Milyen esélyeink vannak, amikor az autószerelő hosszabb ideje szereli az autónkat, mégis mindig vissza kell vinni? Többszöri próbálkozásra is előjön valamilyen hiba, pedig a szerelő már ától cettig átnézett mindent. Úgy érezhetjük, patthelyzetbe kerültünk – de mégis hogyan lehet feloldani ezt a problémát? Hol kezdődik az autószerelő felelőssége és jár-e emiatt kártérítés?
A Totalcar.hu autójogászához fordult egy autótulajdonos, akinek már egy éve szerelik az autóját, mégsem tudja azóta használni. Sőt, egy másik autót kellett vásárolnia, amivel kiszámíthatóan közlekedni is tud. A folyamatosan szervizelt autó meg csak várja a sorsát, csak nem akar elkészülni. A tulajdonos pont ezért kérdezett rá a jogásznál, hogy ilyen esetben jár-e valamilyen kártérítés és a szakember szerint hol van a történetben az autószerelő felelőssége.
Hol kezdődik az autószerelő felelőssége? Ezt mondja a jogász
Az autótulajdonos levele itt olvasható. Ebben leírja pontosan, hogy mi történt az autójával, mit cserélt rajta az autószerelő, és hogyan vált ismét használhatatlanná 400 km megtétele után egy 600.000 forintos szerelést követően.
Természetesen azt, hogy ki mulasztott vagy mi volt az autószerelő felelőssége, azt egy levél alapján nem lehet eldönteni. Mindenesetre tanulságos, amit a témában jártas jogász tanácsol az eset kapcsán a szerelőknek és autótulajdonosoknak egyaránt.
Általánosságban elmondható, hogy nagyon érdemes arra figyelni, hogy egy szerelésre átadott járműnél a munkalapok megfelelően legyenek kitöltve. Hogy mit jelent a megfelelően kitöltött munkalap? Minél pontosabban meghatározva szerepeljenek rajta az időpontok és a szerelőnek adott “feladat”. Ha ezek nincsenek pontosan rögzítve írásban, akkor nagyon nehéz később felelőst találni vagy bármit is számonkérni.
Az, hogy bármely esetben járhat-e kártérítés elsősorban attól függ, hogy szakszerűen megállapítható-e az autószerelő felelőssége abban, hogy hibázott vagy szakmailag helyesen járt el.
Érdemes tudni azt is, hogy 20.000 forint feletti javítás esetén fél év a jótállás. Amennyiben a hibák a jótállási időn belül merültek fel, akkor az autószerelő felelőssége bizonyítani, hogy megfelelő munkát végzett-e. Ezért is nagyon lényeges, hogy milyen megbízás került rögzítésre a munkalapon.
A jogász szerint az is egy megoldás ilyenkor – amennyiben az autótulajdonos kedvező szakvéleményt kapott -, hogy peren kívül próbál egyezséget kötni.
Segítséget kérnél?
Elindult a Hóvége ügyfélszolgálata: kattints ide, kérj tőlünk online segítséget! Két napon belül válaszolunk.