Hogyan lehet részletfizetést igényelni a rezsire?

Ha gondot okoz a számlák befizetése, célszerű mihamarabb, még a határidő lejárta előtt felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval. Részletfizetést bárki kérhet, az ügyintézés pedig sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk.
Annak ellenére, hogy a kormány szerint a rezsiemelés a fogyasztók egy szűk körét érinti, egyre többen kapnak a szívükhöz, amikor meglátják az új rezsiszabályok alapján kiállított számlákon szereplő összegeket. Nem csoda: a gáz hétszeresére, az áram kétszeresére drágul az átlagfogyasztás felett. Olyanok is bebukták ezt az átlagot, akik egy kis lakásban, különösebb luxus nélkül élnek.
Nem tudod befizetni a rezsit? Az MVM-nél évente egyszer kérhetsz részletfizetést, amit online és telefonon is intézhetsz.
Online csak pár klikk
Az MVM online ügyfélszolgálatán és az MVM Next mobilappban kérelmezhető a részletfizetés. Ezt a Beállítások/Számlabeállításokra, az adott felhasználási helyet kiválasztva, vagy számláidnál a Számla részleteire, majd a Részletfizetés kérése gombra kattintva teheted meg. A számlák kijelölése, majd a részletek számának (2 vagy 3 hónap) meghatározása után a Kérelem elküldése gombbal indíthatod az igénylési folyamatot. (Áram és gáz esetén is így kell eljárni.)
A kérelem feldolgozásáról e-mailben értesítenek. A szolgáltató az üzletszabályzatban meghatározott feltételek szerint dönt, így pl. utánanézhet annak, hogyan teljesítetted korábban a fizetési kötelezettségeidet, milyenek a fogyasztási szokásaid.
Telefonon sem bonyolult
Ha nem tudsz vagy nem akarsz online ügyintézni, akkor hívd az MVM ügyfélszolgálatát, több elérhetőségük is van: 06-20-474-9999, 06-30-474-9999, 06-70-474-9999, 06-1-474-9999.
Szükséged lesz a felhasználói azonosítódra és a felhasználási hely azonosítójára (ezek a számlán is szerepelnek). Az ügyfélszolgálatos kollégák az adatok nélkül csak egy általános tájékoztatást tudnak adni, miszerint igen, évente egyszer kérelmezhető részletfizetés, ennek elbírálásánál pedig figyelembe veszik pl. az eddigi fogyasztási szokásaidat. Ha tudod az azonosítót, akkor átkapcsolnak a megfelelő mellékre, itt lépésről lépésre elmondják, mi a teendő.