de nem minden helyzetben ideális – szakértőt kérdeztünk, mikor érdemes, mikor nem.