Így a legegyszerűbb a családi pótlék igazolás kérése online: néhány kattintás az egész, mutatjuk
Könnyű elveszni a bürokrácia útvesztőjében, amin sokszor a hivatalos szervek tájékoztatói, segédletei sem segítenek. Sőt. Ha valamilyen hivatalos dokumentumra van szükségünk, rengeteg időt veszthetünk azzal, ha rossz helyen próbáljuk azt elintézni. Milyen esetben lehet szükségünk igazolásra a családi pótlék folyósításáról? Ha csak egy támogatás, kedvezmény vagy más egyszerű adminisztratív dolog miatt kérik, akkor a Magyar Államkincstár (MÁK) által kiadott igazolás elegendő lehet. Azonban ha bíróságnak, gyámhatóságnak vagy nemzetközi szervnek van ilyen dokumentumra szüksége, akkor érdemes lehet hatósági bizonyítványt kérni. A családi pótlék igazolás kérése online valóban egyszerű, de a hatósági bizonyítvány igénylése is gyorsan megy. Cikkünkben bemutatjuk, hogy melyik mire jó, illetve hogyan juthatunk hozzájuk sorban állás nélkül.
A hatósági bizonyítvány a és a MÁK által kiadott igazolás különböző dokumentumok, bár mindkettő a családi pótlékra vonatkozó információkat tartalmaz. A hatósági bizonyítványt a kormányhivatal állítja ki. Ez egy jogi dokumentum, ami megerősíti, hogy a családi pótlék folyósítása megtörtént vagy folyamatban van. Általában konkrét jogi vagy adminisztratív eljárások során van rá szükség (pl. bírósági ügyek, külföldi eljárások). Az igazolás kiállítója a Kincstár. Egyszerűbb ügyintézéshez, például támogatások igénylésekor, beiratkozásokhoz, vagy bizonyos szociális juttatásokhoz lehet rá szükség. Tartalmazza többek között a folyósított családi pótlék összegét, a jogosult nevét, a folyósítás időszakát.
Hatósági bizonyítvány családi pótlék folyósításáról
A jó hír: hatósági bizonyítványt már egy hívással is kérhetünk. A Magyar Államkincstár országos telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ez Magyarországról a 1811-es hívószámon, külföldről a +36-1-327-3308-as telefonszámról érhető el. A Call Centertől kérhető a családtámogatási ellátások (anyasági támogatás, családi pótlék, gyermekgondozást segítő ellátás, gyermeknevelési támogatás) és fogyatékossági támogatás folyósításáról hatósági bizonyítvány, ha a betelefonáló ügyfél igazolja személyazonosságát. Az ügyfélszolgálat hétfőtől csütörtökig 7.30-17.00 óráig, pénteken 8.00-14.00 óráig hívható.
A másik opció, hogy családi pótlék folyósításáról e-mailben kérjük a hatósági bizonyítvány kiállítást. Ekkor a csaladtamogatas.eugyfel@allamkincstar.gov.hu címre kell elküldeni a kérelmet.
Családi pótlék igazolás kérése online
Az igazolás családi pótlék folyósításáról online az e-papíron keresztül igényelhető a legegyszerűbben.
- Keressük fel az epapir.gov.hu/ oldalt, majd kattintsunk a bejelentkezésre.
- Jelentkezzünk az be ügyfélkapus adatainkkal.
- Írjunk egy új levelet a következőknek megfelelően:
Témacsoport: Kormányhivatali ügyek
Ügytípus: Családtámogatási feladatok
Címzett: az illetékes kormányhivatal szükséges kiválasztani
Levél tárgya: családi pótlék folyósításáról szóló igazolás igénylése - A kérelemben szerepeljen, hogy milyen okból kérjük az igazolást.
- Kattintsunk a „TOVÁBB A CSATOLMÁNYOKHOZ” gombra, majd a „TOVÁBB A VÉGLEGESÍTÉSHEZ” gombra.
- Nyomjuk meg a „KÜLDÉS” gombot.
A kérelem szövegéhez itt egy példa. Nem kell túlgondolni, elegendő egy-két mondat.
Hasznosnak találtad ezt a cikket?
Küldd el másoknak is: