Betett a kedvezményeknek az árrésstop: a törzsvásárlók sem járnak jobban a drogériákban

SZÉP-kártya, pedagógus kedvezmények, családi támogatások, Akcióvadász. Ha spórolásra kényszerülnél, csokorba szedjük minden héten a lehetőségeket. A kormány augusztus végén meghosszabbította az árrésstopot, így az továbbra is érvényben marad a drogériákban (is). Ami sokak számára meglepetés lehet: a Rossmann árrésstopos termékek esetében a törzsvásárlói kedvezmény nem érvényesíthető. Mi a helyzet a konkurenciánál? Utánajártunk.
Az intézkedés lényege röviden: a kormány áprilisi rendelete értelmében a drogériákban alkalmazott árrés mértéke nem haladhatja meg az idén januári átlagos szintet, és legfeljebb 15 százalék lehet. A szabályozás több mint ezer terméket érint, főként a háztartási cikkeket, pl. a mosószereket, zsebkendőket, pelenkákat, WC-papírt, fogkrémeket, tusfürdőket és hasonlókat. A rendelet november 30-ig lett meghosszabbítva, hogy utána meddig marad vagy marad-e egyáltalán, azt nem lehet tudni. Amit viszont igen, hogy a vásárlók nem járnak vele olyan nagyon jól. Miért?
Rossmann: árrésstopos termékekre nincs törzsvásárlói kedvezmény
A gyakorlatban az árrésstop nem feltétlenül jelent valódi árcsökkenést. A Rossmann pl. már májusban, az intézkedés bevezetésekor lépett, és közölték: az árrésstop alá eső termékekre nem jár a törzsvásárlói kedvezmény. Ráadásul egy vásárló egyszerre legfeljebb öt darabot vihet haza ezekből a termékekből. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a megszokott árengedmények hiányában a termékek ára magasabb marad, mint amit a rendelet alapján várnánk.
Ami a konkurenciát illeti, a Müller szabályzata a Rossmannéhoz hasonló. Az érintett termékekből ugyanúgy egyszerre maximum öt darabot lehet venni, teljesen mindegy, hogy doboz, üveg vagy csomag. Ezekre nem használhatók fel a kuponok, sem a babyclubos kedvezmények, illetve nem lehet érvényesíteni az alkalmazáson keresztül kínált kuponokat sem.

A DM más utat választott: nem vezettek be mennyiségi limitet, hanem inkább a saját működésükön húztak. A hírek szerint nagyjából 20%-kal vágták vissza a költségeiket, például kevesebb munkaórát adnak a dolgozóknak, így próbálják átvészelni az árstop miatti veszteséget, hogy ne legyen mínuszos a működés.
Ha bármilyen kérdés felmerült benned ezzel kapcsolatban, kérdezz bátran Ügyfélszolgálatunktól, két napon belül, ingyenesen segítünk.
Hogyan érinti ez a vásárlókat?
Nyilván rosszul. Bár az árrésstop célja az árak csökkentése, a törzsvásárlói kedvezmények eltörlése miatt a vásárlók nem élhetnek a megszokott árengedményekkel. Ez különösen akkor fájdalmas, ha egy-egy termék ára a kedvezményes árhoz képest jelentősen emelkedik.