Nyugdíj szolgálati idő lekérdezése Ügyfélkapu+ nélkül: hogyan és mire figyelj?

A nyugdíj szolgálati idő lekérdezése ügyfélkapu plusz nélkül két módon lehetséges: személyesen az államkincstárnál és postai úton.
Nem sikerült lekérdezni a szolgálati időt? Ügyfélszolgálatunk szívesen segít: szolgáltatásunk ingyenes és gyors.
Nyugdíj szolgálati idő lekérdezése ügyfélkapu plusz nélkül, személyesen
Személyesen két helyre érdemes menni. Az egyik minden megyében az illetékes kormányhivatali nyugdíjbiztosítási osztályán vagy főosztály. Budapesten ez a VIII. Fiumei út 19/a címen található, Debrecenben a Hunyadi János utca 13. alatt, Miskolcon a Csizmadia köz 1. szám alatt.
Az összes ügyintézési helyszínt meg tudod keresni ezen az oldalon: https://kormanyhivatalok.hu/. Menj föl a weboldalra. Válaszd ki a térképen a megyét, ahol az ügyet szeretnéd intézni. Kattints rá!

Keresd meg a Szervezeti egységek menüt és kattints rá!

Ezalatt a „Nyugdíjbiztosítási Főosztály” vagy „Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság” menüpontot (az elnevezés nem egységes, de a nyugdíj mindenképpen szerepel benne, érdemes lehet a CTRL vagy CMD és F billentyűkkel keresni) kell keresni.

Meg kell kattintani. Ott látható lesz: a cím, nyitvatartás, telefonszám és e-mail elérhetőség. Oda kell elmenni, és vinni kell minden papírt, ami csak rendelkezésre áll. Különösen fontos: személyazonosító igazolvány, lakcímkártya, TB-kártya, adókártya.
Nyugdíj szolgálati idő lekérdezése ügyfélkapu plusz nélkül, postán
A szolgálati idő elismeréséről szóló hatósági bizonyítványt a lakóhely szerint illetékes megyei kormányhivatal nyugdíjbiztosítási ügyfélszolgálata adja ki. Ezt kérheted postai úton is.
Ehhez egy kérelmet kell írni, ami tartalmazza a következőket:
- A kérelmező neve
- Születési helye és ideje
- Anyja neve
- TAJ-szám
- Lakcím (amire a választ kéred)
- A kérelem tárgya: „Szolgálati idő megállapítása céljából hatósági bizonyítvány kiállítását kérem.”
- Dátum, aláírás
A kérelemhez érdemes csatolni a személyazonosító igazolvány és a TB-kártya másolatát is. Borítékban föl kell adni a postán, mégpedig arra a megyei kormányhivatali elérhetőségre, amit a fenti módon megkerestünk.
A kérelem körülbelül így kell kinézzen, ahogy az alábbi mintán látod. Nyugodtan használhatod, csak másold ki és illeszd be egy szövegszerkesztőbe!
KÉRELEM
Szolgálati idő elismeréséhez hatósági bizonyítvány kiállítására
Címzett:
<lakóhelyed szerint illetékes>
Megyei Kormányhivatal
Nyugdíjbiztosítási Főosztálya
<postacím>
Kérelmező adatai:
Név: ……………………………………………..
Születési név: …………………………………..
Születési hely, idő: ……………………………….
Anyja neve: ………………………………………..
TAJ-szám: …………………………………………
Állandó lakcím: ……………………………………
Levelezési cím (ha eltér): …………………………..
Tárgy:
Szolgálati idő megállapítása – hatósági bizonyítvány kiállításának kérelme
Tisztelt Hivatal!
Ezúton kérem, hogy a rendelkezésre álló nyilvántartás alapján állapítsák meg és igazolják a társadalombiztosítási jogviszonyaim alapján elismert szolgálati időmet, és az erről szóló hatósági bizonyítványt postai úton küldjék meg részemre.
Amennyiben szükséges, hiánypótlásra kész vagyok.
Kérelmemhez csatolom a személyazonosságomat és TAJ-számomat igazoló okmányok másolatát.
Kérem szíves intézkedésüket!
Kelt: ………………………………………
Aláírás: ……………………………………
Általában 30 napon belül választ küldenek, ha pedig hiányzik valamilyen papír, hiánypótlásra szólítanak föl. Ha mégis ügyfélkapun intéznéd, itt megírtuk, hogyan kell csinálni.