Mert ért hozzá, és egy apró kiadással rengeteg kellemetlenségtől kímélheted meg magad. Kérd az állapotfelmérő segítségét használtautó-vásárlásnál, megéri.
Cikkünk nem autószerelőknek, szakembereknek szól, hanem átlagembereknek, akik nem értenek az autókhoz. Tudom, minden férfi ért, pedig nem. Tehát legelőször is érdemes önvizsgálatot tartani! Például megnézni a fiókban, van-e ott egy gyári hibakódok olvasására alkalmas műszer, mert a húszéves autók is itt tartanak, kevés már az egybites szekér. Ha nincs műszer, és a kiszemelt autó a legalább félmilliós kategóriába tartozik, érdemes elgondolkodni a szolgáltatáson.
A cél kijelölése még olcsóbbá teszi
Az állapotfelmérő autónként fog számlázn. Kiszállással együtt 20 000 Forintról beszélünk, ez a jellemző ára a szolgáltatásnak. A keresés megkezdése előtt feltétlenül érdemes a lehető legkisebbre leszűkíteni a kört, így lehet csökkenteni a kiadásokat. (Nem 20 autót kell vele megnézni, hanem lehet, hogy csak egyet. Az állapotfelmérő ebben is segít.) Nekem a legutóbb, a rendkívül pontos elvárásaimmal (egy márka két típusát jelöltem meg, egyféle motorral, állapot-megjelöléssel, pár felszereltséggel, amikről nem mondok le, opcionálisan megadtam színt és belteret, és az összeghatárt, ami reális volt, annyiért volt a piacon bőven a kiszemelt modellekből) két használt autót néztünk meg. Az egyik hiába volt gyönyörű, és ránézésre még hibátlan is, alaposabb belenézés alatt kiderült, nagyjából egymilliós nagyszerviz előtt áll. Ez nem derült volna ki annyiból, hogy alá-fölé benéz a sógor, az előrevetíthető összeomlás sok apró rossz értékből állt össze egész képpé.
Mivel végül két autót néztünk meg, 40 000 Forint kiadást jelentett a felmérő munkája, ami a vételár és az átírási költségek kb. 3%-a volt.
Az első gyönyörűség pedig a hamar bekövetkező nagyszerviz után a vételár és az átírási költségekre még kb. 100%-os terhet rakott volna. És ebben nincs is benne a tréler, ha a hiba egy távoli, útszéli pillanatban következik be.
Arányaiban olcsó szolgáltatás
Százezres roncsok között válogatva nem éri meg a szolgáltatást igénybe venni. Egyrészt mert a szakember garantáltan találni fog hibákat, amelyek miatt nem ajánlja az autót. Másrészt a vételár 10%-a feletti költségért fölösleges olyan autókat nézegetni valakivel, amik úgyis kehesek.
Kényelmes
Amiért mindenki foghatja a fejét, én a második kocsit meg se néztem, csak a szuperemberem ment oda. Tudtam mit akarok, ismertem pontosan a modellt, vezettem eleget azt a motort és váltót, éppen eszement felfordulás volt az életem, úgy bedobtam ezt az autógyeplőt a lovak közé, hogy ihaj. Mégis sikerült. Szóval ha a jajgatámban van a vas, vagy éppen ver az élet, de kell a kocsi, el se kell menni megnézni, hanem a felmérő elmegy, elintézi, és küldi a részletes leírást, képeket, el is mondja mi a pálya. Van az az élethelyzet, amikor ez mindennél többet ér, nekem is ilyen volt, a házasságközvetítővel kiajánlott kocsi pedig majdnem fél éve tökéletesen ketyeg, imádom.
Ez nem követendő példa, de a szolgáltatás ennyire működőképes, ha megfelelő értékű autót egy megfelelően tudatos vásárló keres egy állapotfelmérővel.