Nem tudok belépni az Ügyfélkapuba, miért? Megoldások a leggyakoribb problémákra

Sokaknak okozott problémát átállni az Ügyfélkapu+ rendszerére és sajnos azóta is elfordulnak hibák, működésbeli gondok. Felhasználói oldalról gyakran egy apró figyelmetlenség, egy elfelejtett jelszó miatt nem tudunk belépni, máskor azonban maga a rendszer a makacskodik. Honnan tudom, hogy mi az oka, amiért nem tudok belépni az ügyfélkapuba? Mutatjuk a lehetséges buktatókat.

Nem mentettem el a törlőkódomat. Most akkor többé nem tudok belépni az Ügyfélkapuba?

Ez az egyik leggyakoribb probléma, ami elő szokott fordulni. Na de semmi ok az aggodalomra, pár egyszerű lépéssel megoldható a helyzetet és még csak személyes ügyintézést sem igényel a folyamat.

  1. Keresse fel az ugyfelkapu.gov.hu weboldalt.
  2. Válassza ki az Ügyfélkapu beállítások menüpontot.
  3. Keresse meg a Beállítás másik eszközre opciót (ezen a ponton fog kapni egy új QR kódot),
  4. majd olvassa be a kapott QR kódot és ezután mentse le a törlő kódot!
  5. Kattintson a Törlőkód mentése (kék) gombra.
  6. Pipálja be a Törlőkód mentéséről gondoskodtam jelölőnégyzetet,
  7. és végül kattintson a Befejezés gombra.

Egy fiókhoz több okostelefon

Szintén egy nagyon gyakori hiba, amikor egy Ügyfélkapu+ fiókhoz több okostelefont próbálunk csatlakoztatni. Nem lehetetlen, de csak akkor, ha a beállítás során az eredeti QR kódot (vagy a hozzá tartozó titkos kulcsot) elmentettük, vagy a Beállítás másik eszközre funkciót használva új QR kódot generálunk. A kétfaktoros azonosítás lényege, hogy a kódgeneráló kulcs csak a felhasználó birtokában lévő eszközökön legyen elérhető.

mérges nő számítógépezik

Nem tudok belépni az Ügyfélkapuba külföldi telefonszámmal

A fő probléma, hogy a rendszer a hitelesítés és adatok rögzítése során magyarországi telefonszámot vár el az Ügyfélkapu regisztrációjához. Mivel a rendszer elutasíthatja a külföldi számot, ez megakadályozza a továbblépést és a bejelentkezést.

Ez nem a DÁP

Sokan elég könnyen összetéveszthetik az Ügyfélkapu+ rendszerét a másik új és sokat reklámozott rendszerrel, a DÁP-pal. A kettő nem ugyanaz, tehát attól még, hogy regisztráltam az Ügyfélkapu+-ba, nem fogok tudni bejelentkezni a DÁP-ba, mert a két rendszer nem azonos.

További kérdésed van a DÁP-ról? Ügyfélszolgálatunk ingyen, két napon belül megválaszolja!

Amikor a rendszerrel van a baj

Ha nem tudunk belépni az Ügyfélkapuba és már minden lehetséges hibánkat számba vettük, akkor valószínűleg a rendszer gyengélkedik. Ez lehet szimplán csak egy üzemzavar vagy egy karbantartási szünet, amiről általában szokták értesíteni a felhasználókat. Az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak időtúllépés történt. Ilyenkor nincs más tennivaló, mint újra megpróbálni belépni. Fontos, hogy ne stresszeljünk rá azonnal a problémára; nézzünk vissza pár órával később, a legtöbb esetben már gond nélkül be tudunk lépni.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Itt a lista: ezekben a boltokban éri meg legjobban beváltani a nyugdíjas utalványt!

Megérkeztek a 30 ezer forintos nyugdíjas utalványok! Mutatjuk, mely boltokban jár a legtöbb kedvezmény: hol kapsz kupont, extra bónuszt és hogyan érdemes beváltani.

Merre jár a Lidl mozgóbolt? Itt ellenőrizheted, hozzátok mikor fordul be

Szeretnéd elcsípni? Mutatjuk a Lidl mozgóbolt menetrendjét.

Mikor mondhatom fel a biztosítási szerződést? Ingyen megúszod, ha erre a 3 dologra odafigyelsz

Ne ragadj benn egy újabb évre a régi biztosításban!

Jár-e visszamenőleg az ápolási díj? Magasabb összeg kapható, ha később igénylem?

Hiába igényelnénk okosba", nincs túl sok mozgástér.

Az őszi fokhagyma bírja a hideget és rengeteget terem, ha most ülteted el

Most még pont időben vagyunk az őszi fokhagyma ültetéshez.