Miért éri meg elterjedt autótípust venni?

Ó hogyne lenne csodás érzés egy olyan fura, amerikai, brit, pláne egy nem fura, csak prémium német autóval menőzni, amiből nem áll 10 darab minden utcában, de ez a menőzés még annál is sokkal drágább, mint amiről a legendák szólnak.

Volt prémium veteránom, két nem elég közönséges francia roncsom, hazánk lehető legközönségesebb autóiból (Astra, Golf és Swift) is rendelkeztem egy-egy darabbal, most pedig prémium kiöregedő vassal járok, így a kelleténél több tapasztalatot gyűjtöttem a saját bőrömön, amelyeket szerelők és nepperek is megerősítettek.

A közönséges, elterjedt (itt minden szerelő azt is hozzátette, hogy japán, vagy német) modell az olcsón fenntartható modell. Többen kiemelték a Suzukikat, mint ideális közlekedőedények.

Sok van belőle=sok az elérhető alkatrész

Amiből sok van, abból több kerül bontóba, sőt, ha igazán sok van belőle, egyenesen a típusra szakosodott bontója is akad, így nem áll meg az élet, amikor az Ever Given eltorlaszolja a Szuezi csatornát, vagy a britek kilépnek az EU-ból, vagy elveszik a csomag a postán. Te csak bemész a szomszéd bontóba, a kezedbe nyomják azt a csövet, és megy az élet tovább.

Sok van belőle=olcsóbb hozzá minden

A prémium járművek alkatrészei hajlamosak prémium minőségűek lenni, vagy simán csak azért drágábbak, mert kevesebb kerül az országba belőlük, ha pedig egy amerikai raktárban álló alkatrészről beszélünk, annak ide is kell valahogy jutni. Ezek a vesződések beleférnek egy hobbijármű esetében, de ha az autód dolgozik, ilyenkor veszteséget termel neked.

Ez a veterán járművekre hatványozottan igaz lehet, mert ha nincs alkatrész az országban, rakódik rá posta, vám, és az időd is, amig megtalálod azt a bizonyos alkatrészt.

Sok van belőle=sok a sorstárs

Bár talán nincs olyan típus még ebben a kis országban sem, amelynek ne lenne legalább egy baráti közössége, egy elterjedt modell esetében sokezer fős közösség tagja lehetsz, ahol ingyen kaphatsz aranyat érő információkat, segítséget.

Sok van belőle=sok a tapasztalat

A közönséges modellekhez minden szerelő ért, nem kell 200 kilométert utaznod, hogy az ország egyetlen specialistája talán 3 hét alatt kiderítse miért nem jó valami. Ez az extra gépekkel élők mindennapjaihoz tartozik, még akár élvezni is lehet ezeket a kalandokat, de ha nem ez a hobbi a cél, nem szabad belemenni egy különleges vételbe.

Nem a közönséges modellek a legolcsóbbak

Óvatosan a hatalmas motorral szerelt, és/vagy rendkívül olcsón hirdetett furcsaságokkal, prémium modellekkel, szerelemnek jók, közlekedőedénynek nem.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Szép és jó, hogy online elintézheted pár kattintással a jogosítványod meghosszabbítását, csak van egy kis bökkenő

Az online jogosítvány hosszabbítás gyors és olcsó, de van egy buktató: a régi jogosítványt még mindig személyesen kell leadni. Mutatjuk a részleteket és a pontos menetét!

TB-tartozás rendezése lépésről lépésre – így kérhetsz részletfizetést

Mi történik, ha valaki nem tudja fizetni a tb-t és a fennálló tartozás kifizetése is nehézséget okoz?

Mennyi lesz a nyugdíj a Nők 40 után? Ezt jelenti a valorizációs szorzók emelkedése

A valorizációs szorzók idén 13,3%-kal emelkedtek, ami érezhetően növeli a nyugdíj összegét.

Ennek a bankszámlának nincs költsége: ezért éri meg nagyon Revolutot nyitni a 18 év alatti gyerekednek

Revolut 18 év alatt: így nyithatsz számlát akár ingyen, ezeket kell tudni róla.

Kötelező kiadnia a főnöködnek: ennyi szünet jár munkaidőben a dolgozónak

Biztos érezted már, hogy egy húzós munkanap közepén jól jönne egy kis levegő. Azt viszont nem mindenki tudja pontosan, hogy mennyi munkaközi szünet jár, és mikor. Pedig nem szívességről van szó, a pihenőidő jogszabályban rögzített kötelezettség.

Nem attól magas a villanyszámla, hogy sokat fogyasztasz: így jön ki a pontos végösszeg

Veled is előfordult már, hogy magas összegű villanyszámla érkezett? Nem feltétlenül az van, hogy túl sok áramot használtál, hanem inkább arról van szó, hogy miből áll össze pontosan az, amit fizetni kell.