Meghatalmazás nyugdíj átvételére: csak akkor érvényes, ha ez a 4 dolog szerepel rajta

Hogyan kell eljárni abban az esetben, ha valaki – kórházi tartózkodás vagy utazás miatt például – nem tudja átvenni a nyugdíját? A szabály szerint meghatalmazást adhatunk arra, hogy valaki felvegye a jogosult helyett a nyugdíjat a postán. Könnyű abba a feltételezésbe esni, hogy elég kitölteni a hivatalos postai formanyomtatványt és mindenki mehet a dolgára. Összeállítottunk minden fontos tudnivalót a nyugdíj- és egyéb postai kifizetésekkel kapcsolatos meghatalmazás ügyintézéséhez, hogy senkinek se kelljen felesleges köröket futnia. 

Meghatalmazás nyugdíj átvételére? Ezek nélkül neki se álljon az ügyintézésnek

Postai utalványok átvételére szóló meghatalmazás kérhető személyesen bármelyik postán – viszont nem mindegy melyik ablaknál. Tehát csekkbefizetés mellett nem lehet meghatalmazást is kérni, külön ablaknál adnak ki formanyomtatványt és új sorszám szükséges hozzá.

Vagy kérhető a meghatalmazás online is a Magyar Posta Zrt. posta.hu felületén.

Maga a meghatalmazás nyugdíj átvételére nem bonyolult, ki kell tölteni a meghatalmazó, majd a meghatalmazott adataival, illetve szükséges hozzá két tanú is és a meghatalmazó aláírása.

Ezt követi a hitelesítési folyamat, itt érdemes nagyon odafigyelni. Amennyiben például előre tudjuk, hogy elutazunk és valakit megbízunk a nyugdíj átvétellel, úgy a meghatalmazást a kézbesítővel vagy egy postai alkalmazottal kell hitelesíttetni.

Kórházi vagy szociális otthonban történő tartózkodás esetén el lehet tekinteni a kézbesítő vagy postai alkalmazott általi hitelesítéstől, ilyen esetben azonban a meghatalmazásra szükséges az intézmény hivatalos pecsétje. 

Kórházi tartózkodás esetén azonban két pecsét szükséges, ezek hiányában nem veheti át  a meghatalmazott a nyugdíjat vagy egyéb kifizetést. A meghatalmazáson szerepelnie kell a kezelőorvos aláírásának és orvosi pecsétjének és a hivatalos kórházi pecsétnek is.

Meghatalmazás nyugdíj átvételére: meddig érvényes?

A meghatalmazás alsó részén be lehet jelölni, hogy milyen időtartamra kérjük a hitelesítést, ez lehet pontosan meghatározott időszak vagy szólhat határozatlan időre is. Fontos tudni azonban, hogy hiába van a szabály szerint hitelesítve a meghatalmazás, önmagában nem elég, hogy bejelöljük rajta pl. a határozatlan időt.

Alapesetben ugyanis a meghatalmazás egy alkalommal történő átvételre jogosít. Ha állandó megbízást szeretnénk, akkor a posta kiállít a meghatalmazott nevére egy külön, határozatlan időre szóló “igazolványt”, amellyel a meghatalmazó részére érkezett küldeményeket, stb. át lehet venni.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Fáj vagy megy a hasad a KFC után? Lehet, hogy ez a probléma

KFC után hasmenés, hasfájás? Sokkal több embert érint, mint gondoltam. A hiba pedig...

Diploma nélkül is kereshetsz nettó félmilliót: erre a képzésre kíváncsi most mindenki

Gyors bejutás a szakmába, korrekt fizetés és lehetőség a továbbtanulásra.

Így nem lesz rémálom az ünnepi utazás: a reptéri parkolás 5 szabálya

Megkezdődött az ünnepi csúcsforgalom a budapesti repülőtéren.

Kivonják a forgalomból az autód, ha így vezetsz: 2 szabály, amit érdemes ismerni

A két leggyakoribb ok, amikor kivonják az autót a forgalomból.

Lehúzós internetes áruházak feketelistája – megszereztük a hivatalos adatbázist

Ezeket a webáruházakat kerüld online vásárlás során!

Tényleg ennyire hülyének nézik az időseket? A 14. havi nyugdíjat nem is foglalták törvénybe

"A kormány döntött: lesz 14. havi nyugdíj!" - ígérik, azt a látszatot keltve,...