Novák aláírta a KATA kinyírását

Hétfőn délután jelentette be a fideszes köztársasági elnök, hogy aláírta a törvényt. Eszerint semmi kivetnivalót nem lát abban, hogy több százezer kisvállalkozót lehetetlenítsenek el.

A Magyar Közlöny hétfő este közzétett számában megjelent a Novák Katalin köztársasági elnök által aláírt új katatörvény, ami azoknak a kisvállalkozóknak a működését szabályozza, akik szeptember 1-jétől benne akarnak maradni a KATA adózásban.

Az új törvény legfontosabb részlete, hogy a katások szeptembertől kizárólag a lakosságnak értékesítő főfoglalkozású egyéni vállalkozók lehetnek, cégeknek, jogi személyeknek már nem nyújthatnak szolgáltatást. Az új törvény átmeneti rendelkezései közt szerepel, hogy akinek augusztus 31-én fennáll a katás jogviszonya, annak az év első nyolc hónapjára havonta 1,5 millió forintra, azaz összesen 12 millió forintra emelkedik az a bevételi határ, ameddig nem kell 40 százalékos különadót fizetnie. A korábbi törvény alapján a januártól augusztus végéig katázóknak időarányosan 8 millió forint lenne ez a határ. Vagyis annak is büntetőadó nélkül lehet 12 milliós árbevétele, aki 2022-ben csak nyolc hónapot lesz katás.

Az új katás adózásra augusztus 1-től lehet bejelentkezni. Aki a feltételeket nem tudja vállalni, átállhat átalányadózásra, amivel nagyjából évi kétmillióval több adót fog fizetni, mint eddig katásként.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Cukorbeteg vagy? Közel 200 ezer forint adókedvezmény járhat évente, és 5 évre visszamenőleg is kérheted

Cukorbetegség adókedvezmény 2026: havi 16 140 forint járhat, és visszamenőleg is érvényesíthető. Mutatjuk a feltételeket.

Ingyenes rendszám lekérdezés regisztráció nélkül: vásárlás előtt mindenképp csekkolja ezen a felületen

Használt autó vásárlása előtt elengedhetetlen a jármű előéletének ellenőrzése.

Tényleg ingyen parkolhatnak a nyugdíjasok a BKK-nál? Mutatjuk, milyen lehetőségek vannak valójában

Nem egészen, de elmondjuk mi okozza a félreértést és milyen megoldás van helyette.

Eddig lehet biztosan követelni az örökséget: ha nem évül el, mégis hogy lehet másé a ház 15 év után?

Az öröklési igény nem évül el: sokan nem ismerik a szabályt.

Ez történik, ha nem veszi át a NAV értesítést: nem éri meg kipróbálni

A postás mindig kétszer csenget, harmadszorra jön az inkasszó - viszont nem kell megvárni.
Nyitólap
Mikor utalják?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Ügyfélszolgálat