Késik a vonat? Visszafizetik a jegy árának felét június 1-jétől – Ezt ígérte Lázár, ha 20 percnél több a csúszás

Az építési és közlekedési miniszter idén januárban tett egy tízpontos vállalást, amelynek egyike a késési biztosítás bevezetése volt. Nemsokára élesben tesztelhetjük, mi jár, ha késik a vonat: kártérítés 2025. június 1-től minden utasnak. Elmondjuk, hogyan juthat hozzá a visszajáró pénzéhez.
Lázár János ígérete így szólt: húsz perc késés esetén visszaadják a jegyár 50 százalékát a MÁV-nál és a Volánnál. A visszatérítés nem csak a jeggyel utazóknak jár, hanem a bérleteseknek is, és az utasoknak ehhez semmit sem kell bizonyítania, objektív felelősséget vállalnak. A részleteket a MÁV oldaláról tudtuk meg, íme:
Ha késik a vonat: kártérítés 2025. június 1-től – hogyan kapjuk vissza a pénzt?
Április 1-jén indult a MÁV-csoport új telefonos alkalmazása, a MÁV+. Aki ezen keresztül veszi meg a jegyét, az a bankszámlájára kapja vissza az összeget automatikusan. Aki azonban interneten, automatából vagy pénztárnál vásárol, az a legközelebbi pénztárban kaphatja vissza a jegyár felét. A bérletesekkel másként számolnak el: ha az adott hónapban a használt busz, vagy vonat legalább 5 alkalommal késik 20 percnél többet, a MÁV 10 százalékot ír jóvá a következő havi bérlet árából.

Az applikációban megtaláljuk a helymeghatározásra épülő ‘késési biztosítást’. Ennek bekapcsolásával lesz érvényesíthető a jegyár visszaigénylése.
Kérdése van a MÁV kedvezményeiről? Forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, kollégáink 2 napon belül, díjmentesen válaszolnak!
A visszatérítés jelenleg úgy működik, mint a mesében: van is, meg nem is. A vasúttársaság jelentős késés esetén dönthet úgy, hogy méltányossági alapon visszaadja a menetjegy árát. 30-119 perc késés esetén a jegy árának 25 százaléka, 120 perc vagy annál nagyobb késés esetén 50 százalékát kaphatja vissza az utas. És az „apróbetűs rész”: ha az átalány-kártérítés számított összege nem haladja meg az 1000 Ft-ot, akkor azt a vasúti társaság nem fizeti ki. A visszatérítésért természetesen a vásárlónak kell sorban állnia – legtöbben éppen ezért nem igényelik vissza a pénzüket.
Vasárnaptól a rendszer változik. Az alkalmazást használók gyorsabban hozzájuthatnak a visszatérítéshez, de akik máshol vesznek jegyet, mehetnek ugyanúgy a pénztárhoz.