Az Ügyfélkapu plusz kódgeneráló alkalmazás nélkül is használható: mutatjuk, hogyan jelentkezhetsz be még egyszerűbben

Az Ügyfélkapu hamarosan átadja helyét a modernizált Ügyfélkapu+-nak (vagy Ügyfélkapu plusznak), amivel biztonságosabban intézhetjük hivatalos ügyeinket. Az eredeti Ügyfélkapu január 15-én szűnik meg; aki nem vált az új felületre, az 16-tól nem fog tudni bejelentkezni fiókjába. A regisztráción már sokan túl vannak, de a belépéssel még adódhatnak gondok. Erre lehet megoldás az új fejlesztés: ügyfélkapu plusz e-mail azonosítás segítségével is használható.

A korábbi Ügyfélkapu rendszert már több mint egy évtizede használjuk. Az idők során számos fejlesztést igényelt volna, hogy lépést tartson a korral és a felhasználók igényeivel. Ezért adja át helyét az Ügyfélkapu plusznak, ami megújított biztonsági protokollokkal és modernebb felülettel érkezik. Korábban egy lépésről lépésre útmutatót is közzétettünk az „átregisztrálás” folyamatáról, ez itt olvasható. Itt pedig arról írtunk, hogy mit kell tennünk, ha a regisztráció ugyan sikeres volt, de mégsem tudunk utána belépni a fiókunkba.

Mi van akkor, ha nincs okostelefonunk, vagy ha a kétlépcsős, kódgenerálós beléptetés túl nehézkesnek találjuk? Itt a megoldás:

idős nő rosszul látja a telefont

Az Ügyfélkapu plusz e-mail azonosítás használatával is működik

Mától, azaz január 14-től az ügyfélkapu pluszos bejelentkezéshez szükséges biztonsági kódot e-mailben is kérhetjük. Az Ügyfélkapu plusz a hagyományos felhasználónév–jelszó páros mellett egy hatjegyű számsor megadását is megköveteli a belépéshez. Ez a kód minden bejelentkezéskor új, így biztonságosabbá teszi a rendszert, mivel a megszerzett kódokat nem lehet újra felhasználni.

Eddig a kódok generálásához külön alkalmazásra volt szükség, amit össze kellett kötni az Ügyfélkapuval. Ez azonban problémát jelenthetett azoknak, akiknek nincs megfelelő okostelefonjuk, vagy nem jártasak ezeknek az alkalmazásoknak a használatában. 2025- január 14-től azonban már e-mailben is kérhető és a belépéshez szükséges kód, amit az IdomSoft korábban bejelentett. A cég e-mailben értesítette a felhasználókat a változásról, hogy megkönnyítse az Ügyfélkapu plusz használatát.

    Fontos, a szolgáltatást a mai naptól vezetik be, eltarhat egy ideig, mire teljesen hozzáférhető lesz mindenki számára.

    Az, hogy miért csak most, egy nappal az Ügyfélkapu megszűnése előttre készült el ez a funkció, jó kérdés. A Telex szerint feltehetően eredetileg nem terveztek ezzel a lehetőséggel, csak a kódgeneráló alkalmazásokkal kapcsolatos társadalmi értetlenséget vagy aggodalmat látva döntöttek a lefejlesztéséről.

    Napi Spúrtipp
    Hóvége Ügyfélszolgálat

    Ki volt a legrövidebb ideig magyar miniszterelnök? Új műveltségi kvíz!

    Még egy újabb műveltségi kvíz érkezik, miután a legutóbbit nagyon sokan kitöltöttétek! Ezúttal a...

    Kérdéseid vannak a családi adókedvezménnyel kapcsolatban? Mi segítünk!

    Amit mindenkinek tudnia kell a családi adókedvezmény kapcsán – Gyakori kérdések, érthető válaszok. A Hóvége segít.

    3 töltött tojás húsvétra, ha unod már a kaszinót – recept

    Töltött tojás húsvétra, meglepő? Nos, ezek egy kicsit igen. Három rendhagyó receptet hoztunk,...

    A túlevés nemzeti sportjának ünnepe – húsvéti szokások és hagyományok

    Húsvét, ez a tavaszi csoda, amikor a nyuszi tojást tojik (igen, biológiát meghazudtolva),...

    Elveszik a jogosítványod, ha erre nem figyelsz: így nézheted meg, mennyi büntetőpontod van

    Hány büntetőpont esetén vonják be a jogsit és hol lehet megnézni, hogy eddig hány pontot gyűjtöttünk?

    Beutaló nélkül is elérhetjük a szakorvost? Mutatjuk, mikor nem kell a háziorvoshoz fordulni

    Futjuk a felesleges köröket, telik az idő, és ezen sokszor az sem változtat, ha egyértelmű, melyik szakterülethez tartozik a problémánk.