Lejárt az EU-s tb-kártyád? Így újítható meg egyszerűen és gyorsan

Az Európai Egészségbiztosítási Kártya szuper hasznos bárkinek, aki ez EU-n belül utazik. Ha van ilyen ingyen kiváltható kártyád, akkor a magyar egészségbiztosításod terhére vehetsz igénybe orvosi ellátást a többi EU-s országban. Ha útlevél már nem is kell, EU-s tb-kártyát mindenkinek érdemes csináltatni és azt is megmutatjuk, hogyan történik a legegyszerűbben a lejárt európai egészségbiztosítási kártya megújítása.
Hol és hogyan használható az EU-s tb-kártya?
Az EU-s tb-kártya azoknak a magyar egészségügyi szolgáltatásra jogosult személyeknek szól, akik Magyarországon, vagy az Európai Unió más tagállamában rendelkeznek állandó lakóhellyel. A kártya birtokában egy másik EU tagállamban a magyar egészségbiztosítás terhére vehetnek igénybe orvosilag indokolt egészségügyi szolgáltatásokat.
Ha tehát az EU-n belül utazunk vagy Svájcba, valamint az Egyesült Királyságba, akkor ezzel a kártyával ellátnak bennünket a magyar tb terhére.
A kártyával elsősorban az alábbi, az Európai Gazdasági Térség országaiban vehető igénybe orvosilag indokolt ellátás:
Ausztria | Horvátország | Norvégia |
Bulgária | Hollandia | Olaszország |
Belgium | Írország | Portugália |
Ciprus (görög rész) | Izland | Románia |
Csehország | Lengyelország | Spanyolország |
Dánia | Lettország | Svájc |
Egyesült Királyság | Liechtenstein | Svédország |
Észtország | Litvánia | Szlovákia |
Finnország | Luxemburg | Szlovénia |
Franciaország | Málta | Szerbia* |
Görögország | Németország |
A lejárt európai egészségbiztosítási kártya megújítása
Az EU-s tb-kártya a kiállítástól számított 36 hónapig érvényes, ennek leteltét követően meg kell újítani.
Abban az esetben, ha a kártya elveszik, ellopják, vagy használhatatlanná válik, akkor igazgatási szolgáltatási díjat számolnak fel az új kártya kiállításáért. Egyébként az igénylés díjmentes.

Az igényléshez szükséges dokumentumok:
- Személyazonosságot igazoló okmány, (útlevél, személyigazolvány, – új személyi igazolvány esetén lakcímkártya is),
- TAJ számot igazoló okmány,
- és nem rendezett biztosítási jogviszony esetén a jogosultságot bizonyító okmányok.
Segítsünk még valamiben? Keresd Ügyfélszolgálatunkat és kollégáink eligazítanak az ügyintézés útvesztőiben!
Igénylés lépésről lépésre
A Kártyát a kormányhivatal, a kormányablak, valamint a NEAK adja ki kérelemre, arra jogosult személyek részére.
A Kártya a kormányhivatalnál személyesen, vagy meghatalmazott útján, (kiskorúak esetén a törvényes képviselő által) továbbá postai úton, valamint ügyfélkapun keresztül elektronikusan is igényelhető.
Ügyfélkapu esetén az „Európai Egészségbiztosítási kártya igénylése” elnevezésű ügyintézési folyamatot kell elindítani.
A kártyát az „Igénylőlap Európai Egészségbiztosítási Kártyához” elnevezésű nyomtatványon kell igényelni, amely a NEAK oldaláról is elérhető.
