Erre figyelj a villanyóra diktálásnál, hogy ne érjen hidegzuhany végelszámoláskor

A villanyóra diktálás egyszerűnek tűnik, de ha nem figyelünk a részletekre, komoly kellemetlenséget okozhat év végén a végelszámolás. A pontos havi adatrögzítés nemcsak a váratlan magas számlákat segít elkerülni, hanem a pénzügyi tervezést is kiszámíthatóbbá teszi. Cikkünkben mutatjuk, hogy mire érdemes figyelni, hogy a diktálás gördülékenyen menjen, és ne csússzunk el semmin.

Miért fontos a villanyóra diktálás?

Ha minden hónapban bejelented a tényleges fogyasztásodat, akkor a számláid valóban a felhasználásodhoz igazodnak. Ennek köszönhetően nem fordulhat elő, hogy év közben alacsony részszámlákat fizetsz, majd az éves leolvasás után egy hatalmas összegű számla érkezik. A rendszeres diktálással folyamatosan nyomon követheted a fogyasztásodat, így előre tudsz kalkulálni, és nincsenek meglepetések.

A leggyakoribb hibák, amelyek váratlan kiadást okoznak

  • Kimaradt diktálás: ha egy hónapot elfelejtesz, automatikusan becslés alapján számláznak. Ez később hirtelen magas kiadáshoz vezethet.
  • Rossz mérőállás megadása: egy elütött szám akár több tízezer forintos különbséget is eredményezhet. Érdemes duplán ellenőrizni.
  • Késedelmes bejelentés: a diktálási időszak mindig az adott felhasználási helytől függ, és hogy ott éppen melyik cég szolgáltatja az áramot. Érdemes fejben tartani a diktálási időszakot, mert ha kicsúszol belőle, akkor már csak becsült fogyasztással számolnak.
  • Elmaradt éves leolvasás biztosítása: évente egyszer a hálózati szolgáltató embere ellenőrzi a mérőt. Ha nem engeded be, az elszámolás csúszhat, ami szintén váratlan számlához vezethet.

Hogyan lehet diktálni a mérőállást?

A fogyasztók kényelme érdekében ma már több csatorna is elérhető. A villanyóra diktálás elvégezhető:

  • Online ügyfélszolgálaton: mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat
  • Mobilapplikáción keresztül: MVM Next app
  • Telefonos automatán keresztül:
    • Az 1-essel kezdődő felhasználóazonosítóknál:
    • A 2-essel kezdődő felhasználóazonosítóknál:
      • bármely telefonról: +36 20 888 1260, +36 30 818 1260, +36 70 801 1260
      • vezetékesről: 06 80 424 526

Fontos: 2025. június 1-jétől kizárólag telefonos automatán, online ügyfélszolgálaton és az MVM Next mobilappban lehet megadni a havi mérőállásokat.

Ha van még kérdésed a témával kapcsolatban, akkor keresd bátran kollégánkat az ingyenesen elérhető Ügyfélszolgálatunkon!

Mire figyelj a gördülékeny diktáláshoz?

  • Írd be előre a naptáradba a diktálási időszakot, nehogy kicsússz a határidőből.
  • Minden hónapban ugyanabban az időpontban olvasd le a mérőt, így könnyebb észrevenni, ha valami nem stimmel.
  • Ha több mérőd van, mindig ellenőrizd, hogy a megfelelő számot küldöd el.
  • Ha változtatni szeretnél a számlázási szokásaidon (például minden hónapban kérsz számlát az értékhatár alkalmazása nélkül), ezt külön jelezheted az ügyfélszolgálaton.
Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Vigyázz, megbüntet a rendőr, ha így használod a ködzárófényt

A KRESZ szigorúan szabályozza a ködzárófény használatát, mégis gyakori, hogy esőben vagy enyhe ködben is világítanak vele.

Vége az olcsó online rendelésnek? Ezt jelenti a Temu-Shein vám a vásárlóknak

Az EU döntése miatt teljesen megváltozik, hogy a jövőben hogyan vásárolunk olcsó termékeket külföldről.

Így nézheti meg, lopják-e wifijét – Gyorsan és egyszerűen kizárhat mindenkit

Hogyan tudom megnézni, hogy ki csatlakozott a wifire?

Így neveld pénzügyi tudatosságra már a kisgyerekedet is

A cikkből megtudhatod, hogyan tanítható meg a pénzügyi tudatosság már gyerekkorban. Egy 35 éve tanító pedagógus módszere.