Meghatalmazás nyugdíj átvételére: csak akkor érvényes, ha ez a 4 dolog szerepel rajta

Hogyan kell eljárni abban az esetben, ha valaki – kórházi tartózkodás vagy utazás miatt például – nem tudja átvenni a nyugdíját? A szabály szerint meghatalmazást adhatunk arra, hogy valaki felvegye a jogosult helyett a nyugdíjat a postán. Könnyű abba a feltételezésbe esni, hogy elég kitölteni a hivatalos postai formanyomtatványt és mindenki mehet a dolgára. Összeállítottunk minden fontos tudnivalót a nyugdíj- és egyéb postai kifizetésekkel kapcsolatos meghatalmazás ügyintézéséhez, hogy senkinek se kelljen felesleges köröket futnia. 

Meghatalmazás nyugdíj átvételére? Ezek nélkül neki se álljon az ügyintézésnek

Postai utalványok átvételére szóló meghatalmazás kérhető személyesen bármelyik postán – viszont nem mindegy melyik ablaknál. Tehát csekkbefizetés mellett nem lehet meghatalmazást is kérni, külön ablaknál adnak ki formanyomtatványt és új sorszám szükséges hozzá.

Vagy kérhető a meghatalmazás online is a Magyar Posta Zrt. posta.hu felületén.

Maga a meghatalmazás nyugdíj átvételére nem bonyolult, ki kell tölteni a meghatalmazó, majd a meghatalmazott adataival, illetve szükséges hozzá két tanú is és a meghatalmazó aláírása.

Ezt követi a hitelesítési folyamat, itt érdemes nagyon odafigyelni. Amennyiben például előre tudjuk, hogy elutazunk és valakit megbízunk a nyugdíj átvétellel, úgy a meghatalmazást a kézbesítővel vagy egy postai alkalmazottal kell hitelesíttetni.

Kórházi vagy szociális otthonban történő tartózkodás esetén el lehet tekinteni a kézbesítő vagy postai alkalmazott általi hitelesítéstől, ilyen esetben azonban a meghatalmazásra szükséges az intézmény hivatalos pecsétje. 

Kórházi tartózkodás esetén azonban két pecsét szükséges, ezek hiányában nem veheti át  a meghatalmazott a nyugdíjat vagy egyéb kifizetést. A meghatalmazáson szerepelnie kell a kezelőorvos aláírásának és orvosi pecsétjének és a hivatalos kórházi pecsétnek is.

Meghatalmazás nyugdíj átvételére: meddig érvényes?

A meghatalmazás alsó részén be lehet jelölni, hogy milyen időtartamra kérjük a hitelesítést, ez lehet pontosan meghatározott időszak vagy szólhat határozatlan időre is. Fontos tudni azonban, hogy hiába van a szabály szerint hitelesítve a meghatalmazás, önmagában nem elég, hogy bejelöljük rajta pl. a határozatlan időt.

Alapesetben ugyanis a meghatalmazás egy alkalommal történő átvételre jogosít. Ha állandó megbízást szeretnénk, akkor a posta kiállít a meghatalmazott nevére egy külön, határozatlan időre szóló “igazolványt”, amellyel a meghatalmazó részére érkezett küldeményeket, stb. át lehet venni.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Itt a hideg, süssük meg a világ legpuhább, legfahéjasabb sütijét!

Ennél jobb kelt tésztás sütit még nem ettél idén.

4 nagyon olcsó, de alig ismert diszkontlánc, ahol tényleg érdemes vásárolni – mutatjuk a megérős cuccokat

Ezekben az üzletekben extrán olcsón vehetsz alapélelmiszereket, háztartási cikkeket, de akár dekorációkat, játékokat és gasztro különlegességeket is!

Ingyenpénz a társasházaknak: van még remény a 120 milliós távhő-pályázatnál?

TKM 2025, távhő pályázat vagy fűtési költségmegosztók pályázat - többféleképpen is hivatkoznak rá,...

Nem bírja fizetni a rezsit és úszik az adósságban? Itt segítenek megoldani a problémát

Útmutató, hogy hova fordulhatunk, ha kilátástalan a helyzet.

Nem kell építményadót fizetni ebben a 6 esetben: tisztázzuk a félreértéseket

A helyi önkormányzatok saját mentességeket állapíthatnak meg, de vannak kötelező kivételek.

Egy korszak véget ért Horvátországban: rengeteg magyar nyaralót érint

A fejlesztések még csak nemrégiben kezdődtek meg, viszont érdemes lesz felkészülni az új rendszerre.