Megszűnik az ügyfélkapu, de ilyen egyszerű átregisztrálni az új felületre: 1 perc alatt megvan 

Az Ügyfélkapu hamarosan átadja helyét a modernizált Ügyfélkapu plusznak, amely egyszerűbb, biztonságosabb ügyintézési élményt kínál a felhasználóknak. A váltás részeként majd a Digitális Azonosítási Platform (DÁP) is fokozatosan bevezetésre kerül, amely még magasabb szintű biztonságot nyújt az online ügyintézés során. Az új Ügyfélkapu plusz regisztráció gyors és egyszerű, mindössze egy percet vesz igénybe. Cikkünkben mutatjuk az Ügyfélkapu plusz regisztrációt lépésről lépésre, hogy semmiképp se okozzon problémát az átállás.

Miért váltják le az Ügyfélkaput?

Az Ügyfélkapu plusz bevezetésének célja, hogy lépést tartson a technológiai fejlődéssel és a felhasználói igényekkel. A korábbi Ügyfélkapu rendszert már több mint egy évtizede használjuk, és az idők során számos fejlesztést igényelt volna a folyamatosan növekvő digitális szolgáltatási igények kiszolgálásához. Az Ügyfélkapu plusz megújított biztonsági protokollokkal és modernebb felülettel érkezik, így hatékonyabb és gyorsabb ügyintézést biztosít mindenki számára.

Milyen újításokat tartalmaz az Ügyfélkapu plusz regisztráció?

2025. január 16-tól a bejelentkezés csak DÁP eAzonosítással vagy Ügyfélkapu+ kétfaktoros azonosítással lesz lehetséges az Ügyfélkapuba. Az Ügyfélkapu plusz kétlépcsős azonosítási szolgáltatás 2022. június 4-e óta elérhető, és célja az elektronikus azonosítás biztonságának növelése. Az Ügyfélkapu plusz számos új funkcióval bővült, amelyek megkönnyítik az online ügyintézést: a központi dokumentumtár például egyetlen helyre gyűjti az összes hivatalos iratot, így a korábbi ügyintézésekről szóló dokumentumok könnyen visszakereshetők és tárolhatók. Emellett a folyamatban lévő ügyeinkről valós idejű értesítések küld. Illetve próbálja megkönnyíteni a különböző ügyintézési formákat is.

Miért érdemes mihamarabb átregisztrálni?

Azok a felhasználók, akik nem regisztrálnak át az Ügyfélkapu plusz felületére, idővel elveszíthetik hozzáférésüket az elektronikus ügyintézéshez. Az új rendszerre való átállás nemcsak kényelmesebb, hanem a modernizált adatbiztonsági protokolloknak köszönhetően biztonságosabb is.

Csak egy perc: Ügyfélkapu plusz regisztráció

Az átregisztráció folyamata rendkívül gyors és egyszerű, különösen azoknak, akik már rendelkeznek Ügyfélkapu fiókkal. A Szárnysegéd oktatóvideója alapján a bejelentkezést követően a rendszer automatikusan felkínálja az átállás lehetőségét, ahol a felhasználónak csak a felhasználási feltételeket kell elfogadnia. Mutatjuk lépésről lépésre:

Először is számítógépünkön nyissuk meg az ugyfelkapu.gov.hu oldalt. Itt kattintsunk a bejelentkezésre, ezt követően pedig kattintsunk a fehér hátterű Ügyfélkapura. Az így néz ki:

Adjuk meg a felhasználónevünk és jelszavunk, majd kattintsunk a bejelentkezésre. A bejelentkezés után kattintsunk az Ügyfélkapu plusz igénylése gombra, amely itt található:

Ezt követően pedig töltsük le telefonunkra a következő hitelesítő applikációk valamelyikét: NISZ Hitelesítő, Google Authenticator, Microsoft Authenticator. Ezután folytassuk a folyamatot és ismét kattintsunk a „Tovább az Üyfélkapu plusz igényléséhez” feliratú gombra.

A következő felületen megjelenő QR kódot szükséges beolvasni a mobilunkra telepített hitelesítő applikációval, ez így néz ki:

Ha nem tudjuk beolvasni a QR kódott, akkor kattintsunk az alatta található „Nem tudom beolvasni a QR kódot feliratra”. Ezt követően kapunk egy 16 karakterből álló kulcsot ugyanazon a helyen. Ezt másoljuk ki és mentsük el egy biztonságos helyre, mert később is szükség lehet rá. Ez valahogy így néz ki:

Ha a hitelesítő alkalmazás/telefonunk nem olvassa be a kódot, akkor adjuk meg neki a 16 karakteres azonosítási kulcsot, ezt követően adjuk újra meg a felületen az Ügyfélkapunkhoz tartozó jelszavat, valamint a mobilalkalmazáson keresztül kapott 6 számjegyű azonosítót. Ezt követően kattintsunk a „Tovább” gombra. Az utolsó lépésben gondosodjunk az Ügyfélkapu plusz törlőkódjának a mentéséről is:

A törlőkód felírását követően jelöljük be a jelölőnégyzetet, majd kattintsunk a „Befejezés” gombra. Így a folyamat végére értünk, és sikeresen beállítottuk az Ügyfélkapu plusz hitelesítést. A két mentett kódot pedig őrizzük meg, hiszen a jövőben még szükségünk lehet rájuk!

Hasznosnak találtad ezt a cikket?
Küldd el másoknak is:

Kérdésed van?

Fordulj ügyfélszolgálatunkhoz, segítünk!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

SZÉP-kártyára lakásfelújítás: itt a részletes lista, mennyi mindenre költheted

2025-től új lehetőség nyílik azok előtt, akik a SZÉP-kártyájukon lévő összeget nemcsak pihenésre,...

Így csökkenthető az időskori esések és izomvesztés kockázata: a leucin hatása

Az életkor előrehaladtával egyre nagyobb figyelmet kell fordítani az izomzat állapotára, hiszen a...

Nyugdíjasként dolgozik? Sok pénzt veszíthet, ha ezt nem teszi meg – A betegszabadságtól a táppénzig 5 fontos tudnivaló

Jó tudni, hogy milyen szabályok vonatkoznak a nyugdíjas munkavállalóra.

Eláztattam a szomszédot, most mi lesz?! Kifizeti a biztosító vagy én állom a cehet? A jogász válaszol

Kit terhel a felelősség, ha beázás történik egy társasházban? Jogászunk válaszol.

Így gazdagodj meg használt étolajból – Videó

A használt sütőolaj újrahasznosítható – de csak akkor, ha összegyűjtjük. Minden literje, tehát minden cseppje pénzt ér. A használt étolaj leadása egyre több helyen lehetséges.

Mennyibe kerül az állami horgászjegy 2025-ben: mutatjuk az árakat és hogy kinek ingyenes

Magyaroszágon több mint egymillió horgász van, ez igen nagy szám: minden tizedik magyar...