Kampányt indít a Mastercard a tudatos költekezésre

Az ünnepi vásárlási szezon előtt Green Friday néven kampányt indított a Mastercard partnereivel, hogy felhívják a figyelmet a tudatos költekezésre, a környezettudatos vásárlásra.

A Mastercard közleménye szerint kezdeményezésükhöz a magyar bankok közül csatlakozott a Magyar Cetelem Bank, a Gránit Bank, az OTP Bank, a Magnet Bank, az MBH Bank és a Raiffeisen Bank, az acióban részt vesz a Kifli.hu és BKK is.

A kampány szakmai partnere a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége valamint a GreenSense cég.

A tudatos költekezésre felhívó akció 2023. november 17. és december 5. között tart.

A Green Friday kampány elsődleges célja, hogy a megfontoltabb vásárlási szokásokat ösztönözze az ünnepi időszak közeledtével – írják a közleményben.

A kampány időszaka alatt a Mastercard honlapján egy dedikált microsite segíti azokat, akik szeretnének előre lépni a tudatos vásárlások terén. A legfontosabb tippek a résztvevők social media csatornáin is elérhetők lesznek.

Óvatosan költekezz az ünepek idején is!

A kezdeményezéssel a Fény utcai piacon, a Czakó Piaczon, valamint néhány résztvevő banknál is lehet majd találkozni. Ezeken a kitelepüléseken egy szakértő és egy influenszer is részt vesz, így hasznos tanácsokat kaphatnak a vásárlók.

Szalkai Réka, a Mastercard magyarországi marketingigazgatója a közelményben kiemelte: Bár fontos a digitális fizetés kényelme, de az is elengedhetetlen, hogy a vásárlások a fenntarthatóság szem előtt tartásával történjenek.

A közleményben hangsúlyozták, a Mastercard évek óta elkötelezett a globális klímacélok elérése mellett. A technológiai vállalat 2020-ban megalakította a Priceless Planet Koalíciót. Ennek célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók összefogásával 100 millió fa helyreállítását finanszírozzák a kibocsátás csökkentése, a biológiai sokféleség javítása, és a helyi közösségek jóléte érdekében.

A Mastercard a svéd fintech céggel, a Doconomyval együttműködve létrehozta a Carbon Calculator-t. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy a banki alkalmazáson keresztül megtekinthessék vásárlásaik becsült szén-dioxid-kibocsátását. Faültetések támogatásával akár semlegesítsék is azt. E mellett a cég idén áprilisban jelentette be, hogy felgyorsítva ezirányú erőfeszítéseit. 2028-ig eltávolítja az úgynevezett első használatú PVC műanyagokat a saját hálózatában lévő fizetési kártyákból – írják a közleményben.(MTI)

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Ledolgozós szombatok 2026-ban: januárban jön az első ilyen munkanap

Összegyűjtöttük, hogy neked csak tervezned keljen.

Hivatalos: SZÉP-kártyával hideg élelmiszert is vásárolhat decembertől

2025. december 1-től 2026. április 30-ig él a lehetőség.

Utazol a téli szünetben? Így nem kell megadnod a bankkártyaszámodat

A kártyaadatok megadása ma már komoly kockázatot jelenthet. Megmutatjuk, hogyan védd a pénzed.

Így nézheti meg az orvosi leleteit az Ügyfélkapuval: egyszerű a lekérdezés, mutatjuk lépésről lépésre

Pofonegyszerű online elérni az orvosi leleteinket, akár mobilon, akár dekstopon néznénk.

Dupla kedvezménnyel vásárolhat az MVGYOSZ webshopjában: a lehetőség csak 3 napig él, siessen!

Idén is különleges kedvezményeket biztosít a Black Friday időszakára a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége.

Repül a bírság a dohányosoknak, hiába szabadtéren cigiznek: akár 50.000 forintra is büntethetnek

A játszótéren alap, hogy nem gyújtunk rá. De mi van, ha nem bent, hanem a kerítés mellett állunk? Vagy ha a vasútállomáson a peron végén?