Melyek a legjobb négyévszakos gumik? Megérik az árukat?

Még mindig sokan tartanak a négyévszakos gumi használatától, mert a közvélekedés szerint se télen, se nyáron nem tud megfelelően teljesíteni, hiszen arra lett tervezve, hogy minden időjárási körülmény esetén helyt álljon. A tapasztalat azonban az, hogy az autógumik anyag összetétele, illetve a gyártási technológia is folyamatosan fejlődik, így egy négyévszakos autógumival is biztonságosan lehet autózni. Cikkünkben megmutatjuk, hogy melyek a legjobb négyévszakos gumik az ADAC tesztjei alapján.
Mit kell tudni a négyévszakos gumiabroncsokról?
Az ADAC ugyan elvégezte helyettünk a legjobb négyévszakos gumik tesztjét, viszont jó, ha néhány tudnivalóval a mezei vásárló is tisztában van. Nem kell szakértőnek lenni, de más tulajdonságok vonatkoznak egy négyévszakos gumira, hiszen a fagyos úton és a forró nyári aszfalton is helyt kell állnia.
A négyévszakos abroncs mintázata és anyag is más, mint amit egy téli vagy nyári gumi esetén látunk, mert a gyártók a legfontosabb tulajdonságokat szerették volna egy gumiba összerakni.
Azt tapasztalhatjuk hogy a négyévszakos gumi anyaga nagyon puha annak érdekében, hogy a téli közlekedéskor, tartósan hideg időben is megfelelően tapadjon az úttestre.
Ami a gumi felületén található bordákat és hosszanti, illetve keresztirányú bordákat illeti, azok felelnek a megfelelő vízelvezetésért, megakadályozva, hogy a gumi a vizes felületen megcsússzon. Ez különösen a tavaszi-nyári nagy esőzések esetén fontos.
Kiknek ajánlott leginkább a négyévszakos abroncs?
A szakemberek szerint a négyévszakos abroncs azok számára ajánlott a leginkább, akik a legtöbbször inkább városban vezetnek, a megfontolt vezetői stílust részesítik előnyben és nem száguldoznak.
Jó, ha tudjuk, hogy az évi két gumicserét ugyan megússzuk, de a négyévszakos gumik állapotát évente ellenőriztetni kell, félévente pedig centríroztatni.
Legjobb négyévszakos gumik az ADAC tesztje alapján
Az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) Európa legnagyobb autóipari szövetsége évről évre leteszteli a legújabb gumiabroncsokat.
Milyen tulajdonságokat vizsgálnak a teszt során?
- a gumik teljesítményét
- tapadását
- fékezhetőségét
- zajszintjét
- üzemanyag-fogyasztást
- károsanyag-kibocsátást
A brit Tyre Reviews tesztelte az alábbi 15″-os, 195/65-ös méretű négyévszakos abroncsokat száraz, nedves és havas útviszonyok között, melyek az alábbiak voltak:
- Michelin CrossClimate 2
- Firestone MultiSeason
- Kleber Quadraxer 3
- Goodyear Vector 4Season Gen 3
- Vredestein Quatrac
- Uniroyal AllSeasonExpert 2
- Hankook Kinergy 4S2
- Leao iGreen AllSeason
- Falken Euro All Season AS210
- Toyo Celsius AS2
A legdrágább: Michelin CrossClimate 2
A legolcsóbb: Leao iGreen AllSeason
Első helyezett: Michelin CrossClimate 2
Második helyezett: Goodyear Vector 4Season Gen 3
Harmadik helyezett: Hankook Kinergy 4S2
A harmadik helyezett Hankook az egyik legjobb ár-érték arányban.
“Szárazon és vizen is élmezőnybeli, havon azonban nem teljesített olyan jól, ahogyan a komolyabb vízátfolyáson való felúszás is előfordult esetében. Az utolsó helyezett a Leao lett, szinte minden szempontból: nedves fékútja nagyon hosszú, nem nyújt kellő stabilitást sem szárazon, sem vizes aszfalton, ráadásul nem is kifejezetten csendes. Szintén nem annyira ajánlott a Toyo terméke, hiszen amellett, hogy az ára is 20 ezer forint felett van, sok szempontból a mezőny utolsó harmadában végzett.” – foglalta össze a gumiabroncs.hu