Kimaradt járat, észrevétel? Így tehet panaszt a BKK-nál, hogy reagáljanak is rá

Budapesten mindenki került már olyan helyzetbe, amikor a busz egyszerűen nem jött. A sofőr kicsit túl komolyan vette a dudálást? Vagy a reggeli csúcsban úgy préselődtünk a villamoson, mintha egy szardíniásdobozban próbálnánk légzőgyakorlatot végezni? Ilyenkor nem kell legyinteni, hogy ‘úgysem változik semmi’. A BKK panaszbejelentés valóban működik, sőt, ha jól csináljuk, még válasz is érkezik.

Hol és hogyan lehet panaszt tenni?

A legegyszerűbb út a hivatalos online űrlap, amely itt érhető el: BKK panaszbejelentés. Itt meg kell adni az utazással kapcsolatos adatokat, a pontos időt, a járatszámot és a problémát. Ha például a 7-es busz helyett nagyjából a semmi jött, akkor a pontos dátum és idő megadásával tudják ellenőrizni a járművek GPS adatait és valóban utánanéznek. Ez nem egy fekete lyuk, ahová csak beledobáljuk a dühünket. A panaszokat ténylegesen rögzítik és feldolgozzák.

forgalomban a 9-es busz Budapesten

Más miatt tennél panaszt, de nem tudod merre indulj el? Ügyfélszolgálatunk segít!

Milyen ügytípusok vannak a BKK panaszbejelentésnél?

A BKK panaszbejelentés nem csak arról szól, hogy ‘nem jött a busz’. Több ügytípus közül lehet választani: ha a menetrend követhetetlen, ha a sofőr bunkón viselkedett, ha koszos volt a jármű, ha reggelente annyian utaznak, hogy még a kapaszkodón is csüngenek, vagy ha egyszerűen nagyobb buszra lenne szükség. Külön ügytípus van például a járatkimaradásra, a forgalmi rend változásával kapcsolatos panaszokra és az utastájékoztatás hibáira is. Ez azért jó, mert nem kell körülírni, hogy pontosan mi történt, csak kiválasztjuk a kategóriát és egyből célba ér a bejelentés.

Konkrét példák, amiket érdemes jelenteni

Ha egy sofőr minden utas szeme előtt úgy csukja az ajtót, mint Bruce Willis egy akciófilmben, akkor nem érdemes csak a szomszédunknak panaszkodni. Rögtön mehet a bejelentés. Ha a menetrend szerint este 10 után is közlekedik a jármű, de a valóságban csak a csillagok világítanak az Üllői úton, akkor azt szintén érdemes rögzíteni. Ha minden reggel azon gondolkodunk, hogy kéne-e inkább egy fitneszbérlet, mert a zsúfolt villamoson annyit gyúrunk a könyökünkkel, akkor szintén célszerű megírni, hogy sűrűbben kellene indítani a járatot.

Mire számíthatunk a bejelentés után?

A BKK panaszbejelentés után nem maradunk teljesen magunkra. Az ügyfélszolgálat minden esetben választ küld, általában néhány napon belül. Ha jogos a panasz, akkor vizsgálat indul és előfordulhat, hogy változtatás is történik: menetrendi módosítás, „sofőrfegyelmezés”, vagy éppen plusz jármű beállítása. Nem varázslat, de ha sok utas jelzi ugyanazt a problémát, akkor annak valódi következménye lehet.

Sokszor érezzük úgy, hogy a város közlekedése egy túlélőtúrára hasonlít, de a BKK panaszbejelentés egy működő eszköz, amivel mi is beleszólhatunk abba, hogyan nézzen ki a mindennapi utazás és tömegközlekedés. Használjuk!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Mikor nem kell visszafizetni az állami ösztöndíjat? 3 eset, amikor alanyi jogon jár

Nem kell visszafizetni az állami ösztöndíjat, ha határidőre oklevelet szerzel, 20 éven belül a támogatott tanulmányi idővel megegyező idejű hazai munkaviszonyt teljesítesz, illetve ha a törvény szerinti mentességek valamelyike rád is vonatkozik.

Ez volt vajon az utolsó nyarad, ami megint nem úgy sikerült?

Nyarak tudnak elmúlni úgy, hogy abban nagyon sok lehetőség benne ragad.

Ennyit vesz el tőled az állam: pár kattintás, és rögtön láthatod – online bérkalkulátor

Megnyugtató, ha pontosan tudjuk, mennyi pénz érkezik majd a számlánkra.

Nagyszülők, figyelem! 5 évvel tovább élnek, akik sokat unokáznak: 5 meglepő kutatási eredmény

Unokázni a világ egyik legjobb érzése és most a kutatások is számos előnyét mutatták ki.

Soha nem volt ilyen egyszerű a repedt sarok kezelése házilag: napi 10 perc a vonzó lábakért

Napi pár perces, célzott rutinnal tartósan rendben tartható a sarok bőre, de mély, gyulladt repedésnél már szakemberre van szükség.