Kimaradt járat, észrevétel? Így tehet panaszt a BKK-nál, hogy reagáljanak is rá

Budapesten mindenki került már olyan helyzetbe, amikor a busz egyszerűen nem jött. A sofőr kicsit túl komolyan vette a dudálást? Vagy a reggeli csúcsban úgy préselődtünk a villamoson, mintha egy szardíniásdobozban próbálnánk légzőgyakorlatot végezni? Ilyenkor nem kell legyinteni, hogy ‘úgysem változik semmi’. A BKK panaszbejelentés valóban működik, sőt, ha jól csináljuk, még válasz is érkezik.
Hol és hogyan lehet panaszt tenni?
A legegyszerűbb út a hivatalos online űrlap, amely itt érhető el: BKK panaszbejelentés. Itt meg kell adni az utazással kapcsolatos adatokat, a pontos időt, a járatszámot és a problémát. Ha például a 7-es busz helyett nagyjából a semmi jött, akkor a pontos dátum és idő megadásával tudják ellenőrizni a járművek GPS adatait és valóban utánanéznek. Ez nem egy fekete lyuk, ahová csak beledobáljuk a dühünket. A panaszokat ténylegesen rögzítik és feldolgozzák.

Más miatt tennél panaszt, de nem tudod merre indulj el? Ügyfélszolgálatunk segít!
Milyen ügytípusok vannak a BKK panaszbejelentésnél?
A BKK panaszbejelentés nem csak arról szól, hogy ‘nem jött a busz’. Több ügytípus közül lehet választani: ha a menetrend követhetetlen, ha a sofőr bunkón viselkedett, ha koszos volt a jármű, ha reggelente annyian utaznak, hogy még a kapaszkodón is csüngenek, vagy ha egyszerűen nagyobb buszra lenne szükség. Külön ügytípus van például a járatkimaradásra, a forgalmi rend változásával kapcsolatos panaszokra és az utastájékoztatás hibáira is. Ez azért jó, mert nem kell körülírni, hogy pontosan mi történt, csak kiválasztjuk a kategóriát és egyből célba ér a bejelentés.
Konkrét példák, amiket érdemes jelenteni
Ha egy sofőr minden utas szeme előtt úgy csukja az ajtót, mint Bruce Willis egy akciófilmben, akkor nem érdemes csak a szomszédunknak panaszkodni. Rögtön mehet a bejelentés. Ha a menetrend szerint este 10 után is közlekedik a jármű, de a valóságban csak a csillagok világítanak az Üllői úton, akkor azt szintén érdemes rögzíteni. Ha minden reggel azon gondolkodunk, hogy kéne-e inkább egy fitneszbérlet, mert a zsúfolt villamoson annyit gyúrunk a könyökünkkel, akkor szintén célszerű megírni, hogy sűrűbben kellene indítani a járatot.
Mire számíthatunk a bejelentés után?
A BKK panaszbejelentés után nem maradunk teljesen magunkra. Az ügyfélszolgálat minden esetben választ küld, általában néhány napon belül. Ha jogos a panasz, akkor vizsgálat indul és előfordulhat, hogy változtatás is történik: menetrendi módosítás, „sofőrfegyelmezés”, vagy éppen plusz jármű beállítása. Nem varázslat, de ha sok utas jelzi ugyanazt a problémát, akkor annak valódi következménye lehet.
Sokszor érezzük úgy, hogy a város közlekedése egy túlélőtúrára hasonlít, de a BKK panaszbejelentés egy működő eszköz, amivel mi is beleszólhatunk abba, hogyan nézzen ki a mindennapi utazás és tömegközlekedés. Használjuk!