Elhagytál valamit a BKK-n vagy a vonaton? Villámgyorsan kapcsolják a kezelőt, ha ezt a számot hívod

A kánikula a legtöbb embert figyelmetlenebbé teszi. Nemcsak a balesetek, rosszullétek száma sokszorozódik meg, hanem az elveszett tárgyaké is. Hol keressük először? A BKK ‘talált tárgyak’ telefonszáma mindennap elérhető, a MÁV-ot pedig 0-24-ben hívhatjuk.
Jó esetben a becsületes megtaláló leadja a holmit a jegypénztárban vagy a sofőrnél, ami aztán átkerül a BKV-hoz vagy valamelyik nagyobb állomás ügyfélszolgálatához. Persze ez azon is múlik, mit hagytunk el. Romlandó élelmiszert jellemzően nem szokás utólag keresni, egy személyivel, pénztárcával viszont már más a helyzet. A társaságok aszerint intézkednek, hogy beazonosítható-e a tárgy tulajdonosa vagy sem. Először is nézzük az elérhetőségeket:
BKK talált tárgyak telefonszám: +36 1 3 255 255
Ezen a számon hívhatjuk az ügyfélszolgálatot mindennap 6:00–24:00 között. Az 1-es, majd a 6-os menüpontot kell tárcsáznunk. Ha inkább e-mailben érdeklődnénk, akkor a talalttargy@bkv.hu-ra írhatunk. A postát nem neveznénk villámgyorsnak, de így is felvehetjük a kapcsolatot a BKV-val: levelezési címük 1980 Budapest, Pf. 11.
MÁV ‘talált tárgyak’ telefonszám: hívd az ügyfélszolgálatot!
A vonatokon, Volán autóbuszokon, buszpályaudvarokon, állomásokon elveszített tárgyakról a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámán érdeklődhetünk: +36 1 3 49 49 49.
- Telekom hálózat: +36 30 499 4999
- Yettel: +36 20 499 4999
- One:+ 36 70 499 4999

Hová kerül, amit elhagyunk?
A talált tárgyakat a BKV kezeli. Ha valamit elhagytunk, azt csak személyesen vehetjük át, miután – még látatlanul – beazonosítottuk. Amit sokan nem tudnak:
Csak akkor kapjuk vissza a tulajdonunkat, ha befizetjük a kezelési költséget. (Merthogy ilyen is van, igaz, jelképes összegű: a mindenkori, elővételben megváltott vonaljegy ára, ami jelenleg 500 forint.)
Az elveszett tárgyak a Budapest VII. kerület Akácfa utca 18. alá kerülnek. Nyitvatartás:
Hétfő | ZÁRVA |
Kedd | 10:00-16:00 |
Szerda | 10:00-16:00 |
Csütörtök | 10:00-16:00 |
Péntek | 10:00-14:00 |
Ide akkor érdemes személyesen bemenni, ha már egészen biztos, hogy megvan, amit keresünk. Előbb érdeklődjünk telefonon vagy e-mailben. Utóbbira biztosan várni kell majd pár napot, mert időbe telik, mire a telephelyről beszállítják a tárgyakat. További tudnivalók a BKV-nál.
A vonatokon elveszett tárgyakat általában a szolgálatot teljesítő kalauzok, a takarítók vagy az utasok találják meg és adják le a vasútállomásokon. Az átvételi helyük állomásonként változik,leginkább nagyobb állomások ügyfélszolgálatára kerülnek. (A HÉV-en hagyott tárgyakat szintén a BKV kezeli.) Ha a talált tárgy, bankkártya vagy okmány alapján beazonosítható a tulajdonos, akkor azt a dolgozók továbbítják a megfelelő helyre – a bankkártyát a kibocsátó bankhoz, az okmányokat pedig a kiállító hatósághoz.

Ha nem lehet megállapítani, kié a tárgy, akkor azt 90 napig őrzik meg az állomás vagy szolgálati hely kijelölt helyiségében. A romlandó élelmiszert csak rövid ideig tartják meg, utána megsemmisítik.
Maradt még kérdése? Írjon ügyfélszolgálatunknak, kollégáink 2 napon belül válaszolnak.
Ha megtaláltuk, akkor megtarthatjuk?
Nos, ez nem így működik. Közterületen vagy tömegközlekedésen talált tárgyat nem tarthatunk meg, azt az üzemeltetőnek kell leadni.