Miért éri meg elterjedt autótípust venni?

Ó hogyne lenne csodás érzés egy olyan fura, amerikai, brit, pláne egy nem fura, csak prémium német autóval menőzni, amiből nem áll 10 darab minden utcában, de ez a menőzés még annál is sokkal drágább, mint amiről a legendák szólnak.

Volt prémium veteránom, két nem elég közönséges francia roncsom, hazánk lehető legközönségesebb autóiból (Astra, Golf és Swift) is rendelkeztem egy-egy darabbal, most pedig prémium kiöregedő vassal járok, így a kelleténél több tapasztalatot gyűjtöttem a saját bőrömön, amelyeket szerelők és nepperek is megerősítettek.

A közönséges, elterjedt (itt minden szerelő azt is hozzátette, hogy japán, vagy német) modell az olcsón fenntartható modell. Többen kiemelték a Suzukikat, mint ideális közlekedőedények.

Sok van belőle=sok az elérhető alkatrész

Amiből sok van, abból több kerül bontóba, sőt, ha igazán sok van belőle, egyenesen a típusra szakosodott bontója is akad, így nem áll meg az élet, amikor az Ever Given eltorlaszolja a Szuezi csatornát, vagy a britek kilépnek az EU-ból, vagy elveszik a csomag a postán. Te csak bemész a szomszéd bontóba, a kezedbe nyomják azt a csövet, és megy az élet tovább.

Sok van belőle=olcsóbb hozzá minden

A prémium járművek alkatrészei hajlamosak prémium minőségűek lenni, vagy simán csak azért drágábbak, mert kevesebb kerül az országba belőlük, ha pedig egy amerikai raktárban álló alkatrészről beszélünk, annak ide is kell valahogy jutni. Ezek a vesződések beleférnek egy hobbijármű esetében, de ha az autód dolgozik, ilyenkor veszteséget termel neked.

Ez a veterán járművekre hatványozottan igaz lehet, mert ha nincs alkatrész az országban, rakódik rá posta, vám, és az időd is, amig megtalálod azt a bizonyos alkatrészt.

Sok van belőle=sok a sorstárs

Bár talán nincs olyan típus még ebben a kis országban sem, amelynek ne lenne legalább egy baráti közössége, egy elterjedt modell esetében sokezer fős közösség tagja lehetsz, ahol ingyen kaphatsz aranyat érő információkat, segítséget.

Sok van belőle=sok a tapasztalat

A közönséges modellekhez minden szerelő ért, nem kell 200 kilométert utaznod, hogy az ország egyetlen specialistája talán 3 hét alatt kiderítse miért nem jó valami. Ez az extra gépekkel élők mindennapjaihoz tartozik, még akár élvezni is lehet ezeket a kalandokat, de ha nem ez a hobbi a cél, nem szabad belemenni egy különleges vételbe.

Nem a közönséges modellek a legolcsóbbak

Óvatosan a hatalmas motorral szerelt, és/vagy rendkívül olcsón hirdetett furcsaságokkal, prémium modellekkel, szerelemnek jók, közlekedőedénynek nem.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Horkolás ellen: válás vagy orrtapasz? Melyik éri meg jobban?

Van egy pont, amikor a baráti társaság összejövetelei nem a legújabb sorozatokról vagy...

Kegyetlenség vagy felelős kutyatartás? Ezért tartja ketrecben a szomszéd a kutyáját!

Sokan félreértik a ketrecben tartott kutya látványát, pedig nem feltétlenül állatkínzásról van szó. Mutatjuk, mikor oké, mikor nem.

Nem csak az M1-re jár kedvezményes autópálya matrica – Kik jogosultak az engedményre és hogyan igényelhetik?

Nagycsaládosként vagy mozgáskorlátozottként igényelhető a kedvezményes autópálya-matrica, de jövőre újabb könnyítések is jönnek.

Hogyan léphet ki az adóstárs a hitelből? Mikor lehetséges és mire kell figyelni?

Hitelfelvételnél gyakran találkozunk a kezes és az adóstárs kifejezéssekkel. Helyzetük hasonló, mindketten felelnek...

Ki igényelhet résznyugdíjat és mekkora az összege? 15 év szolgálati időtől kérhető, ismerje meg a feltételeket

A szabály egyszerű: teljes nyugdíjra az jogosult, aki betöltötte a 65. életévét, és legalább 20 év szolgálati időt szerzett.

Milyen jogosítvány kell quadra és kombájnra? 7 nem hétköznapi jármű szabályát mutatjuk

Traktor és lakóautó: te tudtad, hogy ennyiféle jogosítvány létezik?