A titkos oldal, amit mindenki keres, ha leállt a Messenger

Megint leállt a Messenger? Így derítheted ki, hogy csak nálad van-e gond, vagy központi a probléma.
Ha a Messenger alkalmazás nem tölt be, nem látni, hogy ki van éppen elérhető állapotban, nem küldi el az üzeneteket, vagy nekünk nem érkeznek üzenetek, akkor valószínűsíthető, hogy probléma van a szolgáltatással. Ez jelentheti azt is, hogy leállt a Messenger, de akár azt is, hogy az internetkapcsolat, az eszköz vagy például a Facebook valamely szervere a hibás.
Honnan tudjam, hogy leállt a Messenger?
Van egy weboldal, amivel meg lehet nézni, mi a baj, ha leállt a Messenger. Ennél egyébként sokkal többet tud: valójában bármilyen internetes oldalt ellenőrizni lehet vele. Legalábbis azt, hogy a leggyakoribb hibaellenőrzési szempontok alapján lehalt-e az adott weboldal, illetve mikor voltak szolgáltatási kimaradások.
Ez az oldal nem a Facebook vagy a Google oldala. Hanem a leggyakrabban használt és legmegbízhatóbbnak tartott internetsebesség-mérő alkalmazás készítőinek (Ookla) hibaellenőrző platformja.

A DownDetector oldalra belépve egyszerűen csak be kell írni az adott weboldal nevét, amit ellenőrizni kívánunk, illetve egy listából is kiválaszthatjuk. Ez a lista nem a legrosszabb oldalakat tartalmazza, hanem azokat az internetes lapokat, amelyekre sokan rákeresnek.

További kérdése van számítástechnikai témában? Tegye fel ügyfélszolgálatunknak, két napon belül ingyenesen válaszolunk!
Mit tegyünk, ha nálunk van a hiba?
Amennyiben a hibaellenőrző szerint a keresett oldal megfelelően működik, akkor bizonyára a mi készülékünkben van a hiba. Ilyenkor a következő lépéseket mindenképp érdemes végigjárni, az esetek jelentős részében megoldják a gondot.
Az újraindítás segíthet
Érdemes a böngészőt bezárni, majd újra megnyitni. Ha a probléma továbbra is fennáll, akkor a számítógépet (telefont, tabletet) újraindítani. Ha még mindig gond van, akkor indítsuk újra a routert és a modemet (ezek a villogó dobozok, amiken a kábel bejön a lakásba). Sok helyen a két készülék külön van, máshol egybe van építve, ez teljesen mindegy. Ha (külön vannak, mindkettőt) áramtalanítsuk két percre, majd indítsuk el ismét. Miután visszakapcsoltak, két-három percen belül vissza kell jönnie a szolgáltatásnak. Ha nem jött vissza, hívjuk az internetszolgáltatónkat, és számoljunk be a problémáról.
Böngésző cache ürítés
Az internetböngésző (pl. Google Chrome) egy csomó adatot a számítógépen tárol, hogy ezzel gyorsítsa az internet szörfözését. Ha valami gond van (pl. leállt a Messenger), azt okozhatja ezen fájlok meghibásodása. Ebben az esetben töröljük a cache-t, ami sokszor megoldja a problémát. Ezt a Beállításokban, az Adatvédelem és biztonság, Böngészési adatok törlése menünél kell csinálni, illetve Chrome böngésző esetén a böngésző címsorába a chrome://settings/clearBrowserData kód beírásával is elérhető a menü. A gyorsítótárban szereplő képek és fájlok törlésével érdemes kezdeni. Ha ez sem oldja meg a problémát, akkor jöhet a Cookie-k és egyéb webhelyadatok törlése.
Lehet, hogy letiltottak?
Előfordulhat az is, hogy nem tudunk írni valakinek, nem látjuk az állapotát, vagy akár a neve is eltűnt a Messenger listájából. Ezek a jelek arra utalhatnak, hogy az illető letiltott minket. Ez nem hiba, hanem minden felhasználó számára elérhető lehetőség, hogy valakitől ne kapjon üzeneteket. Olyan is van, hogy a Facebook tiltja le valakinek a fiókját, erről több helyen írtunk. Ezek azonban nem rendszerszintű hibák, hanem egyszerűen nagyon kellemetlen események.