Olcsóbb lett a vaj. Lesz még más is?

Hatalmas drágulást tapasztaltunk az elmúlt egy évben, így gyakorlatilag bármilyen árcsökkenésnek örülünk. A nagyobb üzletláncok (Aldi, Lidl, Penny) 20-25%-kal csökkentették a vaj árát, de ha hihetünk a híreknek, hamarosan más élelmiszerek is olcsóbbak lehetnek.

Az infláció alaposan megváltoztatta a bevásárlási szokásainkat: néhány termék már nem fér bele, más termékekből az olcsóbbat vesszük, és még azok is keresik az akciókat, akikre ez korábban nem volt jellemző. Meddig mehet ez így? Valami változni látszik, ugyanis a héten több üzletlánc jelentett be jelentős mértékű és tartós árcsökkentést. Igaz, egyelőre csak a vajnál.

Tavaly szeptemberi áron vehetünk vajat

A csökkentést először az Aldi lépte meg, utána következett a Lidl, és mint azt a 24.hu megtudta, utolsóként a Penny is beszállt. Ennyivel adják olcsóbban a termékeiket:

  • Az Aldi tartós, 20%-os árcsökkentést jelentett be két import sajátmárkás és egy magyar beszerzésű vajra.
  • A Lidl két sajátmárkás vaja árát csökkentette 25%-kal, továbbá egy hazai vaj árát 21%-kal.
  • A Pennyben 25%-kal lett olcsóbb egy import vaj, a többi 20%-kal.

Mit jelent ez a 20-25%? A KSH adatai szerint 2021 decemberében a 100 grammos, 80%-os zsírtartalmú vaj ára 383 forint volt. Ugyanez a vaj 2022 decemberére már 797 forintra drágult – egyetlen év alatt több mint duplájára! A mostani árcsökkenés a tavaly szeptemberi árnak felel meg nagyjából, akkor 638 forintba került a termék.

Más termékek ára is csökken?

A diszkontok a piaci változásokkal, illetve az olcsóbb beszerzési árakkal indokolták döntésüket. Ami a magyar vásárlókat leginkább érdekeli, hogy mi lesz ezek után? A vaj csak a kezdet?

  • Az Aldi közölte, azon dolgoznak, hogy a vaj után a tejtermékek, illetve úgy általában az élelmiszerek árait csökkenthessék.
  • A fentiekhez hasonló célokat fogalmazott meg a Lidl.
  • A Penny szerint egyes termékkategóriáknál hamarabb, másoknál később lehet árcsökkentést végrehajtani, ez nagyban függ a nemzetközi piaci helyzettől. Az akcióknak továbbra is kiemelt szerepet szánnak.
  • A Metro célja főként a vendéglátóipari és kiskereskedői szektor igényeinek kiszolgálása, ezért több ezer terméknél alkalmaznak meghatározott mennyiség felett kedvezményes ajánlatokat. Mint írják, ha csökken a beszerzési ár, az a fogyasztói áron is látszódni fog.
  • A Tesco tartósan alacsony árakkal igyekszik segíteni a vásárlókon.

Konkrét, jövőbeni árakat az áruházak nem közölhetnek, így biztosat majd csak akkor tudunk, ha valóban meglépik az árcsökkentést – mindenesetre úgy tűnik, bizakodhatunk. Addig viszont marad a spórolás.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Ingyen bankolhatnak a nyugdíjasok, mégsem élnek vele: így működik az alapszámla

Egy tipikus nyugdíjas évente akár 15-20 ezer forintot is költhet banki díjakra. Pedig egy forintot se lenne muszáj.

Jön a Kánaán az üvegvisszaváltásnál: csak bele kell dobni, már kapod is a pénzt – de mikor lesz mindenhol ilyen gép?

Beöntöd, a gép számol, kiadja a cetlit, és már mehetsz is - sajnos még nem így működik mindenhol.

Fáj vagy megy a hasad a KFC után? Lehet, hogy ez a probléma

KFC után hasmenés, hasfájás? Sokkal több embert érint, mint gondoltam. A hiba pedig...

Diploma nélkül is kereshetsz nettó félmilliót: erre a képzésre kíváncsi most mindenki

Gyors bejutás a szakmába, korrekt fizetés és lehetőség a továbbtanulásra.