Mégsem utazol? Így kaphatod vissza a vonatjegyed árát egyszerűen
Meggondoltad magad, de a jegyed már napok óta megvan? Ne hagyd a pénzed a vasútnál! Milyen esetekben váltható vissza az automatából vagy jegypénztárban vásárolt jegy? Hogyan? Mutatjuk a tudnivalókat.
Visszaváltanád vagy cserélnéd? Nem mindegy, a pénztárcád szempontjából sem. Cserére a MÁV a jegypénztáraiban és ügyfélközpontjaiban van lehetőség, ilyen esetben nem számítanak fel kezelési költséget. Visszaváltásnál már sajnos igen.
MÁV: jegy visszaváltása csak érvényességi időn belül lehetőséges!
A jegyautomatából vagy pénztárban vásárolt jegy annak érvénytartamán belül a kiindulási állomáson, az érvénytartam kezdete előtt pedig bármely vasútállomás jegypénztárában visszaváltható. IC-helyjegyet visszaváltani legkésőbb az adott vonat menetrend szerinti indulásáig lehet. A jegyek visszaváltásakor a MÁV kezelési költséget számít fel. A Vármegye24 és Magyarország24 napijegyek visszatérítése minden esetben csak azok érvénytartamának kezdete előtt lehetséges. Nemzetközi menetjegy visszaváltása a megváltott jegyhez tartozó egyedi feltételek szerint lehetséges.
Nem elég a jegy, a számlát (vagy annak másolatát) is be kell mutatnod, amikor a visszatérítést kéred. Az adataidra is szükség lesz, ezek megadásával ismered el, hogy a pénzt átvetted: kelleni fog a neved, lakcímed, illetve igazolnod kell a személyazonosságodat. Ha a pénztár már zárva van, a visszaváltási igényt a MÁV ügyfélszolgálatán jelezheted. A kérelemben szerepelnie kell, mikor, melyik állomáson és hogyan próbáltad meg visszaváltani a jegyet.
Online vásárolt jegyek
A MÁV alkalmazással vagy az új Elvirával vásárolt jegyet legkésőbb az érvényesség kezdetéig válthatod vissza, amire a rendszer kezelési költséget számít fel. Nemzetközi utazás esetén a jegy egyedi feltételeitől függ, hogyan lehet visszaváltani. És a legfontosabb: a jegyet kijelölted visszaváltásra, azzal már nem utazhatsz.
Ha regisztrált felhasználóként vásároltál, a visszaváltást elindíthatod az alkalmazásban a jegy melletti menüben, vagy az Elvirában a „Korábbi vásárlásaim” pont alatt. Ott eldöntheted, hogy egy utas minden jegyét vagy csak egyes darabokat váltanál vissza. Ha a rendszer csak több jegyet együtt enged visszaváltani, a társaság az igényt előjegyzi, és a jegy lejárta után hét nappal küldi vissza a pénzt.
Ha regisztráció nélkül vásároltál, csak a teljes vásárlást tudod egyszerre visszaváltani az info@mavcsoport.hu e-mail címen vagy a MÁVDIREKT telefonos vonalán. Ehhez meg kell adnod a jegyek sorszámát és a vásárlási azonosítót; az elbírálás ilyenkor egy hónapig is eltarthat. Tartsd szem előtt, hogy a rendszer nem engedi a visszaváltást, ha lejárt a határidő, ha a jegyed eleve nem visszaváltható, vagy ha regisztráció nélkül vásároltál – utóbbi esetben csak az ügyfélszolgálaton keresztül szerezheted vissza a pénzed.
Kérdésed van a visszatérítéssel kapcsolatban? Fordulj a Hóvége ügyfélszolgálatához, kollégáink 2 napon belül válaszolnak.

Mennyi a kezelési költség?
A MÁV Személyszállítási Zrt. mindhárom üzletágánál (vasút, autóbusz, HÉV) kezelési költséget számít fel visszaváltáskor:
- Pénztárban vásárolt jegyek esetén: 20%
- Jegyautomatából vásárolt jegyek esetén: 20%
- Online vásárolt jegyek esetén: 10%
- A MÁV által értékesített BKK termékek visszaváltásakor egységesen 1000 Ft kezelési költséget számítanak fel.
Ha a MÁV hibázott…
Ha a vonatod több mint 10 percet késik, kimarad, vagy a Volánnál forgalmi akadály, esetleg férőhelyhiány adódik, kérj igazolást a személyzettől vagy az állomáson. Ezzel az igazolással a vasúttársaság kezelési költség nélkül fizeti vissza a jegyed teljes árát. A visszatérítést az ügyfélszolgálaton online is jelezheted: ehhez csatold az igazolást és a jegyed (PDF), vagy ha regisztrált felhasználó vagy, add meg az e-mail-címedet és a vásárlás időpontját.
Figyelj arra, hogy ha az alkalmazásban vagy az Elvirán indítod el a visszaváltást, a rendszer automatikusan le fogja vonni a kezelési költséget. Ha a szolgáltató hibázott, fordulj az ügyfélszolgáthoz, tőlük kell kérned a kezelési költség jóváírását.



