Ügyet intéznél? Siess, már csak 3 napod van – így (nem) lesznek nyitva a hivatalok az ünnep alatt
Igazgatási szünet 2025 végén is lesz, ilyenkor a kormányablakokban csak korlátozottan lehet ügyes-bajos dolgainkat elintézni. Mit jelent ez pontosan, hogyan alakul a nyitvatartás és mit tehetünk sürgős esetben? Íme a tudnivalók.
A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 23. előtt javasolt elintézni az előre tervezhető ügyeket, mert erre az ünnepek alatt csak nagyon kevés lehetőségünk lesz.
Ünnepi nyitvatartás és igazgatási szünet 2025-ben
Az ünnepnapok és áthelyezett munkanapok miatt december 24-től január 5-ig a kormányablakokban és kormányhivatalokban korlátozott lesz az ügyintézés. Az év végi leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti.
2025. december 24-én, 29-én, 30-án és 31-én – az igazgatási szünetre tekintettel – a legtöbb kormányhivatali ügyfélszolgálat zárva lesz. Így néz ki a menetrend:
- December 24-28.: Teljes zárás mindenhol (ünnep és hétvége).
- December 29-31.: Hivatalos igazgatási szünet. Csak a vármegyénként kijelölt ügyeletes kormányablakok lesznek nyitva, jellemzően délig.
- Január 1.: Újév, minden zárva tart.
- Január 2.: Bár a szünetnek vége, a hivatalok többsége ezen a pénteken még zárva marad.
- Január 5.: Az első teljes értékű munkanap, ahol már minden hivatal egységesen nyitva lesz.
A szünet a kormányzati igazgatási szervek mellett más állami és önkormányzati szerveket is érint. Pl. a fővárosi közgyűlést, a helyi önkormányzat képviselő-testületét és a vármegyei közgyűlést is. A helyi polgármesteri hivatalok nagy része ilyenkor teljesen bezár, és még ügyeletet sem tartanak, de ez az adott településtől függ.

Jó tudni: az év végi leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti. A földhivatalok elsőként január 7-én nyitnak majd ki. A szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzést is ezzel a nappal végzik. A kérelmeket tehát érdemes december 23. előtt benyújtani.
Halaszthatatlan ügyek
December 29-31-én országszerte 22 kormányablak és a Központi Kormányablak várja az ügyfeleket 8 és 12 óra között, de jobban járunk, ha december 23-ig lezárjuk függőben lévő ügyeinket. Ha az ünnepek alatt mégis sürgős ügyintézésre (pl. ellopott okmány pótlására) kényszerülünk, csak a vármegyei központokban kijelölt ügyeletes kormányablakokat kereshetjük fel. A nyitvatartásra a kormanyhivatalok.hu-n kereshetünk.
Bár a hivatalok zárva lesznek, az elektronikus ügyintézés (Magyarország.hu, DÁP alkalmazás) ugyanúgy működik. A kérelmeket ilyenkor is be lehet nyújtani, a rendszer rögzíti azokat, a hivatali feldolgozásuk pedig a szünet után kezdődik.
Kérdése van a hivatali nyitvatartásról? Forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, kollégáink 2 napon belül válaszolnak.
Mit lehet intézni az igazgatási szünet ideje alatt?
A következő ügytípusokat pl., de érdemes előtte felhívni a hivatalt:
- Személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézés (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély);
- Lakcím ügyintézés;
- DÁP regisztráció;
- NEK regisztráció;
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
- TAJ kártya másodlat kiadása;
- TB-jogviszony igazolás kérelmének beadása;
- A menedékesként elismert harmadik országbeli állampolgárnak, vagy az ukrajnai magyar állampolgároknak a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása céljából szolgáltatást kérőként történő regisztrációs kérelem benyújtás.



