Jövőre is drágulni fog az autópálya matrica – mutatjuk, mennyivel

Mint annyi minden más, az autópálya-matrica díjak is jól megdrágultak 2023-ra. Csakhogy nem lélegezhetünk fel. Az infláció még mindig rekord magas. Emiatt pedig 2024-től még drágább lesz az autópálya használat. Mutatjuk, mekkora drágulásra számíthatunk.
Az idei augusztusi infláció mértékének megfelelően drágulhatnak jövőre a sztrádamatricák – ez derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium válaszából, amit a Totalcarnak adott.
Ahogyan arra a portál rávilágít, a mostani kilátások szerint 15 százalék körül lehet az augusztusi infláció. Ennek megfelelően drágulhatnak tehát az autópálya-matrica díjak is jövőre.
56 ezer forint is lehet egy éves autópálya matrica!
Idén még kevésbé drágultak a matricadíjak. A legtöbb autóst érintő D1 kategóriára (motorokra és a maximum 3,5 tonnás, legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsikra) érvényes éves országos és vármegyei matricák ára idén januártól 5-5 százalékkal 49 190 forintra, illetve 5720 forintra emelkedett, míg a 10 naposoké 44 százalékkal 5500 forintra, a havi bérleteké pedig 71 százalékkal 8900 forintra. Ez változhat most.
Azt még nem lehet pontosan tudni, mekkora lesz a hivatalos augusztusi infláció. A portfolio.hu becslése szerint 15 százalékos lehet. Ha tényleg 15 százalék lesz, akkor a Totalcar számításai szerint ilyen árakra számíthatunk jövőre:
Díjkategória | Heti (10 napos) | Havi | Éves országos | Éves vármegyei |
D1M | 3 160 | 5 120 | 56 570 | 6 580 |
D1 | 6 330 | 10 240 | 56 570 | 6 580 |
D2 | 9 200 | 14 490 | 80 300 | 13 170 |
B2 | 20 390 | 28 920 | 263 180 | 26 320 |
U | 6 330 | 10 240 | 56 570 | 6 580 |
Ez azt jelenti, hogy jövőre 100 milliárd forintos plusz bevételt szedhet be az állam a sztrádahasználatból.