Miért éri meg elterjedt autótípust venni?

Ó hogyne lenne csodás érzés egy olyan fura, amerikai, brit, pláne egy nem fura, csak prémium német autóval menőzni, amiből nem áll 10 darab minden utcában, de ez a menőzés még annál is sokkal drágább, mint amiről a legendák szólnak.

Volt prémium veteránom, két nem elég közönséges francia roncsom, hazánk lehető legközönségesebb autóiból (Astra, Golf és Swift) is rendelkeztem egy-egy darabbal, most pedig prémium kiöregedő vassal járok, így a kelleténél több tapasztalatot gyűjtöttem a saját bőrömön, amelyeket szerelők és nepperek is megerősítettek.

A közönséges, elterjedt (itt minden szerelő azt is hozzátette, hogy japán, vagy német) modell az olcsón fenntartható modell. Többen kiemelték a Suzukikat, mint ideális közlekedőedények.

Sok van belőle=sok az elérhető alkatrész

Amiből sok van, abból több kerül bontóba, sőt, ha igazán sok van belőle, egyenesen a típusra szakosodott bontója is akad, így nem áll meg az élet, amikor az Ever Given eltorlaszolja a Szuezi csatornát, vagy a britek kilépnek az EU-ból, vagy elveszik a csomag a postán. Te csak bemész a szomszéd bontóba, a kezedbe nyomják azt a csövet, és megy az élet tovább.

Sok van belőle=olcsóbb hozzá minden

A prémium járművek alkatrészei hajlamosak prémium minőségűek lenni, vagy simán csak azért drágábbak, mert kevesebb kerül az országba belőlük, ha pedig egy amerikai raktárban álló alkatrészről beszélünk, annak ide is kell valahogy jutni. Ezek a vesződések beleférnek egy hobbijármű esetében, de ha az autód dolgozik, ilyenkor veszteséget termel neked.

Ez a veterán járművekre hatványozottan igaz lehet, mert ha nincs alkatrész az országban, rakódik rá posta, vám, és az időd is, amig megtalálod azt a bizonyos alkatrészt.

Sok van belőle=sok a sorstárs

Bár talán nincs olyan típus még ebben a kis országban sem, amelynek ne lenne legalább egy baráti közössége, egy elterjedt modell esetében sokezer fős közösség tagja lehetsz, ahol ingyen kaphatsz aranyat érő információkat, segítséget.

Sok van belőle=sok a tapasztalat

A közönséges modellekhez minden szerelő ért, nem kell 200 kilométert utaznod, hogy az ország egyetlen specialistája talán 3 hét alatt kiderítse miért nem jó valami. Ez az extra gépekkel élők mindennapjaihoz tartozik, még akár élvezni is lehet ezeket a kalandokat, de ha nem ez a hobbi a cél, nem szabad belemenni egy különleges vételbe.

Nem a közönséges modellek a legolcsóbbak

Óvatosan a hatalmas motorral szerelt, és/vagy rendkívül olcsón hirdetett furcsaságokkal, prémium modellekkel, szerelemnek jók, közlekedőedénynek nem.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Mit játsszunk otthon a gyerekekkel? 2 pakli kártya, végtelen lehetőség

Kártyázás a gyerekkel: mit játszhatunk? A piros papucs könnyű és élvezetes játék, tehát...

Odaégett a fazék alja? Méregdrága tisztítószerek helyett ezt használd

Három módszer, amivel még az égett rizst is sikerül leszedni az edény aljáról.

A borsos, a borsós és a hentes – mi az, és hogy készül a tokány?

Ezerképpen készíthető, finom és pikáns!

Így teleltesd a muskátlit és virágözönnel hálálja meg jövőre: 5 perc munka, de most kell elvégezni

A muskátli teleltetése sokkal egyszerűbb, mint hinnéd: mindössze néhány perces őszi előkészület elég ahhoz, hogy jövőre is színpompás virágözönnel köszöntsön. Ez az 5 perces munka rövid, de kulcsfontosságú feladat, amit még most, a fagyok előtt el kell végezned.

Hogyan szüntethető meg a holtig tartó haszonélvezeti jog? Jogász tisztázta a bizonytalanságokat

Ezekben az esetekben nem ingyenesen szünik meg a haszonélvezeti jog.

Mekkora hőszivattyú kell egy családi házba? Szakértő segített, táblázatban mutatjuk

Megmutatjuk, hogyan derül ki, mekkora hőszivattyú kell egy családi házhoz, s mikor okoz gondot az alul- vagy túl­méretezés.