Autót vennél külföldről? Mikor kell regisztrációs adót fizetni?

Egyre többen vásárolnak használt autót külföldről, főleg Németország, Ausztria vagy Olaszország a népszerű a vásárlók körében. Azonban mielőtt bárki lecsapna egy jó ajánlatra, fontos tudni: nem elég csak hazahozni az autót, az sem mindegy, hogy mikor kell regisztrációs adót fizetni. Nézzük hol és hogyan lehet ezt a legkönnyebben elintézni.

Csak autó után kell regisztrációs adót fizetni?

Nem. A NAV tájékoztatója alapján regisztrációs adót kell fizetni a személygépkocsi, valamint a lakóautó és a motorkerékpár után is. 

Mikor kell regisztrációs adót fizetni?

A regisztrációs adó egy egyszeri, kötelezően fizetendő adó, amit Magyarországon forgalomba helyezendő külföldről behozott autók után kell megfizetni. De nemcsak a külföldről behozott autók esetén kell ezt megfizetni, hanem egyéb esetekben is.


Regisztrációs adót fizetni kell a Magyarország területén forgalomba helyezett gépjármű után:

  • az első forgalomba helyezésnél
  • a gépjármű importálásakor, külföldi behozatal esetén
  • a gépjármű Közösségen belüli beszerzésekor, tehát, ha egy EU-tagállamból vásárolnak egy járművet egy másik EU-tagállamban lévő személynek 
  • a gépjármű átalakításakor történő forgalomba helyezésnél
  • amikor egy gépjárműflotta-üzemeltető személygépkocsit ad bérbe belföldi illetőségű személynek


A regisztrációs adó megfizetése a forgalomba helyezés feltétele, vagyis addig nem kaphat magyar rendszámot, amíg az adó nincs befizetve.

Ha valami nem érthető a regisztrációs adóval kapcsolatban, kollégáink segítenek eligazodni Ügyfélszolgálatunkon!

Van, amikor nem kell regisztrációs adót fizetni?

Vannak kivételek, amikor nem kell regisztrációs adót fizetni. Például a tisztán elektromos autók után nincs ilyen kötelezettség. De akkor sem szükséges, ha egy külföldön már regisztrált járművet csak ideiglenesen használ valaki Magyarországon, illetve öröklés esetén, amennyiben az örökhagyó lakóhelye is Magyarországon volt.

Fontos változás! 2025. január 1-től megváltozott az 5N és 5P környezetvédelmi osztályba sorolt személygépjárművek adótétele. Eddig a plug-in-hibrid autók után nem kellett adót fizetni, de jelenleg már az adó mértékét a tölthető hibridek esetében is a személygépjármű motorjának típusa határozza meg.

A regisztrációs adó mértéke

A regisztrációs adó mértékét több tényező határozza meg, így annak mértéke adókategóriák szerint változik. Az adó összegét befolyásolja, hogy mikor volt a jármű első forgalomba helyezése, de számít az üzemanyag fajtája (benzin, dízel), a hengerűrtartalom és a környezetvédelmi besorolás is.

Regisztrációs adó kalkulátor

A NAV oldalán található regisztrációs adó kalkulátorral könnyen ki lehet számítani, hogy, pontosan mennyit kell majd fizetni a kiszemelt autó vagy motor után.

Hogyan kell az adót befizetni?

A regisztrációs adóról nem küld a NAV értesítést, azt az adózónak kell bejelentenie a NAV-hoz. Ezután küld határozatot a NAV arról, hogy mennyi adót kell befizetni.

A bejelentést a „Regisztrációs Adó Adatlap” elnevezésű nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával lehet megtenni, amit elektronikusan és papír alapon is be lehet nyújtani. 

Elektronikusan a fenti linken, a NAV ÁNYK programján vagy a MyNav applikáción keresztül. 

A kitöltött adatlapot és mellékleteit (a Jármű Műszaki Adatlap, a tulajdonjogot igazoló okmány, valamint a külföldi forgalmi engedély) postán vagy személyesen a NAV vármegyei (fővárosi) adó- és vámigazgatóságaihoz kell benyújtani. 

Ha az adót befizettük, a NAV ez alapján kiállít egy határozatot, amit az kormányablakban kell bemutatni a forgalomba helyezéshez.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Ezeknek a szülőknek duplaannyi táppénzes nap jár, ha beteg a gyerek: életkoronként mutatjuk, pontosan mennyi

A jogosultság és a napok száma a gyermek életkorától is függ, mutatjuk hány nap igényelhető és hogyan kérelmezhető a táppénz egyedülálló szülők részére.

Óriási kedvezmények az Aldiban: kávé, csirkemell és még sok más!

Megnéztük, hol startoltak most a legerősebb akciók, hogy könnyebb legyen olcsóbban megtölteni a kosarat a hét elején.

B kategóriás jogsi: ezt a 7 járművet is vezetheti vele, nem csak személyautót

Mire jó a B jogosítvány, mit vezethetek 2026-ban? Mutatjuk a 7 meglepő járművet, amit személyautón kívül is vezethet vele.

Ennyit adnak, ha zálogba adja az autót, ráadásul használhatja is közben

A pontos feltételeket és a kölcsönnel járó kockázatokat se hagyja senki figyelmen kívül!

Saját jogú és özvegyi nyugdíj együtt: az emelésnél mindkét ellátás beleszámít a 120.000-be?

Az öregségi nyugdíjminimum mellett januártól az özvegyi és hozzátartozói nyugellátások arányosan emelkednek.
Nyitólap
Mikor utalják?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Ügyfélszolgálat