2023. május 1-jétől vásárolható meg az új vármegye- és országbérlet. A bérletek a korábbiaknál is egyszerűbb megoldást kínálnak, hiszen a napi ingázáshoz és a hétvégi kirándulásokhoz elegendő egyetlen közös (busz+vonat) bérletet váltani. Lázár János miniszter hétfőn meglepő bejelentést tett: elképzelhető, hogy hamarosan több tízezer magyar kaphat ingyenes országbérletet.

Olcsó, egyszerű, korlátlan

Az egyszerűen elérhető és alacsony árú országbérletnek köszönhetően korlátlanul utazhatunk minden helyközi buszon és nem feláras vonaton. A teljesárú vármegyebérlet jelenleg 9450 forintba, a tanuló vármegyebérlet pedig 945 forintba. Akik rendszeresen átlépik a vármegyehatárt, azoknak jobban megéri országbérlelet vásárolni, hiszen 2 vármegyebérlet áráért az ország egész területére érvényes bérletet válthatnak.

A 30 napos teljesárú országbérlet 18900 forintba kerül. A diákok 90 százalékos kedvezménnyel válthatják meg, 1890 forintért – ez nagyjából egy vidéki mozi normál jegyének ára. A bérlet minden olyan járatra érvényes, amelyet a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV üzemeltet helyközi forgalomban.

Ki jár jól az országbérlettel? Igazából mindenki, aki utazásai során rendszeresen átlépi egy vagy több vármegye határát, a havi utazására pedig eddig többet költött, mint 18900 forint. Vagy tanulók és fogyatékkal élők esetében 1890 forint.

Ingyenes országbérlet – kinek járhat?

Jelenleg még sajnos senkinek, de ez hamarosan megváltozhat. Lázár János építési és közlekedési miniszter a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) hétfői Nagyvállalati Klubjában tartott beszédet, ekkor jelentette be:

Teljes egészében ingyenessé tennék Magyarországon a 14 év alattiak utazását tömegközlekedéssel

számolt be a Világgazdaság. Lázár arra nem tért ki, hogy a 14 éven aluliak ingyenes tömegközlekedése kapcsán megszületett-e már a kormánydöntés, de úgy tűnt, hogy a miniszter nem a levegőbe beszél, a szándék nagyon is megvan. Egyelőre viszont arról nem beszélt, mikor tervezik ezt meglépni.

A miniszter elmondta, hogy az ország- és megyebérletek bevezetése óta kb. 50-100 ezer olyan új bérletes jelent meg a rendszerben, akik eddig nem használták a közösségi közlekedést. Ugyanakkor azt is elismerte, hogy a tömegközlekedés szolgáltatása minimum kifogásolható.

Kapcsolódó

Legfrissebb

Elektromos autó hátrányai: 7 dolog, amit tudnod kell vásárlás előtt

Érdemes lenne a hagyományos autót elektromosra cserélni? Sok előnye is van, amit már megírtunk egy másik cikkben, most viszont nézzük meg, hogy mik az...

Kedvezmény a családoknak: ingyenes múzeumi napok 2024

A múzeum eleve egy költséges program, főként, ha még a családot is vinnénk. Jó, ha tudjuk, hogy nem csak a nemzeti ünnepeken látogathatjuk ingyen...

Megéri még a Tesco bevásárlás a neten? Utánanéztünk

A Tesco online szolgáltatása azt ígéri, hogy több ezer termék közül állíthatjuk össze a bevásárlásunkat, amelyet a nekünk leginkább megfelelő időpontban szállítanak ki, de...