Nem tölt a telefonom, de miért? Így teszteld, hogy a töltő, a kábel vagy az aljzat a valódi hibaforrás
Szerencsére nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, mert ennek a problémának egyszerűen és gyorsan ki tudjuk deríteni a forrását. Miért nem tölt a telefon? – csak nyugalom, mutatjuk az esetleges hibaforrásokat és megoldási lehetőségeket.
Legtöbbször nem a készülékkel van a probléma. Amikor ezzel a jelenséggel találkozunk, akkor próbáljuk ki az alábbi lépéseket, így könnyedén kideríthetjük, mi lehet a probléma:
Csatlakoztassuk újra a telefont a töltőkábelhez
Gyakran előfordul, hogy csak a töltőkábel pillanatnyi pozíciója miatt jelentkezik kontakthiba és emiatt nem tölt a telefon. Lehet, hogy nem első próbálkozásra fog megoldódni. Szóba jöhet még a makacs zsebpiszok problémája. Mivel nagyrészt a zsebünkben hordjuk a készülékeket, elkerülhetetlen, hogy piszok kerüljön a töltőnyílásba. A megoldáshoz nem kell speciális tudás: tisztítsuk ki! Egy vékony, de nem hegyes tárggyal (pl.: gemkapoccsal) óvatosan piszkáljuk ki a bennragadt szennyeződést.

Próbájuk ki másik töltővel
A telefontöltők könnyen sérülnek. Ez lehet az olcsó kivitelezés miatt is, de legtöbben nem nagyon szoktunk figyelni a kábelek és a töltőfejek biztonságára. Megpróbálhatjuk másik konnektorba bedugni a töltőt, hátha ott rejlik a hiba. Még mindig semmi? Ugorjunk tovább.
Szoftveres hiba jelenléte
Előfordul, hogy nem fizikai problémával van dolgunk. Ilyenkor próbáljuk meg újraindítani a készüléket, vagy állítsuk alaphelyzetbe az operációs rendszerünket. Ez általában meg szokta oldani a szoftveres problémát – ha nem, akkor sajnos csak a szakember tud segíteni.
Az akkumulátor élettartama
Mint minden akkunak, a telefon akkumulátorának is van egy meghatározott élettartama, ameddig rendeltetésszerűen működik. Ez az időtartam általában 1,5-2 év, ezután kezd csökkenni az akkumulátor kapacitása. Ezt egyébként könnyen le tudjuk követni a készülék beállításaiban, az akkumulátor állapota menüpont alatt.

Más kütyü használatával akadtak problémáid? Ügyfélszolgálatunkhoz bátran fordulhatsz, 48 órán belül segítünk!
Mikor vigyem szervizbe a telefonom?
Abban az esetben érdemes szervizbe vinni a telefont, amikor minden általános hibát leteszteltünk és még így sem működik a töltés. Ilyenkor általában az akkumulátor adja meg magát. Ennek egyébként fizikai jele is van, ilyenkor szokott felpúposodni. Ha ezt látjuk, rögtön vigyük szervizbe vinni a készüléket, mert a deformálódás a többi alkatrésznek is árt, ami miatt nagyobb kárunk is keletkezhet.



