Pórul jár, aki így fizeti be a villanyszámlát – változtak a szabályok, mutatjuk, mire figyelj

Az MVM január 1-jén indította el a számlázási rendszereink összevonását. A folyamat a társaság legrégebbi ügyfeleinek egy részét érinti, amely során a felhasználók azonosítói megváltoznak. Mit jelent ez pontosan, hogyan befolyásolja az átállás az MVM villanyszámla befizetését? Itt vannak a tudnivalók.

Az MVM két informatikai rendszerből szolgálja/szolgálta ki az ügyfeleit. Az egységesítés nyomán az érintettek egyetlen, korszerű áramügyintézési rendszerbe kerülnek át – ígéri a szolgáltató. Céljuk, hogy a felhasználók – mind a háztartások, mind a kisvállalkozások – számára egyszerűsödjön az ügyintézés. Azok az ügyfelek, akiket az átállás közvetlenül érint, részletes, személyre szabott tájékoztatót kaptak a változásokról.

Az átállás egyik legfontosabb eleme, hogy a ügyfelek azonosítói megváltoznak. Ezek az új azonosítók a januári felhasználásról szóló számlán jelennek meg először. A számlákon a megszokott konnektor ikon helyett mostantól villanykapcsoló ikon szerepel, az ügyintézés során ezt kell választani. 2024. december 31-ei dátummal elszámolószámla is készül a felhasználóknak. Ez természetesen nem érinti a rezsicsökkentett áron elszámolt energiamennyiséget, ebben a számlában is naparányosan, minden elszámolt napra jár a kedvezmény.

MVM villanyszámla befizetés

Az MVM arra kéri ügyfeleit, hogy átutalásos fizetés esetén mindig az aktuális számlán szereplő bankszámlaszámot használják, és szükség esetén frissítsék azt. Ez elengedhetetlen a befizetések pontos feldolgozásához és az esetleges késedelmek elkerüléséhez.

A csoportos beszedési megbízással fizető ügyfeleknek nincs külön teendőjük, a banknak adott korábbi megbízás továbbra is érvényben marad. (Csupán arra kell figyelni, hogy a számlán legyen elég pénz.)

A Díjnet rendszerében fizető ügyfelek a 2025. január 1-je után kiállított villanyszámlákat már nem tudják itt megnézni és befizetni. A tavaly decemberi elszámolószámlák még a Díjneten keresztül érkeztek, utána viszont az MVM átmenetileg papírszámlákat küld az ügyfeleknek. Február második felétől lesz lehetőség az e-számla-beállításra, ehhez regisztrálni kell az online ügyfélszolgálaton vagy a társaság applikációjában.

Fontos, hogy mindenki figyelmesen olvassa el az értesítéseket! Szükség lehet a fizetési adatok frissítésére is, ezt mindenképpen ellenőrizzük, hogy utólag ne érjen kellemetlen meglepetés. Ne feledjük, ha valaki nem fizeti be időben a számlát, a szolgáltató késedelmi kamatot számít fel. Ennek mértéke attól függ, hogy a késedelem melyik félévre esik. Az adott időszak elején érvényes jegybanki alapkamat alapján számolják ki, ami jelenleg 6,5 százalék.

A fizetési felszólításoknak és értesítéseknek is díja van. Az MVM Next korábban például 281 Ft-ot számított fel egy papíralapú felszólító levélért, míg e-mail esetén ez 60 Ft volt. A kikapcsolási értesítés ennél drágább, papíron 983 Ft (e-mailben viszont ugyanúgy 60 Ft).

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Ingyenes augusztus 20-ai programok: légiparádé, látványos katonai bemutatók, szimulátorok gyerekeknek

Az augusztus 20-i nemzeti ünnephez kapcsolódva idén is számos helyszínen lesznek programok Budapesten....

Visszajár a foglaló, ha nem kapok lakáshitelt? – Amikor bukod és amikor visszakapod

Bukom a pénzem, ha nem kapom meg a hitelt? Attól függ!

Tényleg mindenkinek ingyenes ez a gyönyörű strand Budapesten: a titkos Duna-parti homokos Flava Beach

A kormányközeli vállalkozó, Tiborcz István egyik érdekeltsége a Flava Beach ingyenes strand. Hogy juthatok...

Mitől lesz azúrkék a hortenzia? Ez a trükk neked is működni fog!

A hortenzia akkor lesz igazán kék, ha „kékre képes” fajtát savanyú (pH 5,0–5,5) közegben nevelsz.

Pecsétért cserébe támogatást kapnak a kismamák – mutatjuk, hol kell kérni

Mi kell az anyasági támogatáshoz? Segít az ügyfélszolgálatos kolléga.