Külföldről rendeltél? Ingyen hívható ez a szám, ha problémád van – magyar ügyfélszolgálatossal beszélhetsz

Külföldről rendeltél egy terméket, de nem az van a csomagban, amit vártál? Esetleg sérült és visszaküldenéd, csakhogy a cég nem reagál az e-mailekre? Ha te is úgy jártál, mint sok olvasónk, hogy nem tudod felvenni a kapcsolatot a céggel vagy nem akarnak cserét, akkor cikkünkből most kiderítheted, hogy hol élhetsz panasszal. Külföldi cég esetén így történik a fogyasztóvédelem panasz bejelentésének a menete.
Ingyenes fogyasztóvédelmi tanácsadás mindenkinek
Aki szeret online vásárolni, az jó, ha tudja, hogy ingyenes tanácsot a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületénél kérhet, ezen a telefonszámon: +36 80 496 001, illetve e-mail címen: info@fome.hu.
Ez egyébként bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén jól jöhet és, ha tanácstalanok vagyunk, hogy mit lehet vagy mit nem lehet tenni bizonyos helyzetekben, akkor érdeklődjünk a fenti telefonszámon.
Ez a külföldi fogyasztóvédelem panasz bejelentésére szolgáló telefonszáma
Amennyiben valakinek külföldi céggel szemben merül fel fogyasztói panasza, az Európai Fogyasztói Központ segít a panasz megoldásában. De fontos tudni, hogy a Központ csak az EU-s országokban, az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben tud a panaszkezeléssel kapcsolatban segíteni.
Magyar céggel vagy vállalkozással szemben felmerült panaszt a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál/Főosztálynál lehet tenni. Ide tartoznak a megrendelt áruval kapcsolatos problémák vagy, ha például egy villanyszerelést végző vállalkozással van probléma.
Tehát külföldi cég esetén is külön kell választani, hogy van olyan hatóság, amely végigviszi a panaszkezelést, de bizonyos esetekben csak tanácsot tud adni a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.
Az Európai Fogyasztói Központ tehát az EU-n kívüli, illetve az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában lévő cégekkel szemben tudja végigvinni a panaszkezelést.
A Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:
- postai úton (Igazságügyi Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1357 Budapest Pf. 2.),
- e-mailen (info@magyarefk.hu),
- telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.
Igen, sajnos pont a legnépszerűbb cégekkel szemben (AliExpress, Temu, Wish) nem tud érdemben cselekedni az Európai Fogyasztóvédelmi Központ.
A témában természetesen kérdezheted Ügyfélszolgálatunkat is, ahol kollégáink két munkanapon belül válaszolnak!
Mi a teendő, ha EU-n kívülről rendeltél?
Sokan rendelünk az USA-ból és nyilván Kínából az olcsó árak és hatalmas választék miatt, amivel addig nincs is probléma, ha az van a csomagban, ami az elképzelésünknek megfelelő.
Sajnos az EU-n kívüli cégek (pl. AliExpress, Temu, Wish) esetében nincs közvetlen fogyasztóvédelmi szerv, amely rákényszeríthetné a kereskedőt a teljesítésre. Ilyen eset volt például, amikor ingyen tabletet ígértek, majd kiderült, hogy vásárláshoz és egyéb feltételekhez kötötték az ajánlatot.
Mik a lehetőségek a szóban forgó cégek esetében? Bankkártyás fizetés esetén lehet kérni, hogy a bank vonja vissza a tranzakciót. Ha nem azt kaptuk, amit kértünk vagy az eladó nem reagál, nincs nagyon más út.
A Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztálya tanácsadásban, tájékoztatásban tud segíteni, közvetlenül külföldi céggel szemben nincs jogérvényesítő erejük.