Így kérhetsz költségtérítést a Wizz Airtől, ha késett a géped: mutatjuk lépésről lépésre, mit csinálj

Karácsony és szilveszter alkalmával sok család döntött úgy, hogy külföldön kíván megpihenni, akár egy mediterrán városnézésről, akár egy síparadicsomban töltött hosszú hétvégéről legyen is szó. Azonban a járatkésés az ünnepi szezonban is elkerülhetetlen, ami valljuk be, jelentősen tud rontani az önfeledt kikapcsolódáson. Ezért cikkünkben bemutatjuk, hogy mit tegyél ha késett a Wizz Air-járatod. Költségtérítésre és segítségre is jogosult lehetsz az EU-s 261/2004/EK rendelet alapján. Mutatjuk azt is, hogy mennyi pénzt jelenthet a Wizz Air késés visszatérítés, hogyan érvényesítheted a jogaidat, milyen dokumentumokra lesz szükséged, és milyen lépéseket kell követned a kártérítés érdekében.

Milyen juttatásokra vagy jogosult késés esetén?

  1. Étkezésre és frissítő italra szánt kupon:
    • 2 órás várakozás után az 1500 km-nél rövidebb utak esetén.
    • 3 órás várakozás után az 1501-3500 km közötti utaknál.
    • 4 óra után a 3500 km-t meghaladó utaknál.
    • bármilyen távolságra szóló járat esetén 5 órás várakozás után.
  2. Szállodai elhelyezés: Ha az indulás a következő napra tolódik, akkor a légitársaság köteles szállást és transzfert biztosítani a repülőtér és a szálloda között. Ha a helyzet úgy alakul, hogy saját magadnak kell szállást keress, akkor érdemes olyat, ami „ésszerű” kereteken belül mozog, tehát ne egy 5*-os szállodába menj, mert azt nem fogják visszatéríteni. A legfontosabb, hogy megőrizd a számlákat a költségek visszaigényléséhez!
  3. További kommunikációs lehetőségek: A Wizz Air az előbbieken felül két ingyenes telefonhívást, e-mailt vagy faxot is biztosít.

Arról pedig, hogy milyen juttatásokra vagy jogosult járattörlés esetén bármely légitársaságnál, korábban itt írtunk.

Mikor vagy jogosult kártérítésre?

Várakozás a reptéren.

A kártérítési jogosultság feltételei a késés mértékétől és annak okától függenek. Ha a járat több mint 3 órát késett az érkezésnél, kompenzációra lehetsz jogosult, kivéve, ha a késést rendkívüli körülmények okozták (pl. rossz időjárás, munkabeszüntetés, biztonsági kockázatok, forgalomirányítási/reptéri problémák). Itt fontos megjegyezni, hogy a kártérítési igénylésnél a légitársaságok – köztük a Wizz Air is – külső, elkerülhetetlen okokra hivatkozik, így sokszor elmarad a kártérítési igény kielégítése. Azért mindenképp próbáld meg, hiszen nem mindig tudhatod pontosan, hogy mi okozta a késést. Továbbá ha a késés meghaladja az 5 órát, jogod van az utazás lemondására és a jegyár visszatérítésére.

A kártérítés összege az út hosszától függően változik:

  • 250 euró az 1500 km-nél rövidebb utakra.
  • 400 euró az 1501-3500 km közötti utakra.
  • 600 euró a 3500 km-t meghaladó utakra.

Lépésről lépésre: Wizz Air késés visszatérítés

Késés miatti elhúzódó várakozás.
  1. Ellenőrizd a jogosultságodat: Először is bizonyosodj meg arról, hogy teljesülnek a kártérítési feltételek: pl. ellenőrizd sajtóorgánumokban, hogy nem valami külső tényező (pl. forgalomirányítási probléma) okozta-e a késést. Ebben az esetben ugyanis nem fog fizetni a Wizz Air. Ez 2024 nyarán gyakori probléma volt pl. a Liszt Ferenc reptér esetében, s sok kárigénylés került emiatt elutasításra a különböző légitársaságoknál.
  2. Gyűjtsd össze a szükséges dokumentumokat:
    • Beszállókártyád vagy foglalási visszaigazolásod.
    • A járat késésének igazolása (pl. a légitársaság által kiadott értesítés).
    • Áfás számlák az esetleges többletköltségekről (szállás, étel, transzfer).
  3. Töltsd ki a Wizz Air online kártérítési űrlapját: Látogass el a légitársaság hivatalos weboldalára, ahol megtalálod az űrlapot. Itt meg kell adnod az utazás adatait és feltöltheted a dokumentumaidat. A kérelmedet a légitársaság 30 napon belül elbírálja.
  4. Fordulj békéltető testülethez vagy nemzeti hatósághoz: Ha a problémádat nem sikerül rendezni, érdemes békéltető testülethez vagy a kiindulási ország illetékes hatóságához fordulni. Ezek az intézmények segíthetnek a jogvita rendezésében. Magyarországon magánszemélyként elsősorban a fogyasztóvédelem e-mail címére írhatunk: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu. Országokra lebontva a nemzeti hatóságok elérhetőségei itt találhatók.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Ki volt a legrövidebb ideig magyar miniszterelnök? Új műveltségi kvíz!

Még egy újabb műveltségi kvíz érkezik, miután a legutóbbit nagyon sokan kitöltöttétek! Ezúttal a...

Kérdéseid vannak a családi adókedvezménnyel kapcsolatban? Mi segítünk!

Amit mindenkinek tudnia kell a családi adókedvezmény kapcsán – Gyakori kérdések, érthető válaszok. A Hóvége segít.

3 töltött tojás húsvétra, ha unod már a kaszinót – recept

Töltött tojás húsvétra, meglepő? Nos, ezek egy kicsit igen. Három rendhagyó receptet hoztunk,...

A túlevés nemzeti sportjának ünnepe – húsvéti szokások és hagyományok

Húsvét, ez a tavaszi csoda, amikor a nyuszi tojást tojik (igen, biológiát meghazudtolva),...

Elveszik a jogosítványod, ha erre nem figyelsz: így nézheted meg, mennyi büntetőpontod van

Hány büntetőpont esetén vonják be a jogsit és hol lehet megnézni, hogy eddig hány pontot gyűjtöttünk?

Beutaló nélkül is elérhetjük a szakorvost? Mutatjuk, mikor nem kell a háziorvoshoz fordulni

Futjuk a felesleges köröket, telik az idő, és ezen sokszor az sem változtat, ha egyértelmű, melyik szakterülethez tartozik a problémánk.