Erre figyelj a villanyóra diktálásnál, hogy ne érjen hidegzuhany végelszámoláskor

A villanyóra diktálás egyszerűnek tűnik, de ha nem figyelünk a részletekre, komoly kellemetlenséget okozhat év végén a végelszámolás. A pontos havi adatrögzítés nemcsak a váratlan magas számlákat segít elkerülni, hanem a pénzügyi tervezést is kiszámíthatóbbá teszi. Cikkünkben mutatjuk, hogy mire érdemes figyelni, hogy a diktálás gördülékenyen menjen, és ne csússzunk el semmin.
Miért fontos a villanyóra diktálás?
Ha minden hónapban bejelented a tényleges fogyasztásodat, akkor a számláid valóban a felhasználásodhoz igazodnak. Ennek köszönhetően nem fordulhat elő, hogy év közben alacsony részszámlákat fizetsz, majd az éves leolvasás után egy hatalmas összegű számla érkezik. A rendszeres diktálással folyamatosan nyomon követheted a fogyasztásodat, így előre tudsz kalkulálni, és nincsenek meglepetések.
A leggyakoribb hibák, amelyek váratlan kiadást okoznak
- Kimaradt diktálás: ha egy hónapot elfelejtesz, automatikusan becslés alapján számláznak. Ez később hirtelen magas kiadáshoz vezethet.
- Rossz mérőállás megadása: egy elütött szám akár több tízezer forintos különbséget is eredményezhet. Érdemes duplán ellenőrizni.
- Késedelmes bejelentés: a diktálási időszak mindig az adott felhasználási helytől függ, és hogy ott éppen melyik cég szolgáltatja az áramot. Érdemes fejben tartani a diktálási időszakot, mert ha kicsúszol belőle, akkor már csak becsült fogyasztással számolnak.
- Elmaradt éves leolvasás biztosítása: évente egyszer a hálózati szolgáltató embere ellenőrzi a mérőt. Ha nem engeded be, az elszámolás csúszhat, ami szintén váratlan számlához vezethet.
Hogyan lehet diktálni a mérőállást?
A fogyasztók kényelme érdekében ma már több csatorna is elérhető. A villanyóra diktálás elvégezhető:
- Online ügyfélszolgálaton: mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat
- Mobilapplikáción keresztül: MVM Next app
- Telefonos automatán keresztül:
- Az 1-essel kezdődő felhasználóazonosítóknál:
- bármely telefonról: +36 62 565 780
- vezetékesről: 06 80 82 81 80
- A 2-essel kezdődő felhasználóazonosítóknál:
- bármely telefonról: +36 20 888 1260, +36 30 818 1260, +36 70 801 1260
- vezetékesről: 06 80 424 526
- Az 1-essel kezdődő felhasználóazonosítóknál:
Fontos: 2025. június 1-jétől kizárólag telefonos automatán, online ügyfélszolgálaton és az MVM Next mobilappban lehet megadni a havi mérőállásokat.
Ha van még kérdésed a témával kapcsolatban, akkor keresd bátran kollégánkat az ingyenesen elérhető Ügyfélszolgálatunkon!
Mire figyelj a gördülékeny diktáláshoz?
- Írd be előre a naptáradba a diktálási időszakot, nehogy kicsússz a határidőből.
- Minden hónapban ugyanabban az időpontban olvasd le a mérőt, így könnyebb észrevenni, ha valami nem stimmel.
- Ha több mérőd van, mindig ellenőrizd, hogy a megfelelő számot küldöd el.
- Ha változtatni szeretnél a számlázási szokásaidon (például minden hónapban kérsz számlát az értékhatár alkalmazása nélkül), ezt külön jelezheted az ügyfélszolgálaton.