Nyitólap Maradj egészséges! Élet Ingyenes életmentő karóra 65 év felett: így igényelhető a gondosóra
HIRDETÉS

Ingyenes életmentő karóra 65 év felett: így igényelhető a gondosóra

Idős és unokája

Mindannyian szeretnénk biztonságban tudni idős hozzátartozóinkat. Hiába minden elővigyázatosság, váratlan helyzetek, balesetek bármikor történhetnek, ilyenkor pedig nagyon fontos, hogy minél hamarabb jöjjön a segítség. Erre van az ingyenes gondosóra, amit 65 éven felüliek igényelhetnek.

HIRDETÉS

Ezt kell tudni a Gondosóra programól

Ez egy ingyenesen igénybe vehető, 65 év felettieknek járó szolgáltatás, amelynek célja, hogy az idősek szükség esetén egyetlen gombnyomással segítséget tudjanak kérni, ha szükséges. A Gondosóra program egy 0–24 órás diszpécserszolgálat és a kontaktszemélyek (családtag, szomszéd, barát, vagy akár szociális gondozó) bevonásával működő program. Segítséget nyújt az időseknek és a hozzátartozók is egy kicsit nyugodtabbak lehetnek, hiszen a gondosóra jelez baj esetén.

Ingyenes gondosóra 65 éven felülieknek

A szolgáltatás és a jelzőeszköz teljesen ingyenes, Magyarország minden településén hozzáférhető a hét minden napján és órájában. A program egy országos jelzőrendszerre épül, amelyhez egy országos lefedettségű távfelügyeleti és diszpécserszolgáltatás kapcsolódik. Feladata, hogy a saját otthonukban élő idős emberek egy egyszerű jelzőeszköz segítségével kapcsolatba léphessenek a diszpécserközponttal, ahol szakképzett munkatársak próbálnak segíteni a felmerülő problémákban.

Ha helyzet úgy kívánja, akkor a jelzés után a diszpécser értesíti a kontaktszemélyt, aki ezután megoldást nyújthat a problémára.

Életmentő óra időseknek: így kérhetnek segítséget

  1. Segítségkérés esetén a Felhasználó hosszan megnyomja a készülékén található főgombot.
  2. Az eszköz jelzést küld a diszpécserközpont felé.
  3. A diszpécserközpont felveszi a kapcsolatot a Felhasználóval, értékeli a helyzetet.
  4. A diszpécser megpróbál saját hatáskörben a segítségére lenni a Felhasználónak és megoldani a problémát.
  5. Amennyiben a diszpécser szakmai mérlegelése alapján külső segítségre van szükség, értesítheti a megadott kontaktszemélyt, vagy felveszi a kapcsolatot a helyi illetékes intézményekkel, indokolt esetben a sürgősségi segélyhívót tárcsázza. A megadott kontaktszemélyt minden esetben értesíti a segélyhívás megtörténtjéről.

A gondosórát lehet karon hordani, de akár nyakba is akasztható (adnak hozzá tartozékot). A jelzőeszköz víz- és ütésálló, erősebb ütést vagy esést érzékelve automatikusan jelzést ad a diszpécserszolgálatnak. Az eszköz kétirányú kommunikációra alkalmas, vagyis jelezni csak a diszpécsereknek lehet (a gomb hosszú megnyomásával), és csak a diszpécser tudja visszahívni a gondosóra használóját.

HIRDETÉS
Vészhelyzetben továbbra is a 112-t szükséges hívni, a készülék nem riaszt közvetlenül orvost, hatóságot, nem sürgősségi segélyhívó. Indokolt esetben azonban a Diszpécserközpont ebben segíthet.

Gondosóra regisztráció

Az eszköz igényléséhez regisztráció szükséges. Ezt a gondosora.hu-n a Regisztációnál, az űrlap kitöltésével tehetik meg az idősek vagy bárki, akit megbíznak ezzel.

A készülék használatba vételéhez javasolt olyan segítő családtag vagy ismerős regisztrálása, akiket az esetleges riasztás során a Diszpécserközpont értesíteni tud. A regisztráció után egyeztetik a megadott adatokat a személyi- és lakcímnyilvántartóban lévő adatokkal. Ha eltérés mutatkozik, egy munkatárs felveszi a kapcsolatot a regisztrálóval, hogy pontosíthassák az adatokat. A sikeres regisztráció feltétele az adatok megegyezése, ha minden rendben van, akkor átkerülnek a szolgáltatóhoz. A gondosórát 3 hónapon belül kézbesítik futárszolgálattal. A pontos időpontról értesíteni fogják a címzett.

Így kell beüzemelni a gondosórát

Átvétel utána a készüléket fel kell tölteni a dobozban található töltővel. Ha feltöltődött, akkor a piros LED már nem villog, hanem folyamatosan világít, innentől már használható. A gondosórát lehet hordani úgy, mint egy karórát, de akár nyakba is akasztható. A dobozban lesz karpánt és nyakpánt is, az idős eldöntheti, hogy melyik számára a kényelmesebb viselet.

Szükség lesz egy teszthívásra.

Ezt megteheti a gondosóra tulajdonosa vagy a diszpécsér. Ha a diszpécserközpont indítja a teszthívást, akkor egy dallamot fog hallani, majd a készülék a hívást automatikusan felveszi és kihangosítja.

Célszerű a gondósóra birtokosának indítani a teszthívást, mert így közvetlenül megtapasztalhatja, hogy hogyan működik a készülék. Nem kell mást tennie, mint megnyomni a főgombot, a diszpécser rövid időn belül jelentkezni fog. A teszthívással az idős személy további kontaktszemélyt adhat meg és kérdezhet az eszközről.

Itt egy videó a gondosóra beüzemeléséről:

HIRDETÉS
Nyitólap
Kihez forduljak?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél
Exit mobile version