Nyugdíjhoz szükséges szolgálati idő lekérdezése az Ügyfélkapu+-on – lépésről lépésre mutatjuk

Ha nyugdíjazás előtt állunk, vagy ha csak szimplán szeretnénk tudni, vajon a nyilvántartásban szerepelő adatok helyesek-e, akkor kezdeményezhetünk adategyeztetési eljárást vagy kérhetünk hatósági igazolást. Cikkünkben bemutatjuk, melyik mire jó, illetve ismertetjük, hogyan kérhető a szolgálati idő lekérdezése Ügyfélkapu+-on.
A szolgálati idő azoknak az időszakoknak az összessége, amelyeket a nyugdíjrendszer elismer, és amelyek beszámítanak a nyugdíjjogosultság és a nyugdíj összegének megállapításába. Mindenképpen tegyük meg ezt a nyugdíjba menés előtt, mert rengeteget segít felkészülni a nyugdíjas évekre.
Szolgálati idő lekérdezése az Ügyfélkapu+-on
Nyissa meg a böngészőben a www.magyarorszag.hu-t. Jelentkezzen be az Ügyfélkapu+-ba (hitelesítő alkalmazással vagy e-mailes kóddal). A DÁP alkalmazásban másként lehet lekérdezni a nyugdíjhoz szükséges szolgálati időtt, itt most kifejezetten az Ügyfélkapu+-on keresztüli ügyintézés lépéseit mutatjuk meg.

A bal oldali menüsorban kattintson a „Nyugdíj” fülre. Ekkor láthatóvá válnak a különböző szolgáltatások, ügyintézési lehetőségek. Itt az „Adategyeztetés, megállapodás” alpontra lesz szükség, kattintson erre.

5 különböző lehetőség van, de ha a szolgálati időről kérnénk információt, akkor már csak 2 jöhet számításba: a NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI NYILVÁNTARTÁSBAN SZEREPLŐ ADATOK EGYEZTETÉSE IRÁNTI KÉRELEM (NY_AEKER_02) és a HATÓSÁGI NYILVÁNTARTÁSBAN SZEREPLŐ NYUGDÍJBIZTOSÍTÁSI ADATOKRÓL IGAZOLÁS KÉRÉSE (NY_NYKIVONAT_01).

Melyik mire jó?
- Ha azt szeretné, hogy a nyugdíjbiztosító hivatalosan megállapítsa, mennyi szolgálati időt ismer el önnek, akkor az egyeztetési eljárást kell kezdeményeznie a NY_AEKER_02 nyomtatvánnyal. Ez egy részletes vizsgálat, amelynek végén határozatot kap, és lehetősége van hiányzó vagy hibás adatok javítására is.
- Ha csak szeretne betekinteni abba, hogy jelenleg milyen jogviszonyokat, kereseteket és egyéb adatokat tartanak nyilván Önről, akkor elegendő a NY_NYKIVONAT_01 formanyomtatvány. Ez alapján egy kivonatot kap, amely felsorolja a bejelentett adatokat, de nem számolja össze a szolgálati időt, és nem jár hivatalos elismeréssel.
Ha adategyeztetést kérne…
Akkor az eljárás kezdetén a nyugdíjbiztosító elküldi a nyilvántartásban lévő adatokat. Ezek között szerepelnek a bejelentett jogviszonyok, a biztosítási és szolgálati időszakok (pl. gyed, gyes), a keresetek, továbbá a Nők40-hez szükséges jogosultsági idők is. Ami nincs a kimutatásban: azok az időszakok, amelyek után nem kellett járulékot fizetni (pl. a sorkatonai szolgálat vagy a nappali tagozatos tanulmányok).
Ha az első pontot választja, azaz az adategyeztetést, kattintás után feljön egy sor fontos tudnivaló a nyugdíjbiztosítási adatok lekérdezéséről és kérelem kitöltéséről. Az oldal tetején található a „Ügyintézés indítása” gomb, erre kattintson.

Az ügyintézés indítása után megjelenik ez az űrlap, amely már tartalmazza a kérelmező, azaz az ön adatait.

Ha lentebb görget, akkor kiválaszthatja, hogy kinek a nevében szeretné lekérni az adatokat. Alapból „A saját nevemben járok el.” lehetőség van megjelölve.

Az adatkezelési irányelvek elfogadása után jön a „következő fejezet”, ami így néz ki:

Ez maga a kérelem az adategyeztetés lefolytatására. Itt lehet dokumentumokat csatolni, illetve a közleményben jelezhetjük, van valamilyen kérésünk, kérdésünk az egyeztetéssel vagy az adatokkal kapcsolatban.
Ha lentebb görget, ismét tovább léphet a „következő fejezetre”. Itt ellenőrizhető, hogy az űrlap megfelelően került kitöltésre, szerepel-e minden szükséges adat. Nézze át, javítsa, ha a szükséges, majd küldje be.

Az igazolás kérésénél is hasonló a menetrend, ezt külön nem ismertetjük. A lépések adják magukat, a felhasználó útmutató nélkül is gyorsan eligazodik.
Ha mégis lenne kérdése, tegye fel ügyfélszolgálatunknak! Kollégáink 2 napon belül, díjmentesen válaszolnak!